De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Ziet er goed uit :yes: en mooi dat het geluid nu al beter is. Verder zou ik de platenspeler ook het liefst naast de versterker zetten.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pameijer

Citaat van: xander32 op juli 02, 2015, 19:58:00
Fraai hoor :yes:.

Indien mogelijk zou ik de dt naast de versterker zetten en niet er op. Daarnaast is het ookzeker eenaanbeveling om de ls op stands te plaatsen, naast de kast.
Wat is er mis met de kast als "stand"? De kast lijkt stevig, speakers op de goede hoogte en monitors hoeven niet ver van de muur meestal.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Je beperkt je dan wel betreft de plaatsings-mogelijkheden.

Dat monitoren dicht op een muur kunnen staan daarin heb ik andere ervaringen.
Ja, er zijn monitoren welke in die situatie prima presteren, maar zo zijn er ook zuilspeakers die dat doen ...

xander32

@Matt; het is geen must hoor die stands, maar als je t.z.t. wil upgraden, is dat m.i. een mooie stap.

Matt

Over de stands zat ik zelf ook al te twijfelen, vanwege de beperkingen.
Daardoor is deze set up de enige die ik kan opzetten.
Ik heb nergens anders de plaats voor de luidsprekers te plaatsen...
Maar om te starten wou ik het toch proberen. De stands kosten nog eens zo'n €170 extra.

Binnen 2weken heb ik vakantie, ga dan uitkijken -tijdens de solden- naar een leuk meubel, één waar de Project bovenop kan staan zodat die niet meer op de PM5005 staat.
De stands zullen dan wel volgen want ik wil de set up echt bij mij in de woonkamer.
Als iemand tips heeft? Zou het graag allemaal boven elkaar hebben om plaats te besparen.

De dt verhuist in ieder geval morgen al van plaats :-)
Is dit voor de warmte?

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

Mooi spul Matt; heel veel plezier ermee. pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Betreft de dt; die vaart wel bij een solide basis. Het bovenblad van de kast is in dat opzicht een betere basis dan de versterker en idd. is het voorts i.v.m. de warmte afvoer van die versterker.

Betreft de verdere plaatsing; zoals Pameijer aangaf kan het verder prima hoor, indien de ls. maar op oorhoogte staan. Wellicht geeft het nog een positief verschil, wanneer je deze zo ver mogelijk naar voren op de kast zet, zodat ze meer ruimte om zich heen hebben. Je zou ook wat kunnen spelen met het al dan niet wat naar binnendraaien v.d. ls. Trial and error.


Citaat van: Matt op juli 02, 2015, 23:18:02
Over de stands zat ik zelf ook al te twijfelen, vanwege de beperkingen.
Daardoor is deze set up de enige die ik kan opzetten.
Ik heb nergens anders de plaats voor de luidsprekers te plaatsen...
Maar om te starten wou ik het toch proberen. De stands kosten nog eens zo'n €170 extra.

Binnen 2weken heb ik vakantie, ga dan uitkijken -tijdens de solden- naar een leuk meubel, één waar de Project bovenop kan staan zodat die niet meer op de PM5005 staat.
De stands zullen dan wel volgen want ik wil de set up echt bij mij in de woonkamer.
Als iemand tips heeft? Zou het graag allemaal boven elkaar hebben om plaats te besparen.

De dt verhuist in ieder geval morgen al van plaats :-)
Is dit voor de warmte?

Greetz

sjoek

Ik weet niet hoe handig je zelf bent of mischien iemand die je kent maar je zou uiteraard ook zelf een meubel kunnen maken. Ik heb hier in de huiskamer ook een eigenbouw tv meubel. Op deze manier kon ik precies de maten en ruimtes bepalen. Verder voor de stands marktplaats?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

De stands zouden wel handig zijn dan kan ik de set in dezelfde ruimte plaatsen waar de PC staat.
Daar breng ik toch de meeste tijd door...

Ze staan nu zo'n kleine 10cm van de muur. Op de foto stonden ze maar 5cm van de muur. Maar achteraf heb ik zelf nog met die afstand zitten spelen.
Tweedehands kan ik ze inderdaad eens zoeken, thnx!


