Gordijnen

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 14:29:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ik wacht op gordijnen, want dat werkt in de akoestiek.....  :yes:

KayaRahnee

Citaat van: Rob46 op juli 14, 2015, 14:29:34
Ik wacht op gordijnen, want dat werkt in de akoestiek.....  :yes:

Mij werd Molton stof aangeraden, met een gewicht van min. 300gr/m².
Het zal akoestisch wel iets doen maar verwacht er ook niet teveel van. 
Meer doek, meer plooi/diepere plooi, en het wordt steeds beter.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

erik62

Klopt absoluut. Waar ik luister is een and van ongeveer 7 meter lang. Deze wand is voorzien van vitrage en voor ieder raam gordijnen. Ik heb toendertijd samen met mijn vrouw dik stof met veel plooien uitgezocht en ik herkende het geluid nadat dit was opgehangen niet meer terug.


Gr.

Erik

Rob46

Klopt onderdaad! De nieuwe gordijnen hebben er ook voor gezorgd dat het geluid mooier is geworden.

Rob46

De plooien van de gordijnen doen hun werk goed. Met name in de avond als ik de gordijnen heb dichtgetrokken, is het merkbaar dat er een verbetering in het geluid plaatsvind. Met name de 'punch' lijkt 'strakker' uit de luidsprekers te komen. Akoestiek is een serieuze issue ......

xander32

... heden middag twee nieuwe planten gekocht, maar geen effect  :no:.






















:-P

Rob46


xander32

 :-D


Zonder gekheid; gordijnen (indien van een bepaalde dichtheid, met enig gewicht) doen zeker wel wat :yes:
Ik kan dat hier ook zeker terug horen.

Citaat van: Rob46 op februari 12, 2016, 17:35:08
8-)

Matt

gordijnen links en rechts van de speakers?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Gordijnen als aankleding van de ruimte in het algemeen; de meeste huishoudens hebben gordijnen voor de ramen, niet direct naast/achter de ls. al is dat geen gek idee hoor.


Citaat van: Matt op februari 12, 2016, 18:55:37
gordijnen links en rechts van de speakers?

Maus

Citaat van: xander32 op februari 12, 2016, 17:02:49
... heden middag twee nieuwe planten gekocht, maar geen effect  :no:.

Ligt eraan wat voor planten 8-)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#12
Ik laat mij graag door jou adviseren; hebben nog omruilgarantie  :yes:.



Citaat van: Maus op februari 12, 2016, 19:27:19
Ligt eraan wat voor planten 8-)

Bierbraker

Wij hebben gordijnen van MDF  :yes:

Zep

Muziek met de gordijnen dicht klinkt toch echt veel beter.

Wat mij doorgaans wel stoort tijdens het muziek luisteren is wanneer mijn vriendin op en neer loopt door de huiskamer. Niet alleen omdat ik me dan minder kan concentreren op de muziek, maar vooral omdat ik een verstrooiing in het geluidsbeeld ervaar. Akoestiek is op zijn best als er niets door de kamer beweegt. Dus muziek luisteren is vooral het stilzitten van mijn vriendin en heb ik het storende element tot een minimum weten te beperken door haar een dikke badjas (voor de demping) te laten dragen voor die momenten dat ze mijn glas moet bijvullen.

Gelukkig is ze sowieso gewend aan de concessies die ze moet doen binnen onze relatie met betrekking tot mijn audio-hobby. Maakt het allemaal een stuk makkelijker, het zijn de kleine dingen die meetellen in het audio gebeuren toch?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*