De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,

Wilde bij deze toch maar iets schrijven over hetgeen waar ik nu mee speel en naar luister.
Zoals enkelen van jullie gelezen hebben speel ik momenteel met

- accuphase e530
- accuphase Dp67
- super refined interlinks accuphase xlr
- audiolab axis luidsprekers met servo versterkers voor het laag
- canare 4s11 luidsprekerkabels biwired aangesloten
- Van den Hull Mainstream Hybrid stroomkabel voor versterker
- furutech 314 Ag met furutech gold connectoren.
- micro seiki  BL51 met adx 10,20,30 en 40 element. Ortofon black en een Philips GP412 element.
- accuphase ad20 phonocard ( fantastisch......)
- furutech tp6oe met kemp reference powercord.

Mijn meest recente aankoop is e accuphase e530 die volledig in klasse A speelt. Over deze versterker ben ik super enthousiast.

De luidsprekers zijn van audiolab en zijn de referentiemodellen van audiolab. Om een NOG strakker en dieper laag te krijgen heeft de bouwer TU Delft de opdracht gegeven om speciaal voor deze luidspreker een servo versterker te ontwerpen. Dit heeft geresulteerd in een luidspreker die absoluut neutraal is en zich niet opdringt. Het laag is een verhaal apart. Geen geboem of gedreun doch extreem strak en afgronddiep laag wanneer dit weergegeven dient te worden. Het is een gesloten systeem en het gewicht bedraagt 60 kg. per stuk.

Mijn micro seiki kan ik even niet plaatsen daar ik het systeem ga plaatsen op dikke platen gehard glas. Gezien de warmte ontwikkeling van de 530 durf ik de platenspeler niet te plaatsen.

Ik ben erg blij met mijn set en zie ( vooralsnog) geen reden to upgrade of verandering.

Gr.Erik.


xander32

Je bezit een prachtige set Erik. Dat zal vast genieten voor jou zijn  :yes:.
Veel luistergenot gewenst.

erik62

Dag Xander,

Ik ben erg tevreden. Erg tevreden. Maar dat ben jij gegarandeerd ook als ik je prachtige set zo eens bekijk.

Mgr.

Erik

bert50

Prachtige set ben benieuwd naar je boxen ik heb vroeger ook een micro seiki bl 51 gehad met een dynavector arm heb nog spijt dat ik die toentertijd verkocht heb maar goed ben nu ook erg happy met de Vpi Traveller


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

#4
Dag Bert,

Een maat van mij speelt ook met de micro seiki bl 51 en die vind ik NOG mooier dan de dd35. Hijzelf heeft niets zoveel met lp en wil hem ruilen tegen mijn dd35 omdat hij deze mooier vindt. Dat ga ik zeker doen.

Gr.

Erik

joep

Super veel luisterplezier met jouw fijne set!
We hopen hier nog veel over jouw set te lezen.

groeten joep.

bert50

Niet over nadenken gelijk doen zo mooie draaitafel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

... en hiermee maken wij ons beide schuldig aan een forum waar langzaam maar zeker de swung uitgaat;
al die tevreden leden ook, bah !

:-D

Citaat van: erik62 op april 12, 2015, 11:17:14
Dag Xander,

Ik ben erg tevreden. Erg tevreden. Maar dat ben jij gegarandeerd ook als ik je prachtige set zo eens bekijk.

Mgr.

Erik

joep

Citaat van: xander32 op april 12, 2015, 12:44:27
... en hiermee maken wij ons beide schuldig aan een forum waar langzaam maar zeker de swung uitgaat;
al die tevreden leden ook, bah !

:-D

Was dat nu Accuphase of die autodrop welke verboden zou moeten worden Xander?

WilliamB

Inderdaad een prachtige SET  :kwijl:
Veel luisterplezier  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Hele mooie set!
Dat het goed klinkt wil ik direct geloven, wat een aparte speakers.

erik62

Thx . Zonder overdrijven ...het klinkt nu echt geweldig.

Mir.

Erik

bert50

Ik wist het Eric geniet er lekker van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

audiof. zonder budget

Mooie set  hello hello   

Ondanks dat de Axis al een iets oudere set is, blijf ik er een zwak voor houden. Ik heb nog altijd spijt ze weg gedaan te hebben (de passieve zonder servo-versterker)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

erik62

#14
Dag,
Volgens de serienrs  op de achterzijde zijn de luidsprekers van 2006. Inderdaad erg jammer dat je de axis van de hand hebt gedaan. Echter....de axis met servo is het echt een heel ander verhaal. Ik heb veel luidsprekers beluisterd en in mijn bezit gehad maar deze doe ik echt nooit meer van de hand. Het laag is echt verslavend mooi en strak. in vergelijking met mijn vorige luidspreker (b&w 803) zet de axis een geluidsbeeld neer dat  van een andere orde van grootte is. Het  hoog is verfijnder, het midden is meer open en het laag is  ontzettend snel, strak en wanneer nodig afgronddiep.Met de 803 had ik vaak last van een overdreven laag hetgeen het gehele geluidsbeeld vertroebelde. Ik heb oneindig veel geschoven, andere spikes,basreflex openingen open / dicht, etc.etc.   maar heb nooit een echt bevredigend geluid gekregen met de 803. De axis heb ik geplaats en ik heb nooit meer geschoven of gedacht dat ik teveel of te weinig laag had.
Ik heb meermaals de ontwerper gebeld en gevraagd of hij niet zou willen overwegen om deze luidsprekers in kleine oplage te willen bouwen voor enkele luistervrienden van mij. Ruud heeft zich echter op dit moment helemaal gericht op het repareren van luidsprekers en heeft het bouwen van luidsprekers vaarwel gezegd. Erg jammer.
Eerlijk gezegd vind ik ze niet mooi maar dat neem ik graag op de koop toe.

Gr.
Erik