verschil met kabels

Gestart door sjoek, mei 31, 2015, 22:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

#30
Op deze vraag geef ik dan weer wel antwoord.

Het maakt niet uit.
Of de ene kabel bv wat langer is dan de ander, speaker kabels ook niet.
De signalen lopen er zo snel doorheen , je hebt geen idee.
Voor het de speakers bereikt zijn het niets anders dan elektrische pulsjes.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

sjoek

Citaat van: SB_Marantz op juni 03, 2015, 17:52:49
Op deze vraag geef ik dan weer wel antwoord.

Het maakt niet uit.
Of de ene kabel bv wat langer is dan de ander, speaker kabels ook niet.
De signalen lopen er zo snel doorheen , je hebt geen idee.
Voor het de speakers bereikt zijn het niets anders dan elektrische pulsjes.

ik bedoelde eigenlijk meer of de kwaliteit kabel uitmaakt bij langere lengtes. Maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen als de ene wat langer is dan de andere dat je dat merkt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

Citeerik bedoelde eigenlijk meer of de kwaliteit kabel uitmaakt bij langere lengtes.
Dat maakt niks uit .
Of noem tenminste één slechte kabel op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

211

#33
Citaat van: 100%Marantz op juni 01, 2015, 19:50:42
Mij moet toch iemand uitleggen wat een ander netsnoer kan bijbrengen aan de muziekkwaliteit.

Als je kijkt vanwaar de stroom komt en welke weg deze aflegt tot in een min of meer kwalitatief installatie in het huis zelf. Wat kan die laatste meter veranderen.
Je krijgt een stroomsterkte binnen punt aan de lijn.
220v is 220v en de stabiliteit of weet ik veel wat anders hangt niet af van de snoer die het toestel heeft.

Ben benieuwd van de uitleg die hier zou kunnen gegeven worden.
Maar zal het met veel plezier lezen. [emoji6][emoji1]
Via iOS

Even los van wat je wel-of niet geloofd :Stroom/Spanning komt niet als een rivier naar binnen stromen, het is geen benzine aan de pomp die je auto instroomt.

Stroom vloeit door één van de aders héén, je toestel in en via de andere ader weer terug.
Deze beweging draait ook nog 50x/seconde van richting om.

De laatste meter kabel naar jouw apparaat is dus onderdeel van een lus !!! en niet de laatste meter van een benzine/tuinslang.

Feitelijk zit je dus precies halverwege deze lus van de energie-leverancier en weer terug...

In hoeverre jouw stukje van deze lus van invloed is laat ik even in het midden. Dat is van zoveel (omgevings) factoren afhankelijk en daarmee ondoenlijk om zomaar even een eenduidig antwoord op te geven.

En daarmee komt meteen een leuk stukje van onze hobby om de hoek kijken. Gewoon proberen als je daar zin in hebt., en kijken of het voor jou werkt...

Have Fun....
Zolang je maar geniet....

Marvin

Rood is rood, groen is groen, stroom is stroom. Alleen als je kleurendoof bent kan dat problemen opleveren wanneer je in discussie raakt over eventuele verschillen.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Zet eens een (led) lamp met dimmer op hetzelfde blok als de geluidsinstallatie of zet die laatste op dezelfde groep als de magnetron of wasdroger terwijl die hun werk doen ...

Marvin

Als dat allemaal hoort trek je toch een draadje uit een ander stopcontact.  Heb je echt geen blok van 3000€ voor nodig.  Voor dat geld kan je beter een extra groep aanleggen.

xander32

Maar is de ene stroom dan altijd geheel identiek aan de andere?
Enne, om 120 km/uur te rijden heb je geen sportwagen nodig, maar toch is die in bepaalde omstandigheden te preferen of gewoon omdat het kan en het een hobby is.

En ik neem aan dat diegene met een 2 mille set er geen blok van 3 mille achter gaat hangen. Daarentegen zijn er zat mensen waarvoor die 3 mille peanuts is, die er een set hebben staan van 30 mille of (veel) meer. Daar past dan ook prima een drie mille stekkerblok bij. Echter, of die het dan beter doet dan een €100,- blokje is nog maar de vraag. Maar er is ook daar nou eenmaal een markt voor.


Citaat van: marvin op september 12, 2015, 08:57:51
Als dat allemaal hoort trek je toch een draadje uit een ander stopcontact.  Heb je echt geen blok van 3000€ voor nodig.  Voor dat geld kan je beter een extra groep aanleggen.

Zoldar

Als ik op de nurburgring iemand in een lambo aventador sv zag rijden, had ik niet de behoefte hem voor gek te verklaren omdat hij 5 mille aan semi slicks onder dat ding had zitten.

Maar in hifi land lopen van die zielen wel rond, die dan met hun middel vinger naar hun hoofd wijzen. Voor elke zinnige en onzinnige tweak, in elke hobby, bestaat een markt. Get over it.

Verder wil ik best nog een keer wat rew metingen posten waaruit blijkt dat in ieder geval sommige kabels wel degelijk invloed hebben op een frequency sweep. Dus niet alle mensen die investeren in kabels kun je voor no no's uitmaken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

EnNu

Ik merk zelf niet weinig tot niks aan verschil tussen de speakerkabels. Heb standaard 2.5mm er tussen gehad. En nu Audioqeust type4. Deze ziet er in onze ogen netter uit, maar of het nu beter klinkt? Dit is voor ons een vraagteken. Wij horen het niet. :D
alles op zijn tijd !!

xander32

Hier idem. Al zijn er echt wel verschillen waarneembaar. Vergelijk maar eens een verzilverde kabel met een variant van koper.

Met ic's en vooral met netsnoeren heb ik meer duidelijke verschillen waargenomen.

Zelfs cat kabels schijnen waarneembare verschillen te geven.

Citaat van: EnNu op september 14, 2015, 19:13:34
Ik merk zelf niet weinig tot niks aan verschil tussen de speakerkabels. Heb standaard 2.5mm er tussen gehad. En nu Audioqeust type4. Deze ziet er in onze ogen netter uit, maar of het nu beter klinkt? Dit is voor ons een vraagteken. Wij horen het niet. :D

dekkersj

Welke fysische grootheid zou daar dan verantwoordelijk voor moeten zijn? Tot nu toe blijkt die nog niet gevonden te zijn.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Rob46

Wel fisiologische grootheden; de hersenen en de oren.....

WimPeu

#44
Zo zinloos dit soort kabel discussie. Koop lekker mooi spul en als je verbetering hoort prima wmb. Ik heb een (ja dure) Isol-8 minisub Axis gekocht en daar de EV's en Pre aan gehangen. Had last van DC storingen en die zijn nu 100% verdwenen. Voor tussen de oren heb ik nu ook het gevoel dat ik me kwa stroomblokken en kabels niet meer druk hoef te maken. stabiele DC storingsvrije stroom richting het spul. Klankverschillen tussen cat kabels is natuurlijk helemaal van de zotte. Ik heb hier van alles liggen en als de lengte er om vraagt wissel ik wel eens wat maar nog nooit ook maar het miste verschil in geluid en beeld kunnen ontdekken. En nee ik ben niet doof en ja mijn set zou evt verschillen weer moeten kunnen weergeven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES