De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

  :gaap:















:wink:

Citaat van: bert50 op mei 03, 2015, 20:05:26
Weet ik van de lengte en ik heb zeker verdiept in netsnoeren daarom heb ik de Kemp [emoji3][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

erik62

Dag,

Ben al een tijdje aan het prutsen met diverse netsnoeren ( siltech berlin, siltech spx 20, een furutech 314ag, een kemp lo en een kemp hi en een erg dikke kabel van hifi tuning)
Het zal wel komen dat ik een beetje verkouden ben maar ik kan met de beste wil van de wereld geen verschil waarnemen. Nogmaals , het kan misschien zijn dat ik een beetje verkouden ben.

Mgr.

Erik

erik62

Even vergeten.......
Sinds vorige week heb ik de b&w p5 in maserati uitvoering. Erg mooi om te zien, erg mooi gemaakt maar jongens toch.......wat een blubbergeluid.
Dit is echt de enige keer dat ik iets gekocht heb op enkel een recensie en nou zit ik met de gebakken peren. In vergelijking met de akg q701 blijft dat ding nergens. Teveel midden en een opgepompt basje.
Ik hou hem maar de keren dat ik hem zal opzetten ga ik me ergeren. Zeker weten.
Dus........voor mij het bewijs dat recensies maar " gedeeltelijk" waar kunnen zijn. Dat wist ik al maar ik ben er nu zelf ingetrapt.

Gr.

Erik

Bert5001

Dat is wel vervelend dat hij tegenvalt

erik62

Tja Bert,

Eigen schuld dikke bult zeggen ze. Het is nog waar ook. Hoe haal ik het eiegenlijk in mijn hoofd om zoiets te kopen op recensies van anderen?

Mgr.
Erik

MarkDoif

#35
Citaat van: erik62 op mei 21, 2015, 13:43:05
Even vergeten.......
Sinds vorige week heb ik de b&w p5 in maserati uitvoering. Erg mooi om te zien, erg mooi gemaakt maar jongens toch.......wat een blubbergeluid.
Dit is echt de enige keer dat ik iets gekocht heb op enkel een recensie en nou zit ik met de gebakken peren. In vergelijking met de akg q701 blijft dat ding nergens. Teveel midden en een opgepompt basje.
Ik hou hem maar de keren dat ik hem zal opzetten ga ik me ergeren. Zeker weten.
Dus........voor mij het bewijs dat recensies maar " gedeeltelijk" waar kunnen zijn. Dat wist ik al maar ik ben er nu zelf ingetrapt.

Gr.

Erik

Bedoel je de preference 5? Die heb ik ook gehad en sinds vorig jaar de grootste in de serie, de Preference 6. Het blubbergeluid dat je omschrijft kan ik me absoluut niet in vinden. Ik vermoed dat je tweeters zijn vastgelopen (bekend probleem, dik wordende olie). Kun je de domes nog een klein beetje naar achter drukken? Niet te hard drukken uiteraard...

**Edit** excuus, zie nu dat het om een hoofdtelefoon gaat  :schater: :zzz: frusty
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

erik62


erik62

Dag,
Ben sinds een paar weken aan het experimenteren met stroomkabels. Ik wil absoluut weer geen discussie ontketenen van wel of niet maar het zijn MIJN bevindingen, ik werd hiertoe getriggerd door een stuk van Bert50 due gebruikt maakt van een Kemp De Sota op zijn accuphase e600 en hier geweldige resultaten mee boekte.
Ik heb de volgende kabels getest.Een kemp lo, een kemp Hi, en furutech 314 Ag, een siltech,een of ander Duits highend merk en een vd.hull the mainstream.
Inbeelding of niet ( zeg het maak alvast op voorhand) bij mij klinkt de kemp hi aan de versterker op een of andere manier het prettigst. Zodra ik terug ben van vakantie nodig ik Bert uit voor een luistersessie en vraag hem om zijn de Sota mee te nemen.
Vraag me niet hoe dit verschijnsel te verklaren is want dat kan ik niet.

Gr.
Erik

Bert5001

Haha kan niet wachten Eric het verbaasd mij ook neem ik ook de Siltech spx 800 is ook geen verkeerde nog een fijne vakantie

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk


xander32

Je hoeft je niet te verdedigen; jouw ervaren = jouw waarheid :yes:.
Ook ik heb verschillende, positieve en negatieve, ervaringen met diverse netsnoeren. Steevast blijkt de versterking het meeste baat te hebben bij een "passend snoer".


Citaat van: erik62 op juni 13, 2015, 07:59:29
Dag,
Ben sinds een paar weken aan het experimenteren met stroomkabels. Ik wil absoluut weer geen discussie ontketenen van wel of niet maar het zijn MIJN bevindingen, ik werd hiertoe getriggerd door een stuk van Bert50 due gebruikt maakt van een Kemp De Sota op zijn accuphase e600 en hier geweldige resultaten mee boekte.
Ik heb de volgende kabels getest.Een kemp lo, een kemp Hi, en furutech 314 Ag, een siltech,een of ander Duits highend merk en een vd.hull the mainstream.
Inbeelding of niet ( zeg het maak alvast op voorhand) bij mij klinkt de kemp hi aan de versterker op een of andere manier het prettigst. Zodra ik terug ben van vakantie nodig ik Bert uit voor een luistersessie en vraag hem om zijn de Sota mee te nemen.
Vraag me niet hoe dit verschijnsel te verklaren is want dat kan ik niet.

Gr.
Erik

joep

Citaat van: xander32 op juni 13, 2015, 09:15:40
Je hoeft je niet te verdedigen; jouw ervaren = jouw waarheid :yes:.
Ook ik heb verschillende, positieve en negatieve, ervaringen met diverse netsnoeren. Steevast blijkt de versterking het meeste baat te hebben bij een "passend snoer".

Maak hier uit op dat je beter je versterker kunt verwennen met een mooie stroomkabel dan je cd speler.

xander32

Mijn huidige (11s3) en ex Marantz PM (15S2 LE) en mijn ex MF A5, reageerden het meest dankbaar op een upgrade netsnoer. Mijn bronnen steevast veel minder, al heb ik achter de SA15 ook een niet oem snoer en laat die ook verschillen horen (oranje wokkel RCD snoer / Kemp Hi Power / LAT AC2-mkII / Siltech 880).

Citaat van: joep op juni 13, 2015, 11:09:29
Maak hier uit op dat je beter je versterker kunt verwennen met een mooie stroomkabel dan je cd speler.

xander32

... en duurder wil overigens niet direct beter betekenen in deze; achter de SA15 maakte de Siltech (> €600,-) geen hoorbaar verschil t.o.v. de LAT (€150,-).

Bert5001

Klopt in dit geval Robert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

... in het geval van de PM11; daar bleek duurder (Kemp R.S.) wel heel duidelijk beter dan de wat meer vriendelijk geprijsde (LAT).

Citaat van: Bert5001 op juni 13, 2015, 13:33:54
Klopt in dit geval Robert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk