verschil met kabels

Gestart door sjoek, mei 31, 2015, 22:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Ik lees altijd veel over veranderingen in sets doormiddel van allerlei probeersels en aankopen tussen de set die men gebruikt. En heb zelf hier en daar ook wel wat dingen uitgeprobeerd en bij anderen gehoord en hier en daar hoor je wel verschil en andere keren weer niet. Nu is mijn vraag wat zou volgens jullie de meeste verandering aanbrengen op een set zoals de mijne die in mijn handtekening staat beschreven? Het is niet zo dat ik wat mis en direct wat veranderen wil maar meer met het idee van als ik in de toekomst iets veranderen wil wat het meeste effect zal hebben.

Voor verdere verduidelijking:
Ik gebruik 2.5 mm speakerkabel van de rol.
Vrij standaard tulpstekkers niet de goedkoopste maar ook geen noemenswaardige merken.
verder gebruik ik de standaard bijgeleverde voedingskabels. Deze zijn ingeplugt in een standaard stekkerdoos die in het stopcontact verstopt achter mijn tv meubel zit.

en nogmaals ik mis niks in het geluid. Het lijkt me gewoon leuk om te kijken of ik met tips die ik krijg in de toekomst eens wat uit te proberen. En verder is het mischien ook leuk voor mensen met een soortgelijke situatie die wel wat in het geluid missen hier goede ideeen uithalen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Oei, ik ruik hier een opkomende virus-infectie... HLP :wink: :-D

Groetjes, Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

De aandacht voor de plaatsing van de ls. (als je dat al niet gedaan hebt).
Dat is cm-werk en die cm's maken soms een groot verschil.

Daarnaast kan je het geluid ietwat finetunen middels ls.kabels en ic's en wat meer middels netsnoeren. Ik heb er in mijn set nu zo'n 6 gehad, maar blijf steevast terug komen op die welke ik al geruime tijd bezit. Hetzelfde betreft de ls.kabels en ic's. Voor mij is goed = goed op een gegeven moment :yes:. Anders ga je verzeilt raken in een continue onrust, een continu gewissel.

sjoek

Luidsprekers neerzetten is idd niet altijd zomaar klaar. Maar hier de juiste opstelling wel gevonden inmiddels. Maar bij vervangen van netsnoeren waar let je dan op? En maakt het dan ook nog verschil of deze direct in het stopcontact gestoken word of in een verlengdoos?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... het effect verschilt per set, ik durf er geen voorspelling in te doen. Een degelijk stekkerblok is overigens ook een goede basis. Met onderstaande leverancier heb ik wel goede ervaringen.

http://www.audioconnexion-shop.de/epages/61305958.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61305958/Categories/Netzleisten



Betreft netsnoeren: ik heb er nu drie verschillende werkeloos liggen, ik weet niet waar je woonachtig bent maar indien dat in de omgeving is (Land van Maas & Waal) wil ik best een keer langs komen met betreffende snoeren. Kan je het rustig uitproberen, of een netsnoer wat brengt. Bedenk mij nu wel dat 1 van de drie nog in ede ligt bij een andere forumgenoot.

Citaat van: sjoek op juni 01, 2015, 08:17:24
Luidsprekers neerzetten is idd niet altijd zomaar klaar. Maar hier de juiste opstelling wel gevonden inmiddels. Maar bij vervangen van netsnoeren waar let je dan op? En maakt het dan ook nog verschil of deze direct in het stopcontact gestoken word of in een verlengdoos?

xander32

... ik zie het al in jouw profiel; niet echt in de buurt :no:.

100%Marantz

Mij moet toch iemand uitleggen wat een ander netsnoer kan bijbrengen aan de muziekkwaliteit.

Als je kijkt vanwaar de stroom komt en welke weg deze aflegt tot in een min of meer kwalitatief installatie in het huis zelf. Wat kan die laatste meter veranderen.
Je krijgt een stroomsterkte binnen punt aan de lijn.
220v is 220v en de stabiliteit of weet ik veel wat anders hangt niet af van de snoer die het toestel heeft.

