Geen verschil!!

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 11:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

En geeft dat een hoorbaar verschil?

Citaat van: KingArthur op juli 13, 2016, 02:39:49
Nee, alleen de dikte van de kabel maakt verschil in verband met de weerstand.

Zep

Ja, ergens na 20 meter en onder 2 Ohm  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

KingArthur

Citaat van: xander32 op juli 13, 2016, 06:46:40
En geeft dat een hoorbaar verschil?
Als je kabel echt flinterdun is dan ja, anders nee.

xander32

Wat ga je dan horen, hoe gaat het zich openbaren?

Citaat van: KingArthur op juli 13, 2016, 16:16:21
Als je kabel echt flinterdun is dan ja, anders nee.

Marvin

Theoretisch gezien zou je gewoon kortsluiting kunnen krijgen, dat hoor je denk ik wel.

TurboMarco

Hoe klinkt een draad die door een te hoge weerstand begint te smeulen ?
Eigenlijk best wel een lastige vraag  :|
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ruikt naar verbrand plastic, denk ik.

Paul

Citaat van: TurboMarco op juli 14, 2016, 16:54:55
Hoe klinkt een draad die door een te hoge weerstand begint te smeulen ?
Eigenlijk best wel een lastige vraag  :|
Heavy metal ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Maar dat is een waarneming, welke niet vaak specifiek wordt ingezet om van een geluidsinstallatie te genieten.

Citaat van: marvin op juli 14, 2016, 20:19:21
Ruikt naar verbrand plastic, denk ik.

TurboMarco


https://youtu.be/vLTkkXajDVc

Ik hoorde heel eventjes pats .En daarna een knisperend geluid .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Het is zo simpel:hoor dan wel ervaar je geen verschil, dan er gewoon geen tijd, energie en geld in steken.

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 15, 2016, 09:39:05
Het is zo simpel:hoor dan wel ervaar je geen verschil, dan er gewoon geen tijd, energie en geld in steken.

:gp: gewoon genieten van de muziek. Dat is het allerbelangrijkste.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gerrald

Citaat van: sjoek op juli 15, 2016, 12:52:07
:gp: gewoon genieten van de muziek. Dat is het allerbelangrijkste.

Zo mee eens, nu moet ik wel bekennen dat ik als scepticus over stroom aanpassingen maar ik ben laatst (omdat het een ebay investering van totaal 25 euro was) van een ABB automaat overgegaan naar een Siemens cylindrical fuse met een smelt zekering er in. En na een uurtje leuk knutselen en er even weer eens lekker voor gaan zitten had ik het idee dat ik wel iets verandering hoorde.....

Voor de zekerheid nog maar eens terug gezet naar de "oude" ABB automaat, weer even luisteren en toen weer terug en ik geloof het zeker dat er iets anders was.... maar hoe ik dat moet omschrijven..... geen idee, zo plat gezegd: stemmen waren verder afgestoft, maar of dat daadwerkelijk echt zo is... geen idee maar hey het was maar 25 euro incl verzendkosten, dus het proberen waard  HB  :yes:  HLP
|-Marantz PM17-|-Trigon Vanguard II-|-Thorens TD166 H.A.T. mod-|-Denon DL304-|-JK type 2 interlinks-|-JK Powercord-|-JK Reference Junior-|

Rob46

Wat een prachtige hobby hebben wij toch! Lekker freubelen zo.... :wink: Ik denk dat er meer in 'dat soort' verbeteringen op dit moment  gezocht wordt, dan nieuwe componenten aanschaffen. Ik lees steeds vaker dat men het in het tweaken zoekt. De meeste forumleden hebben hun rust gevonden  :-D Gaat het nog wel leuk zijn op dit forum als we uitgeknutseld zijn?  nopompom