De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

radiolife

Sinsd ik hier op het forum zit kom ik erachter dat ik nog heel wat te leren en vooral aan te schaffen heb zeg! Mooie set!

erik62

Dag,

Leren doen we allemaal nog denk ik. Aanschaffen hoeft niet als je tevreden bent met hetgeen je hebt. Kleine verbeteringen gaan meestal gepaard met grote uitgaven. Het is maar wat het iemand waard is om dat kleine beetje beter te ervaren.
En dan nog iets, hetgeen de een een verbetering vindt zal een ander misschien niet horen.

Mgr.

Erik

211

Mooie set, nu nog mooie muziek...  :wink:
Heel veel plezier..!!!
Zolang je maar geniet....

erik62

#18
Ga vanaf volgende week wat experimenteren met stroomkabels.
Bij peacock audio zou het mogelijk zijn een of andere testset te lenen. Hier ga ik graag gebruik van maken.

Verder heb ik mijn akg q701 hoofdtelefoon verkocht. Niet dat ik geheel ontevreden was met het geluid maar omdat het een open systeem was hoorde ik teveel geluiden van buitenaf door de hoofdtelefoon.
Ik ben me aan het oriënteren op een b&w p7 of een p5 in de blauwe maserati uitvoering.
Beide hoofdtelefoons zijn van het gesloten type.
Er zullen gegarandeerd veel betere zijn dan deze twee maar ik ga nu voor de looks. Beide vind ik erg mooi en eerlijk gezegd luister ik maar af en toe met de hoofdtelefoon naar mijn muziek.

jowa

Echte hebbedingen die B&W hoofdtelefoons.
M'n AKG K701 gebruik ik ook bijna niet meer na aankoop van de Sennheiser HD25 Alu. Deze is ook van het gesloten type.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jowa


Citaat van: erik62 op mei 03, 2015, 08:53:45
Ga vanaf volgende week wat experimenteren met stroomkabels.
Bij peacock audio zou het mogelijk zijn een of andere testset te lenen. Hier ga ik graag gebruik van maken.

Ik ben nieuwsgierig naar de uitkomsten. :yes:


Sent from my iPhone using Tapatalk

erik62

Ikzelf eigenlijk ook.
Mijn nieuwschierigheid werd weer gekieteld toen ik het verslag las van Xander32 die op zijn versterker een kabel van Bert uitprobeerde en hierbij een aanzienlijke verbetering waarnam. Dit was volgens mij de duurste uitvoering van Kemp. Ik speel momenteel met siltech kabels en ben tevreden maar uitproberen wil ik het WEL.
Zodra ik geluisterd en geprobeerd heb schrijf ik een stukje.

Gr.

Erik ( zit momenteel in het Schwarzwald waar het regent tot het giet violent1)

xander32

... netkabels doen vaak meer de een ic of ls. kabel is mijn ervaring.

Indien Furutech; probeer eens de Alpha3 voor de e530 en een 3ts20 of een 3ts762 voor de cdp.


Citaat van: erik62 op mei 03, 2015, 10:43:33
Ikzelf eigenlijk ook.
Mijn nieuwschierigheid werd weer gekieteld toen ik het verslag las van Xander32 die op zijn versterker een kabel van Bert uitprobeerde en hierbij een aanzienlijke verbetering waarnam. Dit was volgens mij de duurste uitvoering van Kemp. Ik speel momenteel met siltech kabels en ben tevreden maar uitproberen wil ik het WEL.
Zodra ik geluisterd en geprobeerd heb schrijf ik een stukje.

Gr.

Erik ( zit momenteel in het Schwarzwald waar het regent tot het giet violent1)

xander32

Overigens heb ik er ook nog twee zgn. oranje wokkelkabels liggen, die mag je gerust een keer uitproberen. Met dat ik dit schrijf besef ik mij dat die nog in Ede liggen bij een kennis :-D.

erik62

Dag Xander,

Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen. Zou ook graag gebruik willen maken van je aanbod. ( oranje wokkel kabels? )

Mgr.

Erik

bert50

Eric ik wil de Kemp ook meenemen hoor als ik naar Limburg kom heb ook de Siltech spx 800


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Ze moeten jou oppakken met die Sota; iedereen de kop gek maken en vervolgens blijkt het ding nergens voor een fatsoenlijke prijs te verkrijgen :evil:.


Citaat van: bert50 op mei 03, 2015, 17:03:36
Eric ik wil de Kemp ook meenemen hoor als ik naar Limburg kom heb ook de Siltech spx 800


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Er staat er nu een te koop op Hifi.nl Robert ik zou zeggen sla je slag [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Staat er al twee weken, maar ik ga zeker geen €500,- neertellen voor een tweedehandsje van slechts 1 meter.
Verdiep je maar eens netsnoeren en minimale lengte.


Citaat van: bert50 op mei 03, 2015, 19:38:49
Er staat er nu een te koop op Hifi.nl Robert ik zou zeggen sla je slag [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bert50

Weet ik van de lengte en ik heb zeker verdiept in netsnoeren daarom heb ik de Kemp [emoji3][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls