Marantz PM11-S3 + B&W 800 serie D3

Gestart door Ron_Marantz, september 18, 2015, 22:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

CBdicX

Citaat van: Matt op september 05, 2016, 11:57:24
De post is 4dagen oud  :angel:

Tja, sorry,  ik ben niet alleen slecht horend, ook nog eens slecht ziend.........   :wink:

Matt

Citaat van: CBdicX op september 05, 2016, 13:46:46
Tja, sorry,  ik ben niet alleen slecht horend, ook nog eens slecht ziend.........   :wink:

:-D Kan iedereen overkomen  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Ron_Marantz

Citaat van: CBdicX op september 05, 2016, 00:07:27
Hoe is dit verhaal nu eigenlijk afgelopen............ ?

Het verhaal...  :-D

Paar weken terug bij Overgaauw de 803 en 802 bekeken. Na een prettig gesprek kon ik anderhalve week later bij hun langskomen om deze speakers te beluisteren op een door hun bestelde PM11S3. Ik had geen zin om nog een keer met mijn eigen amp te gaan sjouwen. Ik heb in de tussentijd een mooi bedrag terug kunnen krijgen als inruil voor mijn CM10 S1's, eigenlijk kon ik de deal niet weigeren en dat ga ik ook niet doen, maar daarover later meer.

De PM11S3 hebben ze een paar dagen laten inspelen...

Op de bewuste dag heb ik zo'n 3 uur lang naar de 803 en 802 geluisterd. Wat een geweld en detail. Diverse muziekstijlen kwamen aan bod, van klassiek (Bach) naar clubhouse... klaarblijkelijk doet akoestiek toch een hoop. Ik vond namelijk dat de 803 zich heel goed kon opboksen tegen de 802. Bij de andere hifi zaak waar ik deze combi had gehoord, vond ik het verschil meer te bevatten. De rust die de 802 weergaf, miste ik in de 803 die toen wat scheller leek te zijn en toen wist ik zeker dat het lang luisteren naar een 802 dan weer wat prettiger voor je oren zal zijn.

Enfin, ik heb heel wat zitten beluisteren maar dat ook Overgaauw tijdens onze eerste meet and greet me al waarschuwde is dat de PM11S3 mogelijk toch te zwak zou zijn voor de 802, bleek in de praktijk echt niet zo te zijn. De verkoper in kwestie liet ook weten dat hij na de installatie van de versterker zijn collega's erbij riep en zich verbaasde over het gemak dat de amp de speaker kon aansturen en inderdaad ik heb de amp echt wel goed aangesproken ook met hogere volumes. Het geluid blijft strak, het detail is gewoonweg uitmuntend. De Esoterik set die daar ook stond van vele duizenden (met extra nullen) euro's was naar mijn idee niet naar verhouding, maar ach ja... wie ben ik?  :|

De 802 speelde in tegenstelling tot de 803 niet heel veel anders. Wel was deze iets rustiger, speelde iets meer wijder. De 803 was iets speelser, directer. Zo kan je het eigenlijk wel noemen. Vrouwlief was ook mee, die vond de 802 ook iets beter en rustiger klinken, maar ja... toegegeven het zijn best forse speakers. Zij vond de 803 wat huiskamer vriendelijker en dat voor een vrouw die dag zegt  hello

Ik vind het lastig... mijn gevoel zegt niet, je moet de 802 nemen of de 803. Mijn gevoel zegt meer. Kijk naar de akoestiek in je (toekomstige) woonkamer, kijk naar de prijs...

Het is 5k verschil tussen beide speakers en dan nog welke kleur? Satijnwit met die afgrijselijke zilveren kop (dat vind ik zooooo jammer) of ga je voor de niet-krasvrije hoogglans zwart. Ik heb nu de CM Center en CM1's in het satijnwit voor het homecinema gedeelte. Kies ik voor de hoogglans zwarte 802 of 803, dan staat het geheel dan weer niet omdat de kleuren weer anders zijn. Ga ik dan in de toekomst weer geld uitgeven voor een andere center en achterspeakers? Ik denk dat het antwoord weer ja zal zijn.

Het prijsverschil vind ik erg meewegen... we praten over speakers van 22k voor de 802 en 17k voor de 803. Naar mijn idee al enorm veel geld, je kan het maar 1x uitgeven en welke geeft je nou het meest ok gevoel?

Akoestisch kan je in de woonkamer nooit hetzelfde bereiken zoals die ene momentopname bij de luistersessie, althans zeg nooit nooit, maar je moet er niet standaard van uitgaan. Kies ik voor de 803, dan pas je je gehoor automatisch aan op de speakers lijkt me en naar verloop van tijd weet je toch niet beter. Maar ja... toegegeven de stap van CM10 naar 803 is al enorm huge!

Ik ben er nog niet over uit zoals jullie het lezen.
Marantz | B&W

xander32

Mooi verslag zeg  :yes:. Goed ook dat je jouw partner/vrouw er bij betrekt.

Heb je naast deze B&W ls. ook nog andere ls. beluisterd? In de prijsklasse waarin jij jou aan het oriënteren bent, is zoveel (meer) moois te koop.

Rob46

Thuis luisteren, thuis luisteren........ :yes: :wink:

Zep

Eigenlijk zijn luidsprekers het meest belangrijk om eerst thuis te beluisteren, maar ook meteen het meest lastigst....er zijn niet zo veel zaken die de luidsprekers meegeven om thuis te testen. Of je moet online bestellen en aanspraak maken op je herroepingsrecht wat ook vervelend (of niet mogelijk bij je keuze) kan zijn  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Het zou eigenlijk bij elke luidspreker in iedere prijscategorie mogelijk moeten zijn, maar zeker luidsprekers in de prijscategorie van topic starter! Ongevraagd zou de verkopende partij dit al aan de aspirant koper voorgesteld moeten hebben is mijn opinion. Je koopt geen gebakje bij de bakker van 2,00 euries.......

