Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,

Als de koper van mijn versterker niet verstek laat gaan denk ik dat de 530 binnenkort bij mij thuis woont.
De beste man heeft mij de garantiebewijzen, aankoopbewijzen etc. Doorgestuurd en hij heeft hem inderdaad in februari 2007 gekocht. De versterker zelf is van november 2005. Het is een winkelmodel geweest bij een highend zaak in Berlijn.
De man is zelfs zo vriendelijk om contact te leggen met deze hifi zaak zodat deze e.e.a. Schriftelijk willen bevestigen en mij dit toesturen. Betreft een origineel Pia apparaat.
Toevallig heeft deze man dezelfde versterker gehad alsdiegene waar ik momenteel mee speel. Ook heeft hij vervolgens de e408 gehad doch vond deze IETS  minder klinken dan de 406v. Hierop heeft hij de 530 gekocht die volgens zijn eigen zeggen ( en met hem nog iemand hier op het forum byebye)niet te vergelijken was met de 406v.
Ik kan het bijna niet geloven en ben dan ook erg benieuwd. Volgens de testen en recensies van eigenaren die ik gelezen heb is dit het einde qua versterking....
Wordt vervolgd.......

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

erik62

Dag,

Er staan er meerdere overal te koop. Als ik de link open krijg ik een overzicht met 427 items die te koop worden aangeboden.

Erik

joep

Die HiFi zaak in Berlijn ken ik wel.
De naam is iets van HiFi in de achtertuin of zo iets. Een hele grote Accuphase dealer.

erik62

Dag,

Ik heb besloten om de 530 te kopen. Advies van een forumlid heeft hier aan meegeholpen alsook de positieve recensies van dit apparaat. Mijn e406v is verkocht aan een liefhebber uit Tiel.
Morgen worden de bankzaken geregeld en dan hoop ik snel te kunnen gaan genieten.
Volgens mensen die hem hebben beluisterd is dit iets speciaals. Ik ben erg, erg benieuwd.

Mgr.

Erik

Marvin

Klinkt zeer waarschijnlijk gewoon erg mooi, dat zit wel goed. Het ziet er in ieder geval poepie sjeik uit. Eigenlijk niet veel anders dan andere merken, maar net even dat kleine beetje extra aandacht in de uitstraling.

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op april 06, 2015, 21:06:07
Dag,

Ik heb besloten om de 530 te kopen. Advies van een forumlid heeft hier aan meegeholpen alsook de positieve recensies van dit apparaat. Mijn e406v is verkocht aan een liefhebber uit Tiel.
Morgen worden de bankzaken geregeld en dan hoop ik snel te kunnen gaan genieten.
Volgens mensen die hem hebben beluisterd is dit iets speciaals. Ik ben erg, erg benieuwd.

Mgr.

Erik
Volgens wel ingelichte kringen moet zelfs de prijs iets bijzonders zijn... :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Gefeliciteerd met deze aankoop, spannend!
Recent heb ik ern Accu klasse A mogen beluisteren en dat was indrukwekkend.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op april 07, 2015, 07:22:04
Gefeliciteerd met deze aankoop, spannend!
Recent heb ik ern Accu klasse A mogen beluisteren en dat was indrukwekkend.
Accuphase is waarschijnlijk één van de weinige merken wat niet gevallen is voor de 'fast buck' en nog vasthoudt aan zowel traditie als innovatie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Dat kan ik volledig beamen en hoop dat ze hier mee doorgaan


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Dag,

eigenlijk hebben wij allemaal een vreemde "ziekte ". Upgrade virus heet dit geloof ik.
Ik was eigenlijk erg zeker dat de 406V de laatste versterker was die ik mij zou aanschaffen. Niet dus.
Zodra hij hier aan het spelen is en ik rustig heb kunnen luisteren schrijf ik mijn bevindingen hier neer. :yes:

mgr.

Erik

bert50

Ben benieuwd wat je van klasