Banaanstekkers

Gestart door Barre72, juli 20, 2015, 12:35:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barre72

Tips voor goede (lees makkelijk monteerbare) betaalbare banaanstekkers zijn welkom.
Heb net een setje Eagle Cable BFA Banana gemonteerd, makkelijk monteerbaar en voelen ook degelijk aan, maar vond ze al niet zo goedkoop meer (een kleine 30€ betaald voor 4 stekkers).
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

RP

Dat ben je al snel kwijt aan een setje van 4 goede banaanpluggen hoor.
je hebt pm.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Paul

Ik gebruik deze.

Kwaliteit voor weinig.    :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SMarcel

Citaat van: Paul op juli 20, 2015, 16:57:38
Ik gebruik deze.

Kwaliteit voor weinig.    :wink:

Die gebruik ik ook en werken/voldoen prima.

EGT

De low mass banana Z-pluggen zijn in mijn optiek de beste pluggen die je kan kopen, met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ze zijn namelijk heel goedkoop (even zoeken op Ebay), lage massa en goede kwaliteit.
Niet te zware kabels eraan monteren, daar houden ze niet van.

Zelfs Nordost gebruikt dit soort pluggen op hun duurste Odin speakerkabels!

Wel even solderen, dus net even iets minder makkelijk te monteren, maar zeker de moeite waard!

Barre72

Heb er ondertussen Nakamichi besteld.  Prijsverschil was wel de moeite : 16 pluggen van Nakamichi (inclusief verzending van NL naar België) was goedkoper dan 4 pluggen van Eagle Cable bij de lokale audio shop...

Op de foto zie je links de Nakamichi en rechts de Eagle Cable stekkers.
Als ik eens heel veel tijd heb ga ik ze op hetzelfde type van kabel monteren en testen of er een verschil waarneembaar is (volgens mij niet).

Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

PSCD80

In afwachting van terugkomst van m'n versterker heb ik deze van BKL besteld.
Was het geklooi met de kabels zat.

Ze zijn verguld, zeer degelijk en twee schroeven om de kabel vast te zetten.
SC80; SM80; CD80; FT880; KEF Ref. 104.2

KayaRahnee

#7
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Helspie

ouder topic, maar actuele vraag...

Ik zou mijn speakerkabels van banaanpluggen willen voorzien... heb deze gevonden. http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/bekabeling/nakamichi-vergulde-banaan-pluggen-276107379.html

Ik heb nu een standaard koperkabel van 2x 2,5mm, lijkt me afdoende, of denken jullie dat daar nog winst te halen is?

Cornelis1921

Citaat van: Helspie op februari 20, 2016, 09:44:32
ouder topic, maar actuele vraag...

Ik zou mijn speakerkabels van banaanpluggen willen voorzien... heb deze gevonden. http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/bekabeling/nakamichi-vergulde-banaan-pluggen-276107379.html

Ik heb nu een standaard koperkabel van 2x 2,5mm, lijkt me afdoende, of denken jullie dat daar nog winst te halen is?
Niet echt, je misschien 4mm2 proberen, zoals ik dat gedaan heb, maar ik hoorde achteraf geen significant verschil.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: Helspie op februari 20, 2016, 09:44:32
ouder topic, maar actuele vraag...

Ik zou mijn speakerkabels van banaanpluggen willen voorzien... heb deze gevonden. http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/bekabeling/nakamichi-vergulde-banaan-pluggen-276107379.html

Ik heb nu een standaard koperkabel van 2x 2,5mm, lijkt me afdoende, of denken jullie dat daar nog winst te halen is?

Hallo,

Deze pluggen kun je prima gebruiken. Ik gebruik in mijn 2e set de holle versie niks mis mee. Maar het zal waarscheinlijk niet beter of slechter klinken. Die dingen zijn meer voor gebruiksgemak als je vaak loskoppelt of wisselt bijvoorbeeld.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: sjoek op februari 20, 2016, 09:52:26
Hallo,

Deze pluggen kun je prima gebruiken. Ik gebruik in mijn 2e set de holle versie niks mis mee. Maar het zal waarscheinlijk niet beter of slechter klinken. Die dingen zijn meer voor gebruiksgemak als je vaak loskoppelt of wisselt bijvoorbeeld.
:gp: Gebruik ze ook, maar dan andersoortigen. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Helspie

tja, de kabels zitten nu gewoon in de 'koppelingen' gedraaid, dus echt slechter gaat het niet zijn.

't is inderdaad eerder uit gebruiksgemak...

Cornelis1921

Citaat van: Helspie op februari 20, 2016, 09:56:46
tja, de kabels zitten nu gewoon in de 'koppelingen' gedraaid, dus echt slechter gaat het niet zijn.

't is inderdaad eerder uit gebruiksgemak...
Juistem, en niet anders dan dat. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Nog even een tip voor als de pluggen heel ruim zijn. Strip even de dubbele lengte die je nodig hebt en vouw dat dubbel en steek ze dan in de plug zitten ze wat steviger.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.