Marantz PM11-S3 + B&W 800 serie D3

Gestart door Ron_Marantz, september 18, 2015, 22:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Citaat van: lo op september 19, 2015, 19:18:56
Ooit een luistersessie met een PM11 gekoppeld aan B&W 803, volgens mij, gehad destijds nog bij hobo hifi in den Bosch. Was voor mij een no go  :no: Die versterker kreeg in mijn belevingswereld die speakers niet aan het zingen. (zou ook de klanksignatuur van B&W kunnen zijn maar wat ik eigenlijk niet geloof)

Nog even teruggezocht... Ik heb diverse keren mijn bevindingen van die luistersessie op het forum geplaatst, de volgende link is er 1 van...

http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=5335.0
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ron_Marantz

Vorige week de B&W 800D3 tijdens de B&W 800 show mogen aanschouwen, machtig... mooie speaker, maar voor een woonkamer? Ik weet het niet... daarnaast is de prijs ernaar.

Het upgrade virus vordert... nog steeds. Nu helemaal de D3 varianten op de markt zijn.

804/803/802, hmm...

Vandaag de PM11 eens meegenomen naar de lokale hifi-zaak en daar de 804/803 en 802 getest. Michael Buble, Toni Braxton, Phil Collins gingen er door heen.

De CM10 S2's stonden ernaast, om het verschil te horen ten opzichte van de 800 serie speakers. De 804 klonk mooi, maar de stap daar naartoe was niet onwijs groot al vond ik het zelf. De stap naar een 803 was vele malen groter. De speaker is vele malen rustiger, het detail was uitgesprokener en het laag is goed merkbaar. Toen de 802 gehoord. Nog meer rust in het gehele plaatje, elk instrument voel je op je huid, heerlijk... een heel schoon geluid.

Kon de CM10's die ik heb inruilen... voor de 803 of 802. De 804 gaat het niet worden, in mijn ogen is dit een te kleine stap voorwaarts. Het prijsverschil inclusief inruil is dan 4500 euro tussen de 803 en 802.

De 803 is qua formaat iets groter/breder dan de CM10, de 802 gaat er nog een stap overheen, die is al flink groter.

Ik zit in een tijdelijke kleinere woning (na scheiding) en de 803 zou dan de voorkeur geven, maar ik ben wel van plan om in een grotere woning uiteindelijk terecht te komen, maar ja.. hoe groot is groot en hoe zit het straks met de indeling qua meubels. Allemaal nog redelijk onbekend...
Marantz | B&W

211

Ik zou gaan voor groot en toekomst : 802... :yes:
Zolang je maar geniet....

211

#18
Ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen mijn Canton 2.2 Reference en de 802D3...
Destijds (-3  jaar) vond ik de oudere 802 te ingetogen. Misschien met de komst van de D3 anders ..????

BTW : vond ik destijds € 15.000,= al een achterlijke prijs voor mijn Canton's.. De 802D3 staat voor € 22.000,= te boek... Goedemorgen  :-o
Zolang je maar geniet....

Ron_Marantz

Citaat van: 211 op juli 13, 2016, 16:19:32
Ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen mijn Canton 2.2 Reference en de 802D3...
Destijds (-3  jaar) vond ik de oudere 802 te ingetogen. Misschien met de komst van de D3 anders ..????

BTW : vond ik destijds € 15.000,= al een achterlijke prijs voor mijn Canton's.. De 802D3 staat voor € 22.000,= te boek... Goedemorgen  :-o

Ja zeker. De 22k die men voor de 802 vraagt is zeker heftig, de 803's zijn wat vriendelijker ook qua formaat... maar de 802 is echt wel een stap voorwaarts. Niet zo groot als de stap van een CM10 naar 803, want die stap is echt groot.

Achterlijk zijn wel de prijzen. Budget heb ik er wel voor, maar gevoelsmatig zit het nog niet lekker. Menigeen koopt er een auto voor.
Marantz | B&W

Zep

Citaat van: Ron_Marantz op juli 13, 2016, 19:09:50
Achterlijk zijn wel de prijzen. Budget heb ik er wel voor, maar gevoelsmatig zit het nog niet lekker. Menigeen koopt er een auto voor.

