Speakerkabel testen met A en B terminals

Gestart door Rob G, oktober 03, 2007, 13:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob G

Ik ben van plan om eens wat verschillende speakerkabels te testen. Nu kan ik dit doen door ze compleet te wisselen, maar hier gaat teveel tijd overheen waardoor ik de vergelijking kwijt ben. Ik wil dan ook hetvolgende doen:
Laat de huidige kabels op terminal A aangesloten, en sluit de nieuwe kabels aan op Terminal B.
Vervolgens sluit ik mijn ene front aan op de linker A terminal (met de oude kabels), en mijn andere op linker V terminal (met de nieuwe kabels). Vervolgens kan ik makkelijk schakelen tussen de verschillende draden dmv de speaker A of B te activeren.

Is dit in praktijk ook een handige manier van vergelijken? Kan het niet gebruike kanaal rechts A/B aangesloten blijven (zolang ze maar geen 'kortsluiting' maken? Moet ik hierbij nog ergens rekening mee houden?

audiof. zonder budget

Zou niet mijn voorkeur hebben om dit op slechts 1 luidspreker te testen. Om het verschil beter te kunnen horen zou ik ze  zekerop beide aansluiten. Verder je favo nummers afspelen om te kijken of je verschil hoort ( gehoor gewenning)...vrees dat dit toch wel via een "duur-test" moet, dus iets langer als 1 of 2 nummers.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

mars

op 1 speaker heeft  idd geen nut , karakter van een kabel kan zo onmogelijk uit de verf komen ( als je er al in gelooft  :wink:)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op oktober 07, 2007, 11:35:04
op 1 speaker heeft  idd geen nut , karakter van een kabel kan zo onmogelijk uit de verf komen ( als je er al in gelooft  :wink:)

grtz mars

Stop jij de kabel dan eerst in de verf ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Paul op oktober 07, 2007, 11:48:24
Stop jij de kabel dan eerst in de verf ?

ja jij niet dan? :?   eerst het uit einde van de kabel door de wit kalk en afmaken met blanke lak , echt veeeeeeeeerschrikelijk goed voor je geluid  :wink: hahaha

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Rob G

Heeft het zin om de speakers op A en B aan te sluiten?
Verf begin ik nog niet aan, heb gehoord dat zilververf nogal wat invloed kan hebben, dus dat probeer ik later een keer...

mars

hey ho stop Rob G

ik zat maar te dollen hoor samen met paul ( over die verf enzo) niet doen hoor

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Rob G

Dat meen je niet!!  frusty  ( :lol: duh....)

Inmiddels heb ik de oehlbach op A en de Vivanco op B aangesloten gehad en eens rustig geschakeld tussen de A/B terminal. Ik neem aan dat beide aansluitingen elkaar niet beinvloeden?
Het resultaat was in ieder geval dat ik geen duidelijke verschillen kon waarnemen.

mars

Citaat van: Rob G op oktober 11, 2007, 07:50:50
Dat meen je niet!!  frusty  ( :lol: duh....)

Inmiddels heb ik de oehlbach op A en de Vivanco op B aangesloten gehad en eens rustig geschakeld tussen de A/B terminal. Ik neem aan dat beide aansluitingen elkaar niet beinvloeden?
Het resultaat was in ieder geval dat ik geen duidelijke verschillen kon waarnemen.

ja ik denk dat dat ook niet elkaar veel zal ontlopen ( vivanco en oelbach zijn beide best wel goede merken , die zich zelf wel hebben bewezen)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Rob G

Heeft iemand enig idee hoe deze kabels zich verhouden t.o.v. Canare?