De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Het verschil tussen cd of bluray audio ligt heel erg aan de opname. Maar het kan sowiezo handig zijn als je speler meer dan 1 formaat kan afspelen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... en als je dan geluk hebt, zijn de formaten van nu, over 2 jaar weer passe ... Daar sta je dan met jouw speler en software  8-).

Citaat van: sjoek op juli 04, 2015, 07:41:59
Het verschil tussen cd of bluray audio ligt heel erg aan de opname. Maar het kan sowiezo handig zijn als je speler meer dan 1 formaat kan afspelen.

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 04, 2015, 12:14:18
... en als je dan geluk hebt, zijn de formaten van nu, over 2 jaar weer passe ... Daar sta je dan met jouw speler en software  8-).

haha ja dat zou ook kunnen. Maarja de speler ook kunnen gebruiken als dvd/bluray speler voor bijv concerten af te spelen via de set is toch een mooie toevoeging lijkt mij :yes:. Tevens spelen de ud van marantz ook backup sacd af iets wat maar zeer weinig spelers kunnen :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

De nabije toekomst is er eentje zonder schijfjes spinners. Streamen, vanuit een cloud, thats the way to go :yes:.
Geen fysieke mediadragers, geen fysieke opslag.


Maar zo ver ben ik zelf voorlopig ook nog niet hoor.

Citaat van: sjoek op juli 04, 2015, 15:06:52
haha ja dat zou ook kunnen. Maarja de speler ook kunnen gebruiken als dvd/bluray speler voor bijv concerten af te spelen via de set is toch een mooie toevoeging lijkt mij :yes:. Tevens spelen de ud van marantz ook backup sacd af iets wat maar zeer weinig spelers kunnen :-D

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 04, 2015, 16:59:09
De nabije toekomst is er eentje zonder schijfjes spinners. Streamen, vanuit een cloud, thats the way to go :yes:.
Geen fysieke mediadragers, geen fysieke opslag.


Maar zo ver ben ik zelf voorlopig ook nog niet hoor.

in theorie is dat nu grotendeels al mogelijk. Maar persoonlijk blijf ik er bij dat fysieke opslag doormiddel van dragers als cd,vinyl,dvd toch wel het mooiste is. Ondanks dat streamen wel heel makkelijk is. Wat ik met dit weer ook veel doe met behulp van mijn popcorn hour en telefoon :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

 notworthy  hello hello







Voor een totaal foto zullen jullie nog wat moeten wachten  redface
moet nu echt wel een hifi meubel naar mijn zin vinden... Morgen ga ik hier wat winkels bezoeken in de buurt.

De pm6005 en de pc liggen al gekoppeld, zo kan ik een tijdje verder zonder NA6005.

Ondertussen heb ik een elektrische gitaar gekocht  HB Nog een hobby  :schater:
Om te starten is het een "epiphone les paul express" geworden, zien wat dat gaat geven  HB

Greetz Matt
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Gefeli met jouw nieuwe aanwinsten. Veel luisterplezier.

Matt

Citaat van: xander32 op juli 12, 2015, 17:20:53
Gefeli met jouw nieuwe aanwinsten. Veel luisterplezier.

Thnx!
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Super dat je toch zo snel een paar mooie zuiltjes hebt kunnen vinden. Veel plezier er mee.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Citaat van: sjoek op juli 12, 2015, 18:55:23
Super dat je toch zo snel een paar mooie zuiltjes hebt kunnen vinden. Veel plezier er mee.

Thnx! Ze waren toch een must, aangezien ik de set in de andere kamer wou.
Enkele dagen moeten wachten maar ze waren goedkoper dan op internet  hello
Nu nog een tof meubel en wat langere kabels voor de speakers (verlies 70cm door de stands).
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

jowa

Mooie stands.
Heel veel luisterplezier gewenst in de nieuwe set-up  hello

Matt

Citaat van: jowa op juli 13, 2015, 00:10:46
Mooie stands.
Heel veel luisterplezier gewenst in de nieuwe set-up  hello

Thnx!
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Qua volgende aankoop zit ik toch meer te denken om mijn bron te verbeteren.
Meestal speel ik nu via de pc muziek af.

mp3 bitsnelheid varieert wat, zo zijn de meeste 192kbps enkele 128kbps en nog een groot deel 320 kbps.
Waarbij het verschil tussen de laatste twee heel hoorbaar is.
Ik heb ook nog wat FLAC bestanden, maar die gebruik ik momenteel niet door gebrek aan een goede player (itunes speelt deze niet af).

Ik weet niet goed wat de verschillende opties zijn?

Kan ik eventueel een externe geluidskaart kopen. Om zo de uitvoer van de pc te verbeteren en een betere kabel te kopen tussen pc en versterker.
Dan moet ik juist nog eens kijken naar een goede Player die FLAC ondersteunt en itunes kan vervangen.

Of investeer ik beter in de netwerkspeler. Zoals ik eigenlijk van plan was.
Kijk ik naar de NA reeks, lijkt de NA8005 mij wel iets. Ondersteuning van FLAC, iets wat ik bij de NA6005 niet terugvind. Klopt dit?

of... ?

Greetz Matthias
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

#43
Wat je nodig hebt is "iets" wat jouw flac kan afspelen, dat kan wellicht een app op jouw pc zijn of een renderer/streamer.

Daarnaast bv. een mooie (usb) dac.

Even snel twee opties die ik kan bedenken;
1) app op pc t.b.v. afspelen flac i.c.m. een usb dac
2) een streamer zoals de door jouw genoemde NA6005/8005

Ik heb overigens geen idee welke app in aanmerking komt. Heb je de pc aangesloten op de hifi installatie middels wifi of via een kabel?

Een waarschijnlijk mooi(er) alternatief voor een NA6005/8005 zou een AURALiC ARIES Mini kunnen zijn. Per komende maand verkrijgbaar in NL (€499,-). Maar om die lekker te besturen is een smartphone of nog beter een tablet een must (m.i. geldt dat voor iedere renderer/streamer, ongeacht of er een ab bij zit).

Of ergens een SBT zien te scoren op de 2e hands markt. Maar mocht die van mij sneuvelen heeft eerder genoemde AURALiC ARIES Mini mijn serieuze interesse, zelfs mijn voorkeur.



Matt

Thnx!

De pc is aangesloten met een kabel, mini jack - RCA (Wel een tamelijk lange kabel, Ik had die nog liggen van vroeger).

Als ik het goed begrijp moet ik de AURALiC ARIES Mini aansluiten op een HD of op het netwerk (NAS heb ik niet).
Tablet heb ik liggen, het is dus zeker een mogelijkheid. Deze is dan om alles te bedienen waarschijnlijk?

De DAC heb ik niet nodig bij de Auralic en NA6005/8005?

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."