De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Mooie set zo, Matt,  hier ook enkel Spotify. Tidal mee gestopt, werkt niet fijn, en geluid is gewoon goed. Ik neem de laatste maanden niet eens de moeite om een flac af te spelen....lekker lui beetje door Spotify bladeren en internet radio  :wink:

Ga je nog voor de 19 of houd je het bij de 11?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Dank Jurgen.

Ik ben ook wel tevreden met Spotify, heb een nas staan met FLAC/WAV op maar die gebruik ik eigenlijk zelden.
Gelukkig komt het ding ook nog van pas voor andere zaken.

De 19 staat nog steeds op het lijstje.
Voor ik die knoop doorhak zou ik ze wel echt eerst in huis willen horen. Kan ik beter oordelen of de meerwaarde evenredig is met de prijs.
Zoals ik al zei, de laatste weken heb ik terug veel meer rust gevonden in de set. Die rust was even weg en dan komen er allerlei symptomen naar boven waar menig audiofiel wel eens wat last van heeft :-D
Dus momenteel hou ik het maar bij de 11, tenzij ik de 19 voor een mooie prijs zie op 2de hands ofzo  :yes:

De draaitafel zou ik graag nog anders willen. Maar nu ik zoveel plezier heb met Spotify zou ik nog liever een losse DAC tussen de Rega en de Node2 willen. De meerwaarde van een losse DAC heb ik al meermaals gehoord (oa bij Henk  :angel: )
De besteden centen zou ik dus liever uitgeven aan de DAC dan aan een dt,... Tenzij ik tweedehands een leuke dt zie, maar meestal zijn dat vintage draaitafels en daar heb ik geen verstand van :)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

#317
Het is dan toch gelukt, ik vind het toch al beter [emoji28][emoji56]
Juist wat meer rotzooi in de kast  :-o






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Met het verdwijnen van de zon is ook gelijk de kleur weg  :-D :wink:

Mooie set zo hoor Matt!! Een nieuwe DAC of draaitafel, het is maar net waar je het meeste zin in hebt of beter gezegd wat het meest functioneel is, ga je vele via de Nas afspelen of ga je meer en meer platen draaien in de toekomstige tijd.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Brutus op juni 05, 2017, 02:22:38
Met het verdwijnen van de zon is ook gelijk de kleur weg  :-D :wink:

Mooie set zo hoor Matt!! Een nieuwe DAC of draaitafel, het is maar net waar je het meeste zin in hebt of beter gezegd wat het meest functioneel is, ga je vele via de Nas afspelen of ga je meer en meer platen draaien in de toekomstige tijd.

:-D :-D

99% van de tijd speelt Spotify, af en toe een cd en zelden via de NAS. Sinds ik de Node heb staan geen platen meer afgespeeld. Enkel de eerste dagen om wat te vergelijken.
Dus eerst een losse DAC, dan de dt.
Weet ook niet of ik met een nieuw element er al zou zijn, of ik beter heel de draaitafel vervang,...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Citaat van: Matt op juni 05, 2017, 09:12:57
:-D :-D

99% van de tijd speelt Spotify, af en toe een cd en zelden via de NAS. Sinds ik de Node heb staan geen platen meer afgespeeld. Enkel de eerste dagen om wat te vergelijken.
Dus eerst een losse DAC, dan de dt.
Weet ook niet of ik met een nieuw element er al zou zijn, of ik beter heel de draaitafel vervang,...

Wat moet er anders aan de draaitafel?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Sinds ik de atc's heb valt er gewoon veel minder te genieten van de lp's.
Ligt het aan de persing, de draaitafel, het element , de match met de rest van de set,...
Ik weet het niet.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Is er niemand in je omgeving die een draaitafel heeft die je eens kan testen? Of iemand met meerdere elementen op voorraad?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Hmm, voor zover ik weet wonen Frank en Bram in de buurt.
Maar ik denk dat die beiden een draaitafel hebben ver boven wat ik er wil aan uitgeven. Dan nog eens los van het feit dat ze beiden een ortofon 2m black hebben  :angel:

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

Sinds wanneer ben je niet meer tevreden over geluidskwaliteit van vinyl:  na het vervangen ls of na het  vervangen van versterker?
Op zich lijkt het me stug dat het aan dt/ element ligt, mits beide goed afgesteld zijn.
Heb je een aparte phonoversterker of zit er een op je versterker?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 05, 2017, 22:53:35

Op zich lijkt het me stug dat het aan dt/ element ligt, mits beide goed afgesteld zijn.