RHK

Citaat van: Rob46 op september 24, 2016, 20:16:27
Het zou eigenlijk bij elke luidspreker in iedere prijscategorie mogelijk moeten zijn, maar zeker luidsprekers in de prijscategorie van topic starter! Ongevraagd zou de verkopende partij dit al aan de aspirant koper voorgesteld moeten hebben is mijn opinion. Je koopt geen gebakje bij de bakker van 2,00 euries.......

Mee eens, in dit geval, aangaande de prijs, zou de leverancier het beste beide types bij je thuis moeten aansluiten en dan kan je de keus uiteindelijk maken vanuit je eigen huiskamer akoestiek.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Matt

Citaat van: Rob46 op september 24, 2016, 20:16:27
Het zou eigenlijk bij elke luidspreker in iedere prijscategorie mogelijk moeten zijn, maar zeker luidsprekers in de prijscategorie van topic starter! Ongevraagd zou de verkopende partij dit al aan de aspirant koper voorgesteld moeten hebben is mijn opinion. Je koopt geen gebakje bij de bakker van 2,00 euries.......

ben hier ook mee eens.
Zeker voor dit bedrag en dat doet de dichtstbijzijnde handel hier al voor speakers die maar 1/10 hoeven te kosten van deze bedragen...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Mee eens Rob, in een auto van 22K wil je ook een flinke proefrit maken. In deze prijsklasse zou dat een mooi gebaar zijn tenzij de verkopende partij liever heeft dat je nog ergens anders gaat shoppen  :-D.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

#41
Hier kunnen de HiFi winkels juist het verschil maken met de internet shops.
Maar helaas gebruiken ze hun tijd liever met klagen over de internetshops.

Ze zijn liever lui dan moe.
Daarom bijven er ook zo weinig over. Teren nu nog op dat beetje vet uit het verleden toen ze nog geen internet concurrentie hadden. Of zijn al verdwenen. En straks bijven alleen de echt goede winkels nog over. Maar dat zullen er niet heel veel zijn.

Ik zeg dan ook: KOOP NOOIT DEZE DURE LUIDSPREKERS ZONDER ZE EERST THUIS TE BELUISTEREN!
Of zoek een andere winkel of koop ze met zo'n 30% korting of meer op het internet.

Ron_Marantz

Citaat van: xander32 op september 24, 2016, 14:21:29
Mooi verslag zeg  :yes:. Goed ook dat je jouw partner/vrouw er bij betrekt.

Heb je naast deze B&W ls. ook nog andere ls. beluisterd? In de prijsklasse waarin jij jou aan het oriënteren bent, is zoveel (meer) moois te koop.

Ben zoals je weet ook trouw aan een merk vanuit een andere hobby  :-D maar ik heb weliswaar een beetje georiënteerd naar andere merken speakers, maar ik blijf erbij dat ik bij de 800 serie blijf, überhaupt B&W.

@Allen
Het is ook een toegevoegde waarde om speakers thuis te luisteren en ja helemaal voor speakers in deze prijscategorie. Een fysieke winkel maakt hierbij het verschil t.o.v. een internetshop, ben het daar helemaal mee eens.

Ik vertrek zo naar een andere hifi zaak, volgens een maat van me krijg ik voor dezelfde prijzen de speakers mee zonder dat ik mijn CM10's hoef in te ruilen. Dat is dus de moeite waard om er even heen te gaan.

De eerder genoemde deal kon ik een paar weken terug eigenlijk niet afwimpelen. Het leek zo mooi. Verkoper had contact met de B&W importeur en vroeg of hij nog potentiële klanten had voor een 800 serie, nadat de B&W 800 demo dagen voorbij waren. Hij zei ik ben nog bezig met een klant (ik dus) en kon daarom ook deze deal aan me vertellen. In hoeverre dat klopt, kan ik niet achterhalen. Momenteel zit ik in een tijdelijk huis en kan bij akkoord met de deal de speakers ook een paar maanden later laten leveren (wanneer ik een nieuwe koopwoning heb)... ik zou dan alleen een percentage moeten aanbetalen. Leek mij een fair aanbod.
Marantz | B&W

Zep

Citaat van: Ron_Marantz op september 26, 2016, 14:24:21
Ben zoals je weet ook trouw aan een merk vanuit een andere hobby  :-D maar ik heb weliswaar een beetje georiënteerd naar andere merken speakers, maar ik blijf erbij dat ik bij de 800 serie blijf, überhaupt B&W.

Is vaak zo, iemands voorkeur voor een bepaald merk wat je niet zomaar uit je hoofd krijgt  :wink:

En als je nu de 802 aanschaft, denk je dan dat het je laatste luidsprekers zijn die je ooit koopt (ook gezien de prijs)  of denk je daarna nog ooit over te stappen?
Ligt natuurlijk ook een beetje aan je leeftijd uiteraard  :angel:, maar ik kocht mijn laatste luidsprekers met het idee dat het mijn laatste zijn, maar je weet nooit natuurlijk  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

kuruki

#44
beter dan best is een illusie, best is ook een illusie, de eerste luidspreker waar ik onder de indruk van was
bij aanvang van deze hobby was de Quad ESL 988, nu ligt de productie van Quad in China net als B&W of nu Bowers and Wilkins, neem dr. Martens schoenen, productie naar China, traditionele en culturele waarden zijn van minder belang dan winstbejag.