2226 selector knop

Gestart door bprijs, juni 26, 2015, 13:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bprijs

Zoals enigen van jullie misschien al hebben gezien staat er een 2226 op MP met een kapotte selector knop.
Deze is van mij ik zit al tijden te zoeken naar een knop maar vind er steeds maar geen.
Omdat ik ook al een 2238 heb is er ook niet zo'n haast mee.
Maar het dom laten staan en er niets mee doen vind ik ook jammer vandaar dat ik Mp maar heb geprobeerd.

Ik heb hem nog steeds en laat ik nu in Amerika iemand vinden die een knop heeft van een 2226B
De printplaat is nagenoeg het zelfde op een paar weerstanden na als ik zo de foto's bekijk.
Mijn vraag is dit te verwisselen of gaat de boel dan stuk?
En anders is de selector knop op zich zelf het zelfde, want dan soldeer ik hem er gewoon af.
Ik zou het mooi vinden om hem weer klaar te kunnen maken.
De selector knop print compleet gaat me 46 dollar kosten maar als het niet werkt zou het zonde geld zijn.

Wie o wie heeft het antwoord voor mij.

Groet

thanatos

Even de service manual's downloaden en vergelijken.. de B versie is vaak beduidend anders..

Beter zal zijn een 2e 2226 aankopen en die als donor gebruiken.

SB_Marantz

Wat is er eigenlijk stuk aan de ''knop''?

afgebroken?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bprijs

Wat is er stuk ja hoe zal ik het zeggen.
Ik weet niet hoe jullie het noemen, maar ik werk in de kunststof wereld en hier noemen ze het pertinax.
Dat is gebroken geweest deze heb ik er al uit gesoldeerd en geprobeerd te repareren.
Mijn multimeter geeft alle waardes gewoon goed aan had de verbindingen door gesoldeerd.
Maar die metalen verbindingen zullen wel ergens niet goed zijn.
Ik heb geprobeerd ze optisch zo goed mogelijk weer te verbuigen, en op het oog loopt het ook weer allemaal soepel en maakt het weer verbinding.
Maar toch werkt ie gewoon niet dus er zal nog wel wat mis zijn.
Het makkelijkste zal gewoon een andere print met schakelaar er in zetten zijn.
Om een donor er bij te zoeken lijkt me ook niet iets want daar betaal je meer voor dan een losse print.
En om een dure reparatie aan het apparaat uit te laten voeren is ook geen optie.
Het is een mooie machine maar als ie klaar is gaat ie ook niet de hoofdprijs opleveren.
Dus er meer geld in steken dan ie uiteindelijk waard zal zijn ga ik ook niet doen.
Dan zet ik hem wel bij mij aan de zaak achter de computer met internet radio.

Ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen of dat printje uitwisselbaar is.
Ben goed met een soldeerbout maar die schema's is niet helemaal mijn ding.

roelie12345

Jammet dat je hem nog niet aan de praat hebt gekregen Branco..... Misschien dat die gast in limburg je verder kan helpen waarvan ik hem heb gekocht..( mp) komt uit Millheze !? Ene Theo en doet ook reparaties!!
Groet Maarten
P.s. Jouw gereviseerde Marantz 2238 speelt super!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk