Test tussen Audioqest - Profigold - HiDiamond

Gestart door CBdicX, april 19, 2015, 08:20:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Ik heb een set XLR kabels van Audioquest Red River en Profigold, en een set RCA van HiDiamond en Profigold getest.
De "test" was niet wetenschappelijk, gewoon thuis met een kop koffie, luisteren en switchen.
Hier de prijs verschillen:

Red River: 119,00
HiDiamond: 99,00
Profigold: 7,95

De Red River XLR heeft PSC koper, koper wat een perfecte oppervlakte heeft, is 3x gebalanceerd, heeft een stikstof behandeling gehad, heeft NDS een anti ruis systeem, en werkt een specifieke kant op.

De HiDiamond is ook voorzien van allerlei toestanden, VRC 4, 4x verhit koper, inklemmede connectoren van hoge kwaliteit, meervoedige afscherming en het meest "belangrijk" ontworpen door STUDIO CIOBOTARU, nou, dit moet goed zijn.......

Profigold heeft niets, ja, geeft geluid door en is dubbel afgeschermd.

Nu de luistertest:
Zoals in de foto's te zien heb ik op XLR links de Red River en rechts de Profigold, voor RCA heb ik rechts de HiDiamond en links de Profigold.
Ten eerste is er absoluut GEEN verschil waar te nemen tussen XLR (gebalanceerd) of RCA (on-gebalanceerd), en geen verschil dan bedoel ik echt helemaal niets !
Ten tweede is er absoluut GEEN verschil waar te nemen tussen links en rechts van zowel XLR als RCA.
En geloof mij, ik wilde verschil horen, graag zelfs !!
Maar nee, het is allemaal gelijk, geen meer detail, meer open, ruimtelijker, niet anders hoog of laag, niet dit, niet dat, wat toch vaak te lezen is in testen, mijn strikt persoonlijke conclusie is dat het geen donder uit maakt.

Of dit ook geld voor speaker kabels weet ik niet, dit zijn vaak langere lengtes die ook nog een in de buurt liggen van stroomkabels en zelfs flinke afstanden parallel daarmee lopen.

Audioquest heeft ook een half metertje (0.50 cm) RCA en XLR voor een prijs van 6150,00 euro.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat allemaal niets uit maakt en dat het dan toch echt tussen de oren zit.
Die dure serie ziet er wel prachtig uit en heeft de kabel een week lang in het nest van een zuid-chinese gesteepte bergeend gelegen om de moleculen dezelfde kant op te krijgen.......  :wink:

Maar goed, voor mij geen Hocus Pocus Voodoo toestanden met dure interlinks meer, niet het pisdunne werk van 1.95 bij de bouwmarkt, maar gewoon een dubbel afgeschermde kabel, en klaar.

PS. de interlinks zaten tussen een PM11S3 en een NA11S1

xander32

In jouw geval fijn gaan voor de meest voordelige :yes:.
Daarmee is de test voor jou geslaagd en voor jou van meerwaarde gebleken.

Zoldar

mooie test. Kan me er redelijk in vinden. ik heb ook nog nooit meerwaarde kunnen vinden in de audioquest interlinks en standaart kabels als profigold. Maar neem een van den hull the rock of een van e fururtech interlinks en ik hoor wel degelijk meerwaarde. profigold heb ik hier alleen voor digtale ic of als schoenveter.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Heb die Audioquest kabels ook allemaal in huis gehad maar ze zijn even snel weer terug gegaan.
Voor mij is er maar één en dat is The Rock van v.d. Hul.

CBdicX

#4
Willen jullie nu gaan beweren dat ik "verschil" (noem het meerwaarde of wat dan ook) zal horen als ik er een vd Hul RCA tussen zet ?
En waar gaat dat "verschil" dan wel niet uit bestaan ?
Als ik "verschil" zou gaan horen is een kabel (welk merk dan ook) het geluid aan het veranderen, en behoorlijk ook, lijkt mij niet de bedoeling, die moet alleen het signaal doorgeven en niets veranderen.......
Dat is ook wat nagenoeg alle kabel (interlink) fabrikanten beweren, dat zij niets veranderen, en dan maakt het dus allemaal niets uit, merk A, B, of C.
De hoge heren (fabrikanten) beweren allemaal niets toe te voegen maar ook niets te introduceren.
Misschien dat daar een meetbaar verschil in zit met de goedkope kabels, maar of dat werkelijk hoorbaar is.......

joep

Ergens in "de set van Joep" heb ik het allemaal uitvoerig beschreven wat mijn ervaring was.
Wat jij gaat horen of niet, daar heb ik geen flauw benul van.

