De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Ai........gisteren met hare maje over de aerius gesproken. Ze vond ze NIET zo lelijk als mij axissen met servo. Hier zegt ze steeds " wasmachines" tegen. Ik denk dat ik ze in ce kamer kan laten staan (!).
Heel voorzichtig vertelde ik haar dat de nieuwe logans helemaal doorzichtig zijn en wat meen je?..... Ze zei ..oh dat ziet er dan NOG beter uit dan deze? ( hier zit stiekum iemand erg hard in zijn vuistje te lachen ).

Gr.
Erik

Cornelis1921

Anders ik wel, Erik. :-) Sterkte en succes! Mooie machine trouwens, die Aerius. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

 :-D

Citaat van: erik62 op juli 10, 2017, 16:58:47
Ai........gisteren met hare maje over de aerius gesproken. Ze vond ze NIET zo lelijk als mij axissen met servo. Hier zegt ze steeds " wasmachines" tegen. Ik denk dat ik ze in ce kamer kan laten staan (!).
Heel voorzichtig vertelde ik haar dat de nieuwe logans helemaal doorzichtig zijn en wat meen je?..... Ze zei ..oh dat ziet er dan NOG beter uit dan deze? ( hier zit stiekum iemand erg hard in zijn vuistje te lachen ).

Gr.
Erik

Brutus

Relatie weer gered  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

erik62

#214
Aangezien ik nog vakantie heb kan ik een op een vergelijken met de audiolab axissen. Ik heb de ml aerius aangesloten op de b uitgang van de versterker en kan dus alle muziek een op een vergelijken.

Wat me opvalt is de toch uiterst beperkte sweetspot van de martins. Je moet echt precies in het midden gaan zitten om ALLES te horen. Groot nadeel vind ik dat. Het hoog is terughoudender en dus minder gedetailleerd OF je moet de luidsprekers die naar achteren hellen aan de achterzijde een centimeter verhogen zodat het scherm haaks op de vloer staat. Dan is het hoog nagenoeg hetzelfde als mijn axis. Als je dit doet is echter de ruimtelijkheid een stuk minder( ?)

Het laag is in een een op een vergelijk met de axis absoluut niet gelijk. Door de servo in de axis spelen deze in het laag op een of andere manier ontzettend relaxed en gaan afgronddiep. Het middengebied van de electrostaten is prachtig. Zeker zangstemmen zijn mooier dan op een dynamische luidspreker.

Ben ik ontevreden. Neen hoor. Ik kan eens wisselen. Alleen ik heb de axissen net eens op de weegschaal gezet.....64 kg......die neem je niet even mee naar boven. Dus de martin logans (25 kg)zullen diegenen zijn die steeds gaan verhuizen.

Gaan we voor nog grotere martin logans......neen......de axis IS en BLIJFT mijn luidspreker. Ik weet nu weer waarom ik mijn b&w 803 heb weggedaan......

Al met al......erg leuk om eens te spelen hiermee......

Gr. Erik

Rob46

Inderdaad erg leuk Erik om met luidsprekers te experimenteren. Hier zijn natuurlijk wel aanzienlijke verschillen te horen in de klanksignatuur. Zo ben ik in mijn situatie nog steeds verbaast over de Monitor Audio PL100 ii. Dat deze monitoren zo laag kunnen?

erik62

Maar die monitor audio PL is ook wel ECHT een mooie luidspreker.......
Heb enkele leren de pl200 mogen beluisteren. Ook ERG mooi...
Gr.
Erik

Rob46

Die PL200 ii zijn echt mjammie Erik. Ook even aan gedacht, maar daar is het ook bij gebleven. Het doel was immers om monitoren in de huiskamer te plaatsen, dus moest ik de vloerstaanders laten staan. Wellicht dat ik later weer eens voor vloerstaanders zal gaan, maar dat moeten dan wel meubelstukjes zijn. Vindt hare maje wel zo fijn  HLP :angel: :-D

erik62

Weer wat anders.......
Via via een revox a77 EN een revox g36 gekocht met revox banden en beide in zeer goede staat. De g36 is zo langzamerhand een collertorsitem aan het worden en is voorzien van lampen. Alles funtioneert bij beide recorders perfect.
Aangesloten, platen opgenomen, cd s opgenomen en jongens toch.....de g36 is van 1964........ Zo langzamerhand begin ik me af te vragen wat we eigenlijk in GELUIDSKWALITEIT erop vooruit gegaan zijn. De warmte in het geluid , de helderheid, zooo mooi.
De A77 vliegt er weer uit maar de G36 blijft hier wonen.
Weer wat anders.......

Gr.
Erik

Rob46

Lijkt mij een fantastische ervaring Erik om te mogen horen dat er toen al zeer mooie audio componenten werden gemaakt! Gaaf om er een actief in jouw verzameling te hebben!  :yes:

erik62

Dag,
Door een beroerte enkele maanden niets over e hobby geschreven maar WEL genoten. Met mijn gezondheid gaat het stapjesgewijs al wat beter.
Aangezien ik nog een grote hoeveelheid cassettebanden had heb ik enkele maanden geleden twee nakamichi 3 kops cassettedecks op die kop kunnen "tikken". Hier draai ik af en toe wat van die oude " meuk" en eerlijk gezegdklinkt het best verdienstelijk. ( eh......heel goed)
Verder heb ik een accuphase geïntegreerde phonoversterker voor mijn e530 gekocht en aangezien mijn vorige (cambridge) naam had erg goed te zijn is dit een appels met peren verhaal.
Ik heb de phonotrap enkele weken in mijn bezit en heb vanaf dat moment enkel platen gedraaid. Wat een verschil! Achteraf realiseer ik me dat de kaart nu volledig in klasse A speelt en dat dit hetzelfde verschil is toen ik van versterker veranderde.

Gr.
Erik

Rob46

Erik, wat goed om weer iets van je te lezen :yes: Fijn dat het aan de betere hand met je gaat, dat was schrikken toen ik jouw berichtje las  :-(

Gaaf dat je al die tijd van muziek heb kunnen genieten en dat je nog iets leuks van het merk A heb aangeschaft. Nog beter dat dit een significante verbetering laat horen ten aanzien van het vinyl  pompom

Welkom terug!!

sjoek

Citaat van: Rob46 op december 10, 2017, 10:12:37
Erik, wat goed om weer iets van je te lezen :yes: Fijn dat het aan de betere hand met je gaat, dat was schrikken toen ik jouw berichtje las  :-(

Gaaf dat je al die tijd van muziek heb kunnen genieten en dat je nog iets leuks van het merk A heb aangeschaft. Nog beter dat dit een significante verbetering laat horen ten aanzien van het vinyl  pompom

Welkom terug!!

:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

bert50

 Beterschap Eric vervelend om te horen van je beroerte  maar ik hoop dat je weer snel weer de oude ben [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Hey Erik,

Goed om weer iets van je te lezen, en mooi dat het alweer een stuk beter met je gaat, al zullen de stapjes ongetwijfeld niet heel erg groot zijn. Geniet van je hobby en het forum. Beterschap!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.