Heb je gelijk in, zelfs al heb je het geld dan blijft het bij zo'n bedrag overbetaald. Staat natuurlijk wel stoer in je huiskamer, dat wel  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

#21
Citaat van: Ron_Marantz op juli 13, 2016, 19:09:50
Ja zeker. De 22k die men voor de 802 vraagt is zeker heftig, de 803's zijn wat vriendelijker ook qua formaat... maar de 802 is echt wel een stap voorwaarts. Niet zo groot als de stap van een CM10 naar 803, want die stap is echt groot.

Achterlijk zijn wel de prijzen. Budget heb ik er wel voor, maar gevoelsmatig zit het nog niet lekker. Menigeen koopt er een auto voor.
..,of moet er een jaar van rondkomen... ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Citaat van: Ron_Marantz op juli 13, 2016, 19:09:50
Achterlijk zijn wel de prijzen. Budget heb ik er wel voor, maar gevoelsmatig zit het nog niet lekker. Menigeen koopt er een auto voor.

Tip : Ga eens luisteren naar de Canton 2.2 Refecence i.c.m. Marantz... Mij beviel deze combi beter dan met de 802D, maar dat is uiteraard smaak... Hou je eventueel nog 7k over voor andere leuke spulletjes... 
Zolang je maar geniet....

Brutus

Wel mooi hoor die 800 serie:

https://www.facebook.com/AudioLifestyle/videos/1096410343746924/
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... ik denk dat je met een set 802 ls. ook moet gaan omzien naar meer potente versterking, iets met monoblokken of iets dergelijks. Een PM11 staat m.i. niet in verhouding.

joep

Heb de 802 vaak kunnen beluisteren op een Accuphase E560 met 2 x 30 watt.
Ging in een kleine ruimte van zo'n 6 x 7 meter best goed.
De vraag is eigenlijk past een 800 serie B&W box wel bij Marantz? Daar heb ik zo mijn twijfel over.
Zou zelf eerder  richting Kef gaan.

AkTeVox

#26
Uit ervaring combineer ik liever een Duitse speaker dan een Brit met Marantz.  HB HB HB
De Vulkan speelt de B&W 803s gewoon aan de wand.  :wink:


xander32

... an der Wand ligt ietwat gevoelig i.c.m. Deutsch 8-).

Citaat van: AkTeVox op juli 16, 2016, 18:45:55
Uit ervaring combineer ik liever een Duitse speaker dan een Brit met Marantz.  HB HB HB
De Vulkan speelt de B&W 803s gewoon aan de wand.  :wink:

Ron_Marantz

Citaat van: xander32 op juli 16, 2016, 07:31:34
... ik denk dat je met een set 802 ls. ook moet gaan omzien naar meer potente versterking, iets met monoblokken of iets dergelijks. Een PM11 staat m.i. niet in verhouding.

Toch viel het enorm mee, althans... hoe lang ik heb ik de 802 gehoord, denk / gok zo'n kleine 30 min op mijn PM11. Ja uiteraard, meestal moet je toch een versterker(set) hebben die tig duizend euro duurder moet zijn, maar... het geluid was op dat moment super. Misschien zou je een extra PM11 moeten nemen. Een voor links, een voor rechts.

Ik heb de 803 / 802 afgelopen week nog een keer gezien, ik blijf het moeilijk vinden... zwart of wit. De witte heeft zo'n lelijke zilveren kop, dat had echt anders gemoeten vind ik zelf.

Enfin, bij een lokale hifi zaak de afspraak gemaakt dat ze een PM11 inspelen de komende dagen en ik even mag gaan luisteren met de 803 / 802. Een zaak die mij een heel mooi aanbod gaf met inruil van mijn CM10 die ik eigenlijk niet kan weigeren. Een tweede keer luisteren naar de speakers moet dan maar vervolgens de doorslag geven.

Wordt vervolgd.

Marantz | B&W

CBdicX

Hoe is dit verhaal nu eigenlijk afgelopen............ ?