Geen verschil!!

Gestart door Rob46, juli 14, 2015, 11:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Geen verschil in al die kabeltoei, toch?

pameijer

Gaat het goed met je Rob?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46


TurboMarco

Citaat van: Rob46 op juli 14, 2015, 11:47:03
Geen verschil in al die kabeltoei, toch?
Zeker wel  :yes:

Ze zien er verschillend uit ,en de één heeft een betere connector dan de andere ,tot zelfs een betere isolatie met minder kans op breuken .
Hoorbaar maakt het niets uit .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Hmmmm ook een prima verwoording en wellicht een punt....

cz79

Hoorbaar maakt het zeker uit (imo), zilver/koper/stranded/Solid core/monocrystal is allemaal anders, soms kleine verschillen en soms minder klein

Rob46

Heb wel eens een behoorlijk verschil gehoord tussen koper en zilveren luidsprekerkabeltjes. Zilver gaf meer in het hooggebied, koper meer midden en laag....

TurboMarco

Ik heb verschillend kabels in verschillende prijsklassen ,ik merk dat de goedkoopste luidsprekerkabel wat lastiger soldeert ,en ook dat deze eerder aan oxidatie onderhevig is .
Ook heb ik een probleem met die stugge kabels (die duurdere),want je breekt je nek er haast over  frusty

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

We hebben met meerdere mensen hier op het forum eens een vergelijk gedaan tussen een Siltech FTM en een QeD kabel en nog wat andere kabels, er waren zeker verschillen hoorbaar, niet altijd even groot maar toch...

TurboMarco

Citaat van: cz79 op juli 14, 2015, 12:29:37
We hebben met meerdere mensen hier op het forum eens een vergelijk gedaan tussen een Siltech FTM en een QeD kabel en nog wat andere kabels, er waren zeker verschillen hoorbaar, niet altijd even groot maar toch...
Ik heb dat ook meegemaakt dat ik verschillen meende te horen ,maar toen ik blind ging luisteren kon ik de verschillen niet meer duiden .
Voor mij is het dan een uitgemaakte zaak .
Wanneer ik nu verschillen wil horen gebruik ik de Behringer ultracurve wel  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Blijft een lastig fenomeen......kabeldingetjesenverschillenaldanniet.nl

TurboMarco

Citaat van: Rob46 op juli 14, 2015, 14:37:01
Blijft een lastig fenomeen......kabeldingetjesenverschillenaldanniet.nl
Nee hoor !

Zolang het een fraaie en solide indruk op je achterlaat is het toch prima .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Barre72

Citaat van: TurboMarco op juli 14, 2015, 12:22:33
Zeker wel  :yes:

Ze zien er verschillend uit ,en de één heeft een betere connector dan de andere ,tot zelfs een betere isolatie met minder kans op breuken .
Hoorbaar maakt het niets uit .

:gp:
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

Mitico

Een discussie die altijd voor- en tegenstanders aantrekt! In mijn optiek zal een blinde luistertest uitwijzen of men ook daadwerkelijk verschillen hoort. Ga je meten, dan blijken de verschillen er blijkbaar niet te zijn....

KingArthur

Nee, alleen de dikte van de kabel maakt verschil in verband met de weerstand.