verschil met kabels

Gestart door sjoek, mei 31, 2015, 22:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: renes59 op juni 01, 2015, 21:37:56
Dan is de stroom binnen via een exotische kabel in het aansluitpunt. Wat zit er aan de andere kant van het aansluitpunt?, juist, een stukkie gewoon bruin en blauw draad.
Klopt inderdaad. :gp:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

Geldt ook voor interlinks, wat zit er aan de andere kant van de connector?, gewoon draad. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. ( wat zit er in luidsprekers voor draad?)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

erik62

Lang geleden sprak ik eens met een highend handelaar en deze zei me dat het stopcontact niet het eindpunt van de stroomvoorziening was maar het begin............

:yes:

renes59

Ja, en het eindpunt is dat kleine stukkie blauw en bruin draad naar de stroomverzorging van het apparaat toe.
Wat verkocht die high-end handelaar, o.a. kabels neem ik aan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op juni 02, 2015, 18:58:21
Ja, en het eindpunt is dat kleine stukkie blauw en bruin draad naar de stroomverzorging van het apparaat toe.
Wat verkocht die high-end handelaar, o.a. kabels neem ik aan.
:schater: :schater:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#20
Enige rationele verklaring welke ik heb inzake kabels, is dat de afscherming mogelijk het verschil maakt. Al die verschillende stukjes kabels komen bij elkaar achter de set. Binnen een component is het alweer veel meer geordend. Marantz past intern bij z'n wat duurdere modellen zelfs allerlei koperen platen toe, om e.e.a. gescheiden te houden.

Dat vervolgens slimme ontwikelaars en handelaars sluw inspelen op de hang naar perfectie door audiofielen, door allerlei "high end kabels" aan te bieden met de meest flitsende benamingen en daar ieder jaar weer met een nieuwere, verbetererde en tevens daardoor duurdere ("ontwikkelingskosten") op de markt komen, kan ik niet ontkennen. Maar daar is dus ook een markt voor.

Maar hoe dan ook;
In mij set ervaar ik duidelijk hoorbare verschillen tussen een aantal kabels. Ik zal wel psychisch labiel zijn :-P.


Bert5001

Denk het niet gewoon goede oren Robert

TurboMarco

Ik dacht al waar blijft het  :-D

Diegene die geen verschil hoort heeft dus geen goede oren  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#24
Citaat van: Bert5001 op juni 03, 2015, 09:13:39
Denk het niet gewoon goede oren Robert
Is her ook niet dat horen wat wij willen horen, en omgekeerd, Bert? Na jaren van kritisch en vooral technisch luisteren, ben ik nu aanbeland in de fase van "zal wel", maar ook van "bijna alles is subjectief" en "it's all in the ears of the beholder". Klinkt nogal dooddoenerig, maar ik heb op audiofiel gebied nu tenminste rust en tevredenheid gevonden, en dat is ook wat waard, zo mogelijk datgene wat iedere rechtgeaarde audiofiel ook zoekt maar misschien nog niet gevonden heeft in zijn set.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Bert5001

Dat heb ik niet geschreven

Bert5001

Je heb wel gelijk Cor alles is relativ ook bij hifi

SB_Marantz

Nee hoor, behalve de speakers/akoestiek/kwaliteit van de opname. etc
Ter zake doende dingen dus.

Dit is al sinds jaar en dag besproken/getest en nog meer van dat.

Apropos: Ik heb nu een ander setje aangesloten staan en het lijkt een tikkeltje anders....met de nadruk op ''lijkt.''

Maar ontopic...kabels? no way.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

laat me niet lachen. achterhaalde retoriek. ik heb al te vaak gemeten dat het wat uitmaakt. Hoewel ik het niet altijd waardeer of hoor. maar het is er wel mensen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

sjoek

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het verschil gemeten kan worden. Wat mij alleen wel elke keer weer een beetje verbaasd is dat, de een wel verschil hoort/merkt en de ander is juist stellig overtuigd dat het geen donder uit maakt. Er zit eigelijk nooit iemand tussenin. Verder lijkt mij de onderbouwing van xander toch wel een logische dat wanneer de kabel beter gescheiden word het beter zou moetenzijn. En dan vooral omdat er vaak een hoop kabels bij elkaar liggen en zouden bijvoorbeeld alle signalen zoals wifi en mobiel verkeer ook invloed hebben in dat geval? Verder weet ik ook dat vroeger een betere scartkabel tussen een videospeler of tegenwoordig digitenne bakje een wereld van verschil kon geven. Nu gaat dat om beeld en niet om geluid maar toch. Nu heb ik overigens eens een onderzoek gelezen dat de hdmi kabels van tegenwwoordig tot +/- 1.8 m geen verschil geven en hier zat een kabel van 1000 euro bij en 1 van de action. Maakt dat volgens jullie nog wat uit bij audio, lengte?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.