De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Citaat van: Rob46 op december 30, 2017, 11:25:50
Vandaar dat vinyl waarschijnlijk nooit is weggeweest en voorlopig wel op deze aardkloot zal blijven. Zo ook met cd's, niet omdat ik nu weer een spinner heb staan, maar ik vermoed dat de cd aan een come back gaat werken. De cd zal ook voorlopig wel blijven of een wedergeboorte gaan beleven.
Goed jaar voor je Erik!
Dat is ook mijn vermoeden. Ik hoor af & toe van mensen in mijn omgeving, dat er nadat de cd boel is weggedaan,  toch af & toe weer een nieuwe  cd wordt aangeschaft. Omdat er toch een blueray of dvd speler in huis is die cd's lust.
Om dan weer helemaal aan de lp te gaan is een paar bruggen te ver.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op december 30, 2017, 11:07:15
Veel geexperimenteerd de laatste tijd met mijn platenspeler en phonotrapoen.Diverse elementen hier gehad. Een stak er in combinatie met de phonovoorversterker van accuphase er met kop en schouder boven uit en dat was en is de ortofon 2m black. Heb deze al eens hier gehad maar in combinatie met mijn toenmalige phonoversterker vond ik hem maar dunnetjes klinken.
Hoe anders nu......hoe anders......
Heb gisteren met een stel audiomalloten zitten te luisteren en eerlijk is eerlijk......allen vonden we de lp mooier en rustiger klinken dan de cd speler......
Ik kan het niet helpen maar DAT vonden 4 mensen gisteren hier bij mij thuis......
Ik wil geen oeverloze discussies gaan voeren wat beter is of slechter...........
Ieder heeft zijn eigen mening en bevindingen. Maar........ik heb het vaker gelezen en het klopt bij mij in ieder geval. De lp KAN mooier klinken dan een accu cd speler.....
Voor iedereen een goed uiteinde en fantastisch en gezond 2018..,,,,
Gelukkig zijn ALLE waarnemingen van die aard zuiver subjectief, dus ik hoef mij als verstokt CD-luisteraar geen ENKELE zorgen te maken. :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

Dag,
Natuurlijk zijn waarnemingen subjectief ware het niet dat misschien de beperking van het element en phonovoorversterker mijn luistervrienden en mijzelf ervan overtuigd hebben dat voor ONZE oren de lp aangenamer klinkt.
Sinds mijn nieuwe phonoversterker en element er is luister ik alleen nog maar naar lp.
Wat is dan het verschil vraag je je af? Op een of andere manier klinkt de lp natuurlijker, losser, opener......
Ik kan het erg moeilijk onder woorden brengen. Wij ervaren het echt zo.

erik62

#243
Deze week een xlr zilveren interlink van nono cables geplaatst. Afgemonteerd met furutech rodium xlr.
Klinkt weer beter dan de bruine xlr van Accuphase. Deze laatste gaat in de verkoop.
In tegenstelling tot enkele siltechs die ik voorheen gehad heb is deze zilveren kabel in zijn geheel niet scherp of overgedetailleerd.
Knap werk van die mensen van nono cables. Had hier al vaker over gelezen in de nieuwsbrieven van peacock kabels maar had hem nog niet gehoord.
Absoluut een aanrader...( neen, geen belang)

Rob46


erik62


jrm

Citaat van: erik62 op januari 10, 2018, 17:17:48
Deze week een xlr zilveren interlink van nono cables geplaatst. Afgemonteerd met furutech rodium xlr.
Klinkt weer beter dan de bruine xlr van Accuphase. Deze laatste gaat in de verkoop.
In tegenstelling tot enkele siltechs die ik voorheen gehad heb is deze zilveren kabel in zijn geheel niet scherp of overgedetailleerd.
Knap werk van die mensen van nono cables. Had hier al vaker over gelezen in de nieuwsbrieven van peacock kabels maar had hem nog niet gehoord.
Absoluut een aanrader...( neen, geen belang)

Heb tussen de Pm en de sa ook een nono kabel, inderdaad ook erg tevreden er mee!

Whisper.nl

Hi Marcel, heb je een linkje voor mij waar ik een nono xlr interlink kan bestellen ?

bvd gr Hans
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik62

Hans. Pm gestuurd.
Gr,
Erik

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

erik62

Dag.
Door omstandigheden een tijd niets meer geschreven op het forum. Toch steeds bezig geweest met muziek luisteren en wijzigen.
Recent een micro  seiki bl91L aangeschaft met een benzmicro glider element. Prachtig......
Tijdens de zoektocht liep Ik tegen een stel sonus Faber Liuto aan in walnoot. Niet dat Ik de axissen wil vervangen maar Ik vond ze Zoo mooi.......
Aangesloten en luisteren.......
Heel eerlijk? Ze doen veel dingen beter Dan de axissen. Behave het allerlaagste laag......
Nou ben Ik eigenlijk nieuwschierig naar de Olympica 2 en 3.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Gr.
Erik.

Rob46

Ik vind Sonus Faber luidsprekers ook erg fraai en goed gebouwde luidsprekers. Er is veel geschreven over de generatie. Vele vinden de 'oude' luidsprekers van Sonus Faber beter dan die van de nieuwe generatie. Ik weet het niet. Ook hier is het devies om bijvoorbeeld een set Olympica thuis te beluisteren. Ik heb ooit een set monitoren van Sonus Faber hier thuis gehad. Ik weet zo even niet welke dat waren (ik wissel te snel). Wat ik er nog wel van weet is dat ze in tegenstelling tot mijn huidige luidsprekers meer bij de vrouw des huizes in de smaak vielen.......Klankmatig meer dan prima! Maar ja, subjectief. Zelf luisteren.

xander32

Een kennis heeft Liuto zuilen op een buizen versterker (& buizen cdp) en dat klinkt hemels.

Citaat van: erik62 op november 25, 2018, 09:33:54
Dag.
Door omstandigheden een tijd niets meer geschreven op het forum. Toch steeds bezig geweest met muziek luisteren en wijzigen.
Recent een micro  seiki bl91L aangeschaft met een benzmicro glider element. Prachtig......
Tijdens de zoektocht liep Ik tegen een stel sonus Faber Liuto aan in walnoot. Niet dat Ik de axissen wil vervangen maar Ik vond ze Zoo mooi.......
Aangesloten en luisteren.......
Heel eerlijk? Ze doen veel dingen beter Dan de axissen. Behave het allerlaagste laag......
Nou ben Ik eigenlijk nieuwschierig naar de Olympica 2 en 3.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Gr.
Erik.

erik62

Hoi.
Ik speel nu met de Liuto zuilen en Ik Ben echt stom verbaasd over de kwaliteit.
De axissen gaan voorlopig maar even boven " slapen".
Als de Olympica nog een trede hoger is qua geluidsbeleving.......vandaar ook mijn vraag of iemand deze luidsprekers  Kent.

Gr.
Erik.

xander32

... zijn ook serieus fraaie ls