Meubel zou ik idd zelf kunnen/laten maken, maar wil eens wat ideeën opdoen :-)
Zou zeker nog plaats moeten bieden voor de toekomst.
Met eventueel helemaal onderaan een schap voor de meest beluisterde LP's van de moment  HB

Voor de toekomst wil ik de set zeker uitbreiden met de NA6005.
Weet niet of het dan ook nog nuttig is om een CD x005 (6 of 5) te kopen?

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Ik heb de pm en de ud in het midden staan. En dan rechts in het kastje platenspeler met ruimte voor lp's er onder en linker kastje staatmediaspeler en xbox one. En tv er boven op kabels netjes achter valse wand van het meubel. Als het goed is wel te zien in het topic van mijn set. Verder is er ook nog mogelijkheid het middelste gedeelte zo te verdelen dat er nog een apparaat van marantz bij kan. En of je een cd speler moet kopen is afhankelijk van je gebruik. Je zou ook een ud kunnen kopen heb je gelijk bluray en cd in 1.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Niber

Leuke set!
Ik heb een paar jaar naar het oudere broertje mogen luisteren (PM 5003) aangesloten op Kef iQ30 speakertjes.
Klonk werkelijk super (in mijn oren, en daar draait het immers om).
Op een gegeven moment voor een paar tientjes stands op marktplaats gekocht en dat was echt een super verbetering!!

Ik weet niet waar je woont, maar je mag die van mij altijd eens proberen om te kijken of stands wat voor je zijn.
Ik woon zelf in Drenthe.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

In Groningen staan ook stands te leen, Atacama's. PM maar bij interesse.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Matt

Citaat van: sjoek op juli 03, 2015, 19:18:01
Ik heb de pm en de ud in het midden staan. En dan rechts in het kastje platenspeler met ruimte voor lp's er onder en linker kastje staatmediaspeler en xbox one. En tv er boven op kabels netjes achter valse wand van het meubel. Als het goed is wel te zien in het topic van mijn set. Verder is er ook nog mogelijkheid het middelste gedeelte zo te verdelen dat er nog een apparaat van marantz bij kan. En of je een cd speler moet kopen is afhankelijk van je gebruik. Je zou ook een ud kunnen kopen heb je gelijk bluray en cd in 1.

Je brengt mij op ideeën, morgen tv en zetel eens van plaats veranderen en zien hoeveel plaats ik heb :-)
Tv meubel wou ik al veranderen dus dit is zeker nog een optie. 2vliegen in 1 klap  notworthy

Is dat een groot verschil, cd of blu ray?
Nog nooit naar blu ray audio kunnen luisteren...
Als het zover komt is de kans groot dat ik zoek op de tweedehandsmarkt... Ga deze wat proberen opvolgen, als ik wat moois zie kan ik altijd eens informeren. Maar zover zijn we nog niet  :angel:


Citaat van: Niber op juli 03, 2015, 19:31:12
Leuke set!
Ik heb een paar jaar naar het oudere broertje mogen luisteren (PM 5003) aangesloten op Kef iQ30 speakertjes.
Klonk werkelijk super (in mijn oren, en daar draait het immers om).
Op een gegeven moment voor een paar tientjes stands op marktplaats gekocht en dat was echt een super verbetering!!

Ik weet niet waar je woont, maar je mag die van mij altijd eens proberen om te kijken of stands wat voor je zijn.
Ik woon zelf in Drenthe.

Dank u Niber!
Ik woon in Lochristi (Oost Vlaanderen), is wat ver hé :-) Is wel héél vriendelijk! Thnx.
Ga morgen eens testen hoe en wat. Ik zet ze voor de testen wel op iets anders, zolang ze maar stevig staan en op dezelfde hoogte als de stands.

Citaat van: pameijer op juli 03, 2015, 21:26:28
In Groningen staan ook stands te leen, Atacama's. PM maar bij interesse.

Ook jij bedankt voor het aanbod, maar is wat ver rijden :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."