De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

Nog tamelijk nieuw hier :-)

Als ik hier de sets zie zal deze niet veel speciaal zijn
Maar wat nog niet is... 

Momenteel marantz 1090, pm 5005 is besteld.  pompom
Dali zensor 3
Project Debut carbon

Deze set wordt enkel gebruikt voor LP's. Later wil ik die nog uitbreiden. Maar ik heb nog andere hobby's  :angel:

Verspreid in huis staan er nog 2 soundtouch systemen die ik gebruik als radio en om muziek te streamen.
Het geluid uit de Zensor is veel aangenamer, maar de Bose zijn wel handige dingetjes (vooral voor tuinfeestjes :-) )

Greetz Matt
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Welkom Matt. Een fraaie set hoor; zoiets staat er echt niet in ieder huishouden :wink:.

Citaat van: Matt op juli 01, 2015, 18:17:43
Nog tamelijk nieuw hier :-)

Als ik hier de sets zie zal deze niet veel speciaal zijn
Maar wat nog niet is... 

Momenteel marantz 1090, pm 5005 is besteld.  pompom
Dali zensor 3
Project Debut carbon

Deze set wordt enkel gebruikt voor LP's. Later wil ik die nog uitbreiden. Maar ik heb nog andere hobby's  :angel:

Verspreid in huis staan er nog 2 soundtouch systemen die ik gebruik als radio en om muziek te streamen.
Het geluid uit de Zensor is veel aangenamer, maar de Bose zijn wel handige dingetjes (vooral voor tuinfeestjes :-) )

Greetz Matt

Matt

Citaat van: xander32 op juli 01, 2015, 19:01:32
Welkom Matt. Een fraaie set hoor; zoiets staat er echt niet in ieder huishouden :wink:.

Thx!
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Welkom hier.Mooie set :-D en vinyl is altijd goed :yes:
mag ik vragen wat voor element heb je onder de arm van de project hangen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Nog een geheel ander vraagje.
Voor de lp's die ik hier heb liggen en de muziekgenres die ik beluister zijn de huidige Dali's super.

Maar eens ik electro, house oid dergelijk afspeel is het geluid heel fel, weinig lage tonen...
Dus zat ik er aan te denken om later eventueel nog een set speakers te kopen die daarvoor meer geschikt zijn.
Ik zou deze dan op het andere kanaal aansluiten zodat ik kan kiezen afhankelijk wat ik ga afspelen.
Naar wat kijk ik dan het best?


Citaat van: sjoek op juli 01, 2015, 20:48:47
Welkom hier.Mooie set :-D en vinyl is altijd goed :yes:
mag ik vragen wat voor element heb je onder de arm van de project hangen?

Thx!

Dat is een ortofon OM 10.
Maar eerlijk gezegd, het is voor mij nog allemaal chinees  redface
Is dit goed / slecht? :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Vinyl_Fuchs

Welkom Matt, vintage Marantz en vinyl, dan kan je bij mij al niet meer stuk. Voor betreft nieuwe uitgaven, kan soms de opnamekwaliteit matig zijn. Bij mij uit zich dit vaak in te nadrukkelijk aanwezig laag. Wat dat betreft zouden de huidige soundengineers een voorbeeld kunnen nemen aan hun vakbroeders in de seventies. Die hadden hun zaken beter op orde.

Vriendelijke luistergroeten Roy.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

WilliamB

Welkom op dit mooie forum Matt.
Toch wel een mooie SET hoor  notworthy ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van je bestelde PM.
Misschien leuk om hier wat foto's te plaatsen, want daar zijn we hier gek op.

Veel luisterplezier  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

sjoek

Citaat van: Matt op juli 01, 2015, 21:03:13
Nog een geheel ander vraagje.
Voor de lp's die ik hier heb liggen en de muziekgenres die ik beluister zijn de huidige Dali's super.

Maar eens ik electro, house oid dergelijk afspeel is het geluid heel fel, weinig lage tonen...
Dus zat ik er aan te denken om later eventueel nog een set speakers te kopen die daarvoor meer geschikt zijn.
Ik zou deze dan op het andere kanaal aansluiten zodat ik kan kiezen afhankelijk wat ik ga afspelen.
Naar wat kijk ik dan het best?


Thx!


Dat is een ortofon OM 10.
Maar eerlijk gezegd, het is voor mij nog allemaal chinees  redface
Is dit goed / slecht? :-)

Greetz

wat betreft speakers is zelf luisteren uiteraard het beste. Verder is natuurlijk budget belangrijk.

Het elementje lijkt me geen hele slechte. En als het allemaal goed klinkt voor jou oren is het een hele goede.
Daar zou je natuurlijk ook mee kunnen experimenteren. Het schijnt dat je met een element ook nog wel eens een warmer of juist feller geluid kunt krijgen. Ik heb dit zelf echter nog nooit echt getest. Elke keer als ik een ander element "hoorde" was dit ook op een andere draaitafel of set dus dat is moeilijk vergelijken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Matt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 01, 2015, 21:51:38
Welkom Matt, vintage Marantz en vinyl, dan kan je bij mij al niet meer stuk. Voor betreft nieuwe uitgaven, kan soms de opnamekwaliteit matig zijn. Bij mij uit zich dit vaak in te nadrukkelijk aanwezig laag. Wat dat betreft zouden de huidige soundengineers een voorbeeld kunnen nemen aan hun vakbroeders in de seventies. Die hadden hun zaken beter op orde.

Vriendelijke luistergroeten Roy.

