Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Citaat van: Rob46 op september 29, 2016, 21:04:05
Ik had hier in het verleden de luidsprekers bijna midden in de woonkamer staan. Hmmmm, dit is toch niet definitief schat, rare hobby heb je...? Nee, ik wil alleen even luisteren wat het effect is als de speakers 'wat' verder van de wand af staan, meer niet hoor   :angel:.  Luister eens, hoor je dat? Nu staat de man met de gitaar echt echter de speakers, en alles komt nu ook echt los van de speakers...... Wat heb je gedronken dan?  violent1 shutup. Uiteraard op dreiging van een echtscheiding de speakers maar weer teruggeschoven  :eerie:.

En wat ga je met dat doekje dan doen schat? Die leg ik over de versterker heen als deze is afgekoeld, blijft ie mooi en proper. Moet niet gekker worden is het antwoord  :|
:schater: :schater: :schater:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

erik62

Dag,
Nog altijd erg te reden met mijn e530 en ik heb nog steeds niet de behoefte te veranderen . Heb een tijd geleden een 560 hier gehad maar kon ECHT geen verschil in geluid duiden. Versterkerhoofdstuk is wat mij betreft ook definitief gesloten.
De laatste tijd heb ik wat zitten klooien met bandrecorders en cassettedecks. Ik heb nog een revox A77 en een Revox g36 ( tjokvol met buizen) gekocht en in eerste instantie was dit fantastisch. Warm geluid, prachtig hoog. Na een tijdje begon me dit te vervelen en schakelde ik toch weer naar de cd speler. Ik ben namelijk voornemens om mijn hele platencollectie op band te zetten en wilde dit zo analoog als mogelijk doen. De Revox vond ik een beetje TE warm klinken.
Nu ben ik aan het experimenter met cassettedecks van Nakamichi. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd over de geluidskwaliteit van deze jongens. Ik heb geprobeerd met drie decks en het cr4e deck gaat blijven.
Ouderwets?......absoluut! Waarom.? .......ik vindt het leuker dan streamen.
Het houdt me van de straat......
Gr.
Erik

sjoek

Citaat van: erik62 op augustus 18, 2017, 09:00:32
Dag,
Nog altijd erg te reden met mijn e530 en ik heb nog steeds niet de behoefte te veranderen . Heb een tijd geleden een 560 hier gehad maar kon ECHT geen verschil in geluid duiden. Versterkerhoofdstuk is wat mij betreft ook definitief gesloten.
De laatste tijd heb ik wat zitten klooien met bandrecorders en cassettedecks. Ik heb nog een revox A77 en een Revox g36 ( tjokvol met buizen) gekocht en in eerste instantie was dit fantastisch. Warm geluid, prachtig hoog. Na een tijdje begon me dit te vervelen en schakelde ik toch weer naar de cd speler. Ik ben namelijk voornemens om mijn hele platencollectie op band te zetten en wilde dit zo analoog als mogelijk doen. De Revox vond ik een beetje TE warm klinken.
Nu ben ik aan het experimenter met cassettedecks van Nakamichi. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd over de geluidskwaliteit van deze jongens. Ik heb geprobeerd met drie decks en het cr4e deck gaat blijven.
Ouderwets?......absoluut! Waarom.? .......ik vindt het leuker dan streamen.
Het houdt me van de straat......
Gr.
Erik

leuk om op zo een manier weer een nieuw tijdverdrijf te vinden in de hobby :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Top dat jij de rust hebt gevonden betreft de versterking.

Een ietwat warm geluid spreekt mij ook aan, maar dat moet niet ten koste gaan van de dynamiek en detaillering. Dan gaat het idd saai worden.

erik62

#229
Dag,

Ik ben zelf ook blij dat ik niet meer telkens om me heen aan het kijken ben of het NOG beter kan. Ik geloof dat op een gegeven moment de verbeteringen enkel theoretisch zijn en niet meer waarneembaar.
We zijn allemaal in de ban van streaming, flac, wav en noem maar op waardoor we eigenlijk vergeten zijn dat de opslagmedium van vroeger ook ERG goed waren. Ik moet eerlijk zeggen dat het opnemen en afspelen van cassettes net als het draaien van platen OOK iets heeft. Gewoon erg leuk.........

xander32

... ieders beleven wij op onze eigen manier plezier aan muziek en om dat laatste is het uiteindelijk te doen  :yes:.


