Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: erik62 op april 07, 2015, 15:36:05
Dag Bert,

hetgeen je schrijft wordt inderdaad door een ieder bevestigd. Raar eigenlijk dat 30 watt krachtiger overkomt dan 180 watt. Natuurlijk begrijp ik het klasse A principe maar toch......
Voor mij was dit een psychologische barriere daar ik altijd met versterkers gedraaid heb met meer dan 100 watt.
De man waar ik de versterker van koop beweerde exact hetzelfde. Hij had voorheen met een 406V en een 408 gespeeld en volgens zijn eigen bewering was dit NIET te vergelijken.
Zoals ik reeds schreef ben ik erg benieuwd.

Mgr.

Erik
Betere voeding?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Vinyl_Fuchs

Veel plezier met je nieuwe versterker, altijd leuk om nieuwe apparatuur aan te schaffen. Ik blaas met 25 watt buizen klasse A zowat de ruiten eruit als ik wil. Dus maak je maar geen zorgen over klasse a. Volumeknop staat bij mij zelden op 12 uur.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Inderdaad hooguit tot 10 uur dat is behoorlijk hard op de Dynaudio Confidence C2 met een rendement van 87 db


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

SMarcel

Citaat van: bert50 op april 07, 2015, 15:10:26
Ben benieuwd wat je van klasse À vindt ik wil niet meer terug ben helemaal happy met E 600  vooral natuurlijk en 30 watt hij blaast je 406V weg zo is mijn ervaring na de E450


Hallo Forummers,

Hier even reactie op twee opmerkingen in dit topic. Ook ik denk dat ik met de huidige net aangeschafte versterker geen andere ooit zal kopen en dat dit een blijfertje is. Dus dat gevoel is door heel veel audio liefhebbers herkenbaar.

Dan het tweede, ik heb dus sinds een aantal dagen de Jungson JA-88D/09 in huis welke volgens de specificaties een volle 80 Watt aan klasse A speelt. Bij twijfel, voel even aan de kap na een half uurtje spelen. Maar wat deze versterker neerzet is werkelijk ongekend. Zo zuiver/natuurlijk en met een body waar de honden geen brood van lusten. Plaatsing en ruimtelijkheid is fenomenaal.
Dus ja, klasse A is eigenlijk de ultieme transistor versterker.

Groeten,

Marcel

xander32

Niet de ultieme voor mij, want een versterker die zoveel warmte ontwikkelt is verre van efficiënt.
De ultieme klasse a versterker zou er dan 1 zijn zonder bovenstaande ongemakken :wink:.


Citaat van: SMarcel op april 08, 2015, 06:53:55
Hallo Forummers,

Hier even reactie op twee opmerkingen in dit topic. Ook ik denk dat ik met de huidige net aangeschafte versterker geen andere ooit zal kopen en dat dit een blijfertje is. Dus dat gevoel is door heel veel audio liefhebbers herkenbaar.

Dan het tweede, ik heb dus sinds een aantal dagen de Jungson JA-88D/09 in huis welke volgens de specificaties een volle 80 Watt aan klasse A speelt. Bij twijfel, voel even aan de kap na een half uurtje spelen. Maar wat deze versterker neerzet is werkelijk ongekend. Zo zuiver/natuurlijk en met een body waar de honden geen brood van lusten. Plaatsing en ruimtelijkheid is fenomenaal.
Dus ja, klasse A is eigenlijk de ultieme transistor versterker.

Groeten,

Marcel

joep

#35


Denk dat de verhalen dat er tosti's gebakken worden op de A-klasse versterker een beetje overdreven zijn.
Een goede ventilatie mag dan wel noodzakelijk zijn maar dat is bij iedere versterker het geval.


https://www.youtube.com/watch?v=7EYQsvBqcX8

erik62

Mooi, mooi en nog mooier.

Erik

erik62

Ik heb de verkoper vanmiddag gebeld en met hem afgesproken dat ik hem morgen bij hem afhaal. Het is wel 400 km enkel doch ik durf het niet aan om hem met de post te laten versturen.
Dat gaat een dagje rijden worden maar ik weet dan wel dat de versterker zeker aankomt. :yes:

Mgr.

Erik

joep


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Dat is dan niet in NL.


Citaat van: erik62 op april 08, 2015, 21:33:51
Ik heb de verkoper vanmiddag gebeld en met hem afgesproken dat ik hem morgen bij hem afhaal. Het is wel 400 km enkel doch ik durf het niet aan om hem met de post te laten versturen.
Dat gaat een dagje rijden worden maar ik weet dan wel dat de versterker zeker aankomt. :yes:

Mgr.

Erik

bert50

Ben benieuwd na een lange rit maar goede keus om hem zelf op te halen dan weet je wat je koopt
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Dag,
Ik ga me klaarmaken voor de reis. De versterker staat in Duitsland. E.e.a. Is geverifieerd en hij is inderdaad aangekocht op 9 februari 2007. Het betrof een winkelmodel en de man heeft toen 6500 euro ervoor betaald.
Alle papieren alsook de omdoos zitten erbij. De man heeft de versterker in oktober 2013 afgekoppeld daar hij monoblokken van accuphase heeft gekocht. Zijn bedoeling was om de 530 als " slaapkamerset" te gaan gebruiken. Dit is hem kennelijk niet gelukt bij vrouwlief. Vandaar deze verkoop.
De verkoper heeft me meerdere films gestuurd met alle details erop en het apparaat ziet er geweldig uit.
Het zal laat zijn vanavond eer ik terug ben en morgen kan ik pas in de avond gaan luisteren.
Zondag zal ik mijn bevindingen neerschrijven.

Mgr.

Erik

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

Audio roadtrip, yes. Als ik een vrije dag had, was ik graag meegegaan.
Wat is het trouwens rustig op het forum?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.