Thx Roy!


Citaat van: WilliamB op juli 01, 2015, 22:14:12
Welkom op dit mooie forum Matt.
Toch wel een mooie SET hoor  notworthy ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van je bestelde PM.
Misschien leuk om hier wat foto's te plaatsen, want daar zijn we hier gek op.

Veel luisterplezier  HB

Foto's komen er zeker aan. Morgen verwacht ik eigenlijk de PM  hello
Komt dus zeker in orde.

Zou dan graag nog eens verschillende opstellingen willen testen. Hoe en waar ik alles definitief zou plaatsen.
Momenteel staan de speakers op een dressoir, heb geen stands gekocht. Dat beperkt mij wel wat... €170 om ze mss te gebruiken vond ik wat veel  :-D

Kan het eigenlijk veel kwaad dat speakers en draaitafel  op het zelfde meubel staan? Momenteel staan de speakers op de rand en de versterker / platendraaier in het midden. (Meubel is 230cm lang denk ik)


Citaat van: sjoek op juli 01, 2015, 22:40:25
wat betreft speakers is zelf luisteren uiteraard het beste. Verder is natuurlijk budget belangrijk.

Het elementje lijkt me geen hele slechte. En als het allemaal goed klinkt voor jou oren is het een hele goede.
Daar zou je natuurlijk ook mee kunnen experimenteren. Het schijnt dat je met een element ook nog wel eens een warmer of juist feller geluid kunt krijgen. Ik heb dit zelf echter nog nooit echt getest. Elke keer als ik een ander element "hoorde" was dit ook op een andere draaitafel of set dus dat is moeilijk vergelijken.

Ik ga nog even wachten hoe het klinkt met de nieuwe PM.
Nu zit er af en toe wel eens een kraakje in of wat ruis.
Het is zeker iets waar ik mij wil over inlezen. Dus ga de tip zeker onthouden.

Qua speakers zit ik naar de vloerstaanders te kijken. En dan is het toch al vlug €500/stuk.
Dat zal wel het maximum te besteden bedrag zijn. Is ook nog niet voor direct  :-o
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Laat je hier en op andere fora de kop niet gek maken joh.
Op fora zie je de mooiste sets voorbij komen, de ene nog indrukwekkender dan de andere, met dito pricetags.

Maar die zijn steevast van leden die overeenkomstige waarderingen ontvangen aan het eind van iedere maand en/of van leden die al jaren bezig zijn een set op te bouwen, steeds weer een upgrade ...


Zoals aangegeven; als ik een ronde zou doen in mijn straat, denk ik niet dat ik een set gelijk aan die van jou tegen kom 8-).

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 02, 2015, 06:42:36
Laat je hier en op andere fora de kop niet gek maken joh.
Op fora zie je de mooiste sets voorbij komen, de ene nog indrukwekkender dan de andere, met dito pricetags.

Maar die zijn steevast van leden die overeenkomstige waarderingen ontvangen aan het eind van iedere maand en/of van leden die al jaren bezig zijn een set op te bouwen, steeds weer een upgrade ...


Zoals aangegeven; als ik een ronde zou doen in mijn straat, denk ik niet dat ik een set gelijk aan die van jou tegen kom 8-).

hier ben ik het helemaal mee eens er is altijd beter mooier duurder. Maar je moet voor jezelf kijken of je genoeg plezier beleeft aan jouset is dit het geval houden zo. En wat betreft de luidsprekers zou ik ook niet te snel doen. Eerst inderdaad de pm maar eens aansluiten. Kun je dan altijd nog verder kijken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

erik62

Welkom op dit mooie forum.

Pracht set heb je daar. Laat je inderdaad niet gek maken dat duurder altijd beter is. Vaak is dit wel zo maar het trapje naar boven wordt steeds kleiner en voor een trede hoger moet je onevenredig grote uitgaven doen.
Het opbouwen van een gebalanceerde set duurt jaren en jaren ( bij mij in ieder geval)
Genieten van de muziek is de hoofdzaak en niet de apparatuur die ervoor staat.
Veel plezier op dit forum.

Mvrgr.

Erik

Matt

Thx mannen!

Ik blijf met de voetjes op de grond staan hoor  :lol:
Ik ben ook zeker nog niet van plan om andere -speakers of iets anders- aan te kopen, maar het is wel de bedoeling dat ik alles van muziek kan afspelen (nu klinkt house, electro, dancehall,.. wat mager).
Maar qua uitgaven is het inderdaad even goed geweest  :-D
Als ik weet wat ik wil kan ook ook tweedehands uitkijken...

De PM5005 is trouwens binnen... Straks uitpakken  hello
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Dat setje speakers zal zeker niet dringend zijn  HB  hello  notworthy
Een serieus verschil :-)
Ik denk wel de NA6005 aan te schaffen, dan kan ik de set als tamelijk compleet beschouwen.
Dan kan ik wel een tijd verder. Maar het zal niet meer voor dit jaar zijn, tenzij ik 2dehands een mooi koopje zie  :-)


Zoals beloofd  hello













Niet alleen klinkt alles voller, ruis en dergelijke is ook weg :-)
Vroeg of laat krijgt de 1090 zijn verdiende revisie, dan bouw ik wel een leuke vintage set. We moeten hobby's hebben hé  :angel:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Fraai hoor :yes:.

Indien mogelijk zou ik de dt naast de versterker zetten en niet er op. Daarnaast is het ookzeker eenaanbeveling om de ls op stands te plaatsen, naast de kast.