De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Erik, ook namens mij, van harte beterschap; goed om weer het e.e.a. van jou te lezen. :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Van harte beterschap gewenst. Fijn dat het al weer wat beter gaat.
Geniet van de mensen om je heen, je muziek en het forum.

Vinyl_Fuchs

Succes met verdere herstel. En geniet van de mooie dingen in het leven.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 10, 2017, 12:58:53
Succes met verdere herstel. En geniet van de mooie dingen in het leven.

:gp:
Net zoals alle andere opmerkingen hiervoor, daar sluit ik mij graag bij aan.
Sterkte met het herstel en geniet van je hobby.

Brutus

Wow, dat is nogal wat zeg.....beterschap gewenst met het verder herstel!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Wat een verhaal Erik; zorg goed voor jezelf, een spoedig herstel gewenst.


Citaat van: erik62 op december 10, 2017, 08:24:51
Dag,
Door een beroerte enkele maanden niets over e hobby geschreven maar WEL genoten. Met mijn gezondheid gaat het stapjesgewijs al wat beter.
Aangezien ik nog een grote hoeveelheid cassettebanden had heb ik enkele maanden geleden twee nakamichi 3 kops cassettedecks op die kop kunnen "tikken". Hier draai ik af en toe wat van die oude " meuk" en eerlijk gezegdklinkt het best verdienstelijk. ( eh......heel goed)
Verder heb ik een accuphase geïntegreerde phonoversterker voor mijn e530 gekocht en aangezien mijn vorige (cambridge) naam had erg goed te zijn is dit een appels met peren verhaal.
Ik heb de phonotrap enkele weken in mijn bezit en heb vanaf dat moment enkel platen gedraaid. Wat een verschil! Achteraf realiseer ik me dat de kaart nu volledig in klasse A speelt en dat dit hetzelfde verschil is toen ik van versterker veranderde.

Gr.
Erik

NB

Voorspoedig herstel gewenst.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

erik62

Dank je wel allemaal voor de goede wensen. Doet me goed.
Ben op dit moment weer helemaal in de platen met mijn nieuwe phono van accuphase. Geweldig is het.....
Ga langzamerhand me TOCH me maar eens verdiepen in het  streamen........


Gr.
Erik

Frits Denon

Heftig verhaal, van harte beterschap Erik!! Denk goed om jezelf.

Heb hier ook nog een Nak 480 met een hoop (zelf opegnomen) bandjes, die ik nog steeds heb. Tot nu toe niks meer mee gedaan sinds......heel lang. Is het volgens jou de moeite waard om weer eens wat verbindingen te maken met de set?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Zep

Wens je een voorspoedig herstel, Erik.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

erik62

Dag Frits,

Verbinding maken loont zich absoluut ware het niet om een beetje dat "oude" muziek draaien weer een beetje luister bij te zietten.
Net als bij het draaien van langspeelplaten ben ik vaak verrast door de kwaliteit van "vroegha"
Ik ken jouw Nak niet maar ik weet wel als ik afspeel met metalband en met een optimaal ingestelde bias ik volop geniet.
Probeer het. Is gewoon leuk.
Gr.
Erik

Whisper.nl

nou nou je hebt nogal wat meegemaakt.

Sterkte gewenst

Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik62

Veel geexperimenteerd de laatste tijd met mijn platenspeler en phonotrapoen.Diverse elementen hier gehad. Een stak er in combinatie met de phonovoorversterker van accuphase er met kop en schouder boven uit en dat was en is de ortofon 2m black. Heb deze al eens hier gehad maar in combinatie met mijn toenmalige phonoversterker vond ik hem maar dunnetjes klinken.
Hoe anders nu......hoe anders......
Heb gisteren met een stel audiomalloten zitten te luisteren en eerlijk is eerlijk......allen vonden we de lp mooier en rustiger klinken dan de cd speler......
Ik kan het niet helpen maar DAT vonden 4 mensen gisteren hier bij mij thuis......
Ik wil geen oeverloze discussies gaan voeren wat beter is of slechter...........
Ieder heeft zijn eigen mening en bevindingen. Maar........ik heb het vaker gelezen en het klopt bij mij in ieder geval. De lp KAN mooier klinken dan een accu cd speler.....
Voor iedereen een goed uiteinde en fantastisch en gezond 2018..,,,,

Rob46

Jaren geleden heb ik mij in vinylland begeven, toen met een MicroSeike platenspeler en met 'normale' touwtjes aan een phono uitgang van een PM15S1 gekoppeld. Ik heb er de ruimte nu niet voor, maar vinyl heeft wel iets, in de beleving en op audiofiel niveau, daar ben ik van overtuigd. Vandaar dat vinyl waarschijnlijk nooit is weggeweest en voorlopig wel op deze aardkloot zal blijven. Zo ook met cd's, niet omdat ik nu weer een spinner heb staan, maar ik vermoed dat de cd aan een come back gaat werken. De cd zal ook voorlopig wel blijven of een wedergeboorte gaan beleven. Nu mag gezegd worden Erik, dat je wel een hele mooie phono vv er tussen hebt hangen  :-D Dit zal ongetwijfeld aan de geluidskwaliteit bij het afspelen van het zwarte goud positief bijdragen.

Goed jaar voor je Erik!

xander32

Een goede plaat op een gedegen draaitafel geeft een heel fraai, natuurlijk, vloeiend geluid; ik kan jou heel goed volgen Erik  :yes:.

Citaat van: erik62 op december 30, 2017, 11:07:15
Veel geexperimenteerd de laatste tijd met mijn platenspeler en phonotrapoen.Diverse elementen hier gehad. Een stak er in combinatie met de phonovoorversterker van accuphase er met kop en schouder boven uit en dat was en is de ortofon 2m black. Heb deze al eens hier gehad maar in combinatie met mijn toenmalige phonoversterker vond ik hem maar dunnetjes klinken.
Hoe anders nu......hoe anders......
Heb gisteren met een stel audiomalloten zitten te luisteren en eerlijk is eerlijk......allen vonden we de lp mooier en rustiger klinken dan de cd speler......
Ik kan het niet helpen maar DAT vonden 4 mensen gisteren hier bij mij thuis......
Ik wil geen oeverloze discussies gaan voeren wat beter is of slechter...........
Ieder heeft zijn eigen mening en bevindingen. Maar........ik heb het vaker gelezen en het klopt bij mij in ieder geval. De lp KAN mooier klinken dan een accu cd speler.....
Voor iedereen een goed uiteinde en fantastisch en gezond 2018..,,,,