Dat dacht ik dus ook vandaar mijn idee om mischien eens in de nabije omgeving een vergelijk met dt/element te doen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pekelvlees

Bekend verhaal....gok erop dat het aan de interne phono versterker  ligt.
Sinds een paar weken ook een losse phono versterker en het geluid is met stappen vooruit gegaan,interne phono versterker van mijn pm8005 is gewoon rond uit slecht!
Ben nu ook van een ortofon 2m red naar 2m blue element  gegaan en kan zeggen dat het geluid van mijn platenspeler die van mijn streamer evenaard...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Matt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 05, 2017, 22:53:35
Sinds wanneer ben je niet meer tevreden over geluidskwaliteit van vinyl:  na het vervangen ls of na het  vervangen van versterker?
Op zich lijkt het me stug dat het aan dt/ element ligt, mits beide goed afgesteld zijn.
Heb je een aparte phonoversterker of zit er een op je versterker?

Bij het veranderen van de luidsprekers is het mis beginnen gaan. Dan heeft het even geduurd voor ik een goede versterking had gevonden die de speakers terug goed kon aansturen.
Maar de lap top aansluiten via micro jack vond ik toen al beter klinken dan de lp's. Met de komst van de Node is dit nog duidelijker geworden.

Maar de stap van vintage Marantz (1090) in combi met B&W (dm580)
naar een nieuwe Rega met ATC speakers zal er idd ook we voor iets tussen zitten  :-D

Citaat van: sjoek op juni 06, 2017, 07:44:13
Dat dacht ik dus ook vandaar mijn idee om mischien eens in de nabije omgeving een vergelijk met dt/element te doen.

Ik dacht mss ook al aan de combi, tenslotte is alles veranderd in de set behalve de draaitafel en het element.


Citaat van: pekelvlees op juni 06, 2017, 10:51:37
Bekend verhaal....gok erop dat het aan de interne phono versterker  ligt.
Sinds een paar weken ook een losse phono versterker en het geluid is met stappen vooruit gegaan,interne phono versterker van mijn pm8005 is gewoon rond uit slecht!
Ben nu ook van een ortofon 2m red naar 2m blue element  gegaan en kan zeggen dat het geluid van mijn platenspeler die van mijn streamer evenaard...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Op zich zit er in de Rega Elicit-R geen slechte phone versterker, denk ik toch? :)
Ik zou die stap ook wel willen zetten ik weet gewoon niet in hoeverre ik het budget moet trekken voor een element.
Zo'n element kost €200 nieuw, de draaitafel die ik heb kost nieuw €370. Is dit nog steeds evenredig of kijk ik dan gewoon beter uit naar een andere draaitafel?
Op zich ben ik altijd heel tevreden geweest over de Project.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

pekelvlees

Citaat van: Matt op juni 06, 2017, 19:23:05

Op zich zit er in de Rega Elicit-R geen slechte phone versterker, denk ik toch? :)


Dat weet ik niet,ik dacht dat bij mijn versterker ook,super ding hoor maar de Phono versterker is ronduit slecht....zal wel weer een sluit post geweest zijn ?
Enige manier om hier achter tekomen is een keer een losse Phono versterker proberen,ik ben iedergeval blij dat ik die stap heb gezet. :yes:
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Kamidioblitz

Wat voor Dac zit je aan te denken? Ik heb ook de node 2 in gebruik hier en heb heel lang zitten denken aan de Rega Dac R. Alleen nu even andere prioriteiten. Vind het wel makkelijk zo met alleen de node 2 en de versterker. Scheelt weer een schakel in de keten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl