Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

erik62

Dag,

Naar aanleiding van de vele positieve reacties op de blue sound wil ik eens voorzichtig informeren. Welk type is volgens jullie HET type om te bezitten?

Mgr.
Erik

xander32

#242
Dat is m.i. afhankelijk van hetgeen je er al hebt staan en hetgeen je van het apparaat gaat verwachten (de eigen cd collectie als stream kunnen afspelen/een streaming dienst zoals Spotify, Tidal, Qubiz/internetradio).

Node 2: indien je enkel een streamer zoekt,
Powernode 2: indien je een streamer incl. een versterker zoekt,
Vault 2: indien je een streamer zoekt incl. ripp mogelijkheid plus de bijbehorende opslag.

In jouw geval valt de Powernode al af.
Bezit je al een (ext) hdd of nas waarop je jouw cd's hebt staan; dan een Node 2. Heb je die niet en wil je jouw cd's gaan digitaliseren, zal je een (ext) hdd of nas moeten gaan aanschaffen en een pc/laptop incl. software waarmee je kan rippen. Of je gaat dan voor een Vault; die heeft dat alles in huis.


Citaat van: erik62 op augustus 27, 2017, 09:14:20
Dag,

Naar aanleiding van de vele positieve reacties op de blue sound wil ik eens voorzichtig informeren. Welk type is volgens jullie HET type om te bezitten?

Mgr.
Erik

erik62

Dag,

Bedankt voor de (snelle) reactie. Ik ga me eens inlezen in de vault. Ik zou dan het liefste een apparaat hebben dat alles in een keer goed doet zonder externe harde schijven.
Bedankt in ieder geval!

Gr.
Erik

lo

Vault2, handig en gebruikersvriendelijk.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Ik heb een Vault 2 gehad. Naast de zeer snelle en overzichtelijke app van Bluesound, is de hdd in de Vault stil en is snel. Bovendien kan je je op een muziekdienst zoals bijvoorbeeld Tidal abonneren als je dit er voor over hebt. Je hebt dan wel heel, heel veel muziek tot jouw beschikking in CD kwaliteit. Klein, compact inclusief hdd en streaming in zeer goede kwaliteit binnen handbereik 👍

Rob46

Ik heb in een later stadium er een fraaie stroomkabel en ethernetverbinding van Audioquest aan geknoopt wat de zeer goede kwaliteit in met name de rust en detaillering een boost gaf.

erik62

Bedankt voor de tips allemaal....

erik62

Dag allemaal. Een tijd niet meer op het forum geweest door prive omstandigheden doch wel nog actief met hifi bezig geweest. Mijn laatste wapenfeiten op een rij.
Mijn micro seiki bl51 verkocht en een upgrade gedaan naar een micro seiki bl91 L.  Wat een fantastisch apparaat is dit toch. Voorts vele elementen gekocht en geprobeerd. Van koetsu naar Audio technica en van Coral 777ex  naar Ortofon en uiteindelijk ben ik blijven steken op het benz micro glider m2 element.
Momenteel luister ik ALLEEN nog maar naar vinyl.....
Twee maanden geleden ben ik naar de zuid Duitse hifi beurs in Stuttgart geweest en mij viel echt op dat vele fabrikanten demonstreerden met vinyl.