verschil met kabels

Gestart door sjoek, mei 31, 2015, 22:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Ik vraag mijzelf echter meer af wie en welke muziekliefhebber het zoekt in het verschil met kabels dan dat ik zelf op zoek ga naar nieuwe bekabeling voor mijn set. Ik speel al sinds het begin van het tweede Marantz-tijdperk met dezelfde set kabels op de luidsprekerkabels na die ik heb opgewaardeerd van 2,5mm2 naar 4mm2. Voor mij geld steeds meer: "Ieder zijn ding" dan dat ik de kabelmaffia te vuur en te zwaard tracht terecht te wijzen. Als ik Robert en Erik met elkaar zie converseren over kabels roept dat nu een glimlach op i.p.v. verbijstering; een goede zaak niet? Mijn klomp brak toen zelfs Maurice aangaf dat zelfs hij verschil hoorde tussen diverse kabels; toen moest ik mijzelf wel gewonnen geven... :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... ach, kabel discussies geven steevast stellige reacties van twee kampen, zonder de nodige nuancering, verfijning. Die trend lijkt hier te worden doorbroken.

En ja; ik hoor verschillen, maar die zijn lang niet altijd even duidelijk. En het betreft voor mij enkel een tweak, waarmee je een in basis goede set (dat zegt niets over het prijskaartje maar alles over de mate waarin de verschillende componenten met elkaar matchen en de keten met de akoestiek) wat kan finetunen. Niets meer, niets minder. Mijn ervaring is dat je er een goede set nog net ietwat fijner door kan laten spelen, een slecht presterende set blijft een slecht presterende set.

Citaat van: Cornelis1921 op september 16, 2015, 00:47:53
Ik vraag mijzelf echter meer af wie en welke muziekliefhebber het zoekt in het verschil met kabels dan dat ik zelf op zoek ga naar nieuwe bekabeling voor mijn set. Ik speel al sinds het begin van het tweede Marantz-tijdperk met dezelfde set kabels op de luidsprekerkabels na die ik heb opgewaardeerd van 2,5mm2 naar 4mm2. Voor mij geld steeds meer: "Ieder zijn ding" dan dat ik de kabelmaffia te vuur en te zwaard tracht terecht te wijzen. Als ik Robert en Erik met elkaar zie converseren over kabels roept dat nu een glimlach op i.p.v. verbijstering; een goede zaak niet? Mijn klomp brak toen zelfs Maurice aangaf dat zelfs hij verschil hoorde tussen diverse kabels; toen moest ik mijzelf wel gewonnen geven... :-)


erik62

Tja.....ben lang iemand geweest die het enkel in de apperatuur zocht. Van mijn e406 v naar de e 530 hoorde ik veel verschil en van mijn e210 naar de 406 v ook. Echter.....tussen de verschillende kabels op mijn versterker hoorde ik gek genoeg ook verschillen. Vraag me niet HOE dit mogelijk is. Ik kan het echt niet verklaren, maar er zijn verschillen waarneembaar.
Mijn vriend, die echt NERGENS in geloofd heeft nadat hij de van den hull the mainstream had gehoord deze direct besteld. Recent heb ik mijn cd speler eveneens aangesloten met een van den hull powercord. Minder verschil als aan de versterker maar wel weer een verschil. Of laatstgenoemde tweak een verbetering weet ik nog niet. Het lijkt wel of het hoog iets afgetopt wordt. Dit gaat nog veel omsteken worden.....
Gr.

Erik

Bert5001

Leuke hobby toch Eric ik ga eerdaags een betere netwerkkabel proberen i.c.m de NA11-S1 daar hoor je ook goede berichten over



Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk


erik62

Ah Bert....

Mooi apparaat. Die staat ook nog op mijn wenslijstje. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Gr.

Erik

xander32

Bert heeft dan ook een meer dan mooie set :yes:.


Citaat van: erik62 op oktober 01, 2015, 19:03:16
Ah Bert....

Mooi apparaat. Die staat ook nog op mijn wenslijstje. Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Gr.

Erik

Bert5001

Dank je Robert

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk