De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Jep dat zijn ze. Hier staan exact dezelfde.


Gr.
Erik

erik62

De liutos zijn ingeruild op een paar Sonus Faber Cremona in graphit uitvoering.  Ik heb lang gezocht naar de originele Cremona's in mintstaat die ontworpen zijn door de oprichter van Sonus Faber, de helaas overleden Franco Serblin.
Voor mij geen vergelijk tussen de nieuwere series van Sonus Faber en de door Serblin ontworpen types. De laatste genoemden zijn op een of ander manier "muzikaler,  vloeiender".
Na lang genoten te hebben van de Axis staan nu de Cremonas te pronken in de woonkamer.
De luidsprekers zijn ECHT in absolute mint staat .
Hoe klinkt dit? Totaal anders Dan de Axis. Open, vrij, extreem veel ruimte in het geluidsbeeld, detail, veel meer diepte,en een bas waar Ik me iedere keer vanaf vraag, hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen?
Bijkomend en niet te ondeschatten voordeel is dat vrouwlief ontzettend blij is dat de "wasmachines" uit de woonkamer zijn vertrokken.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: erik62 op december 21, 2018, 08:50:18
De liutos zijn ingeruild op een paar Sonus Faber Cremona in graphit uitvoering.  Ik heb lang gezocht naar de originele Cremona's in mintstaat die ontworpen zijn door de oprichter van Sonus Faber, de helaas overleden Franco Serblin.
Voor mij geen vergelijk tussen de nieuwere series van Sonus Faber en de door Serblin ontworpen types. De laatste genoemden zijn op een of ander manier "muzikaler,  vloeiender".
Na lang genoten te hebben van de Axis staan nu de Cremonas te pronken in de woonkamer.
De luidsprekers zijn ECHT in absolute mint staat .
Hoe klinkt dit? Totaal anders Dan de Axis. Open, vrij, extreem veel ruimte in het geluidsbeeld, detail, veel meer diepte,en een bas waar Ik me iedere keer vanaf vraag, hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen?
Bijkomend en niet te ondeschatten voordeel is dat vrouwlief ontzettend blij is dat de "wasmachines" uit de woonkamer zijn vertrokken.
Mooie keuze. En zeker in graphite. De zuilluidsprekers of de auditor (monitor)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Hele mooie luidsprekers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Gefeliciteerd met de nieuwe luidsprekers .
Altijd mooi Italiaans design .
Gr Bert 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Zoldar

Echt mooie speakers. Proficiat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AkTeVox

Mooie speakers, geniet ze!!

xander32



Zoiets? Beautys 👍🏻

Zoldar

Als een speaker sensueel kom zijn. Was deze het.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Gefeliciteerd met deze prachtige Sonus Faber luidsprekers  :yes: pompom

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op december 21, 2018, 18:30:30
Gefeliciteerd met deze prachtige Sonus Faber luidsprekers  :yes: pompom
Me as well, Erik! notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Ben zelf nogal optisch gecharmeerd van amati futura graphite, maar dat gaat bruintje niet trekken.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

erik62

Dank je wel allemaal. Het zijn exact dezelfde als op de foto. Graphit. Vind ik VEEL mooier als de " normale" esdoornhout kleur.
Wat leuk is om te vermelden is dat EEN ( veel van hen waren geleerde vioolbouwers en meester meubelmakers)werknemer van Sonus Faber 30 uur erover deed om een paar Cremonas te bouwen.
Moet je vandaag de dag mee aankomen.
Ik ben er ERG blij mee.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: erik62 op december 21, 2018, 22:23:33
Dank je wel allemaal. Het zijn exact dezelfde als op de foto. Graphit. Vind ik VEEL mooier als de " normale" esdoornhout kleur.
Wat leuk is om te vermelden is dat EEN ( veel van hen waren geleerde vioolbouwers en meester meubelmakers)werknemer van Sonus Faber 30 uur erover deed om een paar Cremonas te bouwen.
Moet je vandaag de dag mee aankomen.
Ik ben er ERG blij mee.
Bij audio expert?  Koopje. Veel plezier ermee, zien er top uit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.