Ben benieuwd van de uitleg die hier zou kunnen gegeven worden.
Maar zal het met veel plezier lezen. [emoji6][emoji1]


Via iOS
marantz, what else?

renes59

#7
Ik denk niet dat er een technische verklaring komt. Volgens mij is die er ook niet, dat men dan toch verschil hoort is niet technisch maar psychisch.
Verschil in kabels is er bij mij niet. Heeft iemand wel verschil, laat maar eens horen op mijn spul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Verklaren kan ik het ook niet, ook ik snap niet waarom dat laatste stukje kabel een verschil kan geven  :no:
Maar vooral op versterkers heb ik er echt duidelijk hoorbare verschillen mee ervaren :yes:. Overigens niet allemaal positieve verschillen.


Citaat van: 100%Marantz op juni 01, 2015, 19:50:42
Mij moet toch iemand uitleggen wat een ander netsnoer kan bijbrengen aan de muziekkwaliteit.

Als je kijkt vanwaar de stroom komt en welke weg deze aflegt tot in een min of meer kwalitatief installatie in het huis zelf. Wat kan die laatste meter veranderen.
Je krijgt een stroomsterkte binnen punt aan de lijn.
220v is 220v en de stabiliteit of weet ik veel wat anders hangt niet af van de snoer die het toestel heeft.

Ben benieuwd van de uitleg die hier zou kunnen gegeven worden.
Maar zal het met veel plezier lezen. [emoji6][emoji1]


Via iOS

sjoek

Citaat van: xander32 op juni 01, 2015, 19:44:35
... ik zie het al in jouw profiel; niet echt in de buurt :no:.

nee idd is andere kant van nederland :-P. Maar toch bedankt voor het aanbod.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Citaat van: 100%Marantz op juni 01, 2015, 19:50:42
Mij moet toch iemand uitleggen wat een ander netsnoer kan bijbrengen aan de muziekkwaliteit.

Als je kijkt vanwaar de stroom komt en welke weg deze aflegt tot in een min of meer kwalitatief installatie in het huis zelf. Wat kan die laatste meter veranderen.
Je krijgt een stroomsterkte binnen punt aan de lijn.
220v is 220v en de stabiliteit of weet ik veel wat anders hangt niet af van de snoer die het toestel heeft.

Ben benieuwd van de uitleg die hier zou kunnen gegeven worden.
Maar zal het met veel plezier lezen. [emoji6][emoji1]


Via iOS

dit was dus eigenlijk ook een reden om dit topic te openen. Ik kan me voorstellen dat er verschillen in allerlei soorten kabels kunnen zitten. Dit doordat het ene materiaal beter geleid dan het andere en dat het ene storingsvrijer is dan het ander. Of dit hoorbaar is in elke situatie op elke set en door elke persoon is een 2e natuurlijk. Ik was dus ook benieuwd hoe er hier op het forum over gedacht word. En wat de bevindingen van iedereen zijn.
Zou het kunnen dat er bij andere netsnoeren een betere geleiding is zodat de stroom "gemakkelijker" binnenkomt? Het zal marginaal zijn in dat geval maar hierdoor zou een apparaat dan wel makkelijker kunnen presteren. Van een niet technische maar logische kant bekeken. 
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Dan is de stroom binnen via een exotische kabel in het aansluitpunt. Wat zit er aan de andere kant van het aansluitpunt?, juist, een stukkie gewoon bruin en blauw draad.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

sjoek

Ja dat is inderdaad dan weer gelijk hetgene wat het mogelijke verbeteren ontkracht. Het blijft een vreemd iets.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Amauta

Probeer eens een knoop in de kabel.
Marantz PM-75 met SlimDevices Squeezebox II en B&W 703.

100%Marantz

[emoji3][emoji3][emoji3][emoji3]


Via iOS
marantz, what else?