Citaat van: erik62 op augustus 18, 2017, 10:18:56
Dag,

Ik ben zelf ook blij dat ik niet meer telkens om me heen aan het kijken ben of het NOG beter kan. Ik geloof dat op een gegeven moment de verbeteringen enkel theoretisch zijn en niet meer waarneembaar.
We zijn allemaal in de ban van streaming, flac, wav en noem maar op waardoor we eigenlijk vergeten zijn dat de opslagmedium van vroeger ook ERG goed waren. Ik moet eerlijk zeggen dat het opnemen en afspelen van cassettes net als het draaien van platen OOK iets heeft. Gewoon erg leuk.........

erik62

Het zal wel aan mijn leeftijd liggen of dat ik ben grootgebracht met lp en cassette.......
Beter? Neen hoor. Gebruiksonvriendelijk? Absoluut. Maar........zo heb ik vele vele jaren muziek gedraaid en opgenomen en volgens mij blijft dat " ergens" hangen.
Ga ik vanaf vandaag alleen maar platen en cassettes draaien? Neen hoor. Ik begin meestal met de platen, dan de cassettes en als laatste mijn cd speler. Iedere keer denk ik dan weer........HIJ klinkt toch het allermooiste.

Gr.
Erik

bert50

#232
En dan ondek  jij streaming dan gaat er een wereld open Erik [emoji1][emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Mmmmm Bert....ik kan reeds streamen en heb pas geleden een naim streamer te leen gehad voor een tijd. Erg leuk maar niks voor mij. Kan spotify nu beluisteren voor nummers die ik horen wil. Bevallen die dan koop ik deze op cd.
Ik heb absoluut geen op of aanmerkingen op de geluidskwaliteit......echt niet. Maar op een of andere manier is het niets voor mij. ieder zijn meug........ Ook hier in.maar ik kan me wel voorstellen dat velen voor dit mediumzijn gevallen. Gemakkelijker kan het eigenlijk niet meer.
Gr.
Erik

jrm

Pas op voor Bert, hij heeft mij ook aan het twijfelen gebracht  :-D

Ik ben serieus aan het sparen voor een bluesouns, vond deze goed klinken bij Bert en vooral de zeer snelle app!

xander32

... dat was waarschijnlijk over de dac van de NA11; laat die van Bert nou over een paar weekjes te koop komen  :yes:.

Citaat van: jrm op augustus 18, 2017, 18:37:24
Pas op voor Bert, hij heeft mij ook aan het twijfelen gebracht  :-D

Ik ben serieus aan het sparen voor een bluesouns, vond deze goed klinken bij Bert en vooral de zeer snelle app!

bert50

Ik heb hem ingeruild voor een mooie prijs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

#237
Citaat van: jrm op augustus 18, 2017, 18:37:24
Pas op voor Bert, hij heeft mij ook aan het twijfelen gebracht  :-D

Ik ben serieus aan het sparen voor een bluesouns, vond deze goed klinken bij Bert en vooral de zeer snelle app!
stupid :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Citaat van: jrm op augustus 18, 2017, 18:37:24
Pas op voor Bert, hij heeft mij ook aan het twijfelen gebracht  :-D

Ik ben serieus aan het sparen voor een bluesouns, vond deze goed klinken bij Bert en vooral de zeer snelle app!

Idd een mooie eerste stap in de wereld van streaming en Bluesound is zeer gebruikersvriendelijk met goede software en een snelle en zeer stabiele app, na 15 maanden nog geen dropout gehad of vastloper of verbinding verbroken, alle klachten die je bij andere streamers vaak hoort zijn bij Bluesound niet van toepassing  pompom pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Nog ff en we kunnen een eigen Bluesound forum beginnen  :-P.