CBdicX

Ik heb eigenlijk ook geen flauw benul wat ik allemaal wel en niet hoor, daar worstel ik al 55 jaar mee.....  :-D
(en helemaal na 5 jaar stampende Disco van midden 70 tot begin 80 !)

xander32

Vandaar dat je geen verschil meer kan waarnemen :angel:.


:-D




Citaat van: CBdicX op april 19, 2015, 12:54:40
Ik heb eigenlijk ook geen flauw benul wat ik allemaal wel en niet hoor, daar worstel ik al 55 jaar mee.....  :-D
(en helemaal na 5 jaar stampende Disco van midden 70 tot begin 80 !)

CBdicX

Citaat van: xander32 op april 19, 2015, 13:42:49
Vandaar dat je geen verschil meer kan waarnemen :angel:.

:-D Scheelt wel een hoop geld.....  :-D


Zoldar

Citaat van: CBdicX op april 19, 2015, 12:43:58
Willen jullie nu gaan beweren dat ik "verschil" (noem het meerwaarde of wat dan ook) zal horen als ik er een vd Hul RCA tussen zet ?
En waar gaat dat "verschil" dan wel niet uit bestaan ?
Als ik "verschil" zou gaan horen is een kabel (welk merk dan ook) het geluid aan het veranderen, en behoorlijk ook, lijkt mij niet de bedoeling, die moet alleen het signaal doorgeven en niets veranderen.......
Dat is ook wat nagenoeg alle kabel (interlink) fabrikanten beweren, dat zij niets veranderen, en dan maakt het dus allemaal niets uit, merk A, B, of C.
De hoge heren (fabrikanten) beweren allemaal niets toe te voegen maar ook niets te introduceren.
Misschien dat daar een meetbaar verschil in zit met de goedkope kabels, maar of dat werkelijk hoorbaar is.......

Dat schrijf ik niet. Ik hoorde verschil, wil niet zeggen dat jij dat ook gaat horen of waarderen. Zeg alleen dat tussen aq en profigold wein8g meerwaarde kon ontdekken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Citaat van: Zoldar op april 19, 2015, 16:14:16
Dat schrijf ik niet. Ik hoorde verschil, wil niet zeggen dat jij dat ook gaat horen of waarderen. Zeg alleen dat tussen aq en profigold wein8g meerwaarde kon ontdekken.
Klopt, heb ik verkeerd gelezen, ik kan ook geen verschil waarnemen tussen AQ en Profigold terwijl de specs mijlen ver uit elkaar liggen.
Maar ook HiDiamond en Profigold klinken voor mij het zelfde.......

Rob46

Wat wel is bewezen,  is dat te veel/vaak blootstelling aan vele/hoge decibels gehoorschade geeft........ :yes:

CBdicX

Dan zullen de kabel makers wel zitten te zweten, nu met die al zeer jeugdige gehoorschade bij de MP3/oordop jeugd, en te veel dB's op al die feesten. Want hoe gaan zij die generatie om de tuin leiden gezien die nu al niet meer zonder piep in de oren rond lopen en onder de 25 jaar al niet meer boven de 10.000 Hz komen !

Misschien dat er kabels gaan komen die gehoorschade opheffen, zeg maar de kabel rechtstreeks de gehoorgang in....... :-D

Rob46

Citaat van: CBdicX op april 19, 2015, 18:56:32
Dan zullen de kabel makers wel zitten te zweten, nu met die al zeer jeugdige gehoorschade bij de MP3/oordop jeugd, en te veel dB's op al die feesten. Want hoe gaan zij die generatie om de tuin leiden gezien die nu al niet meer zonder piep in de oren rond lopen en onder de 25 jaar al niet meer boven de 10.000 Hz komen !

Misschien dat er kabels gaan komen die gehoorschade opheffen, zeg maar de kabel rechtstreeks de gehoorgang in....... :-D

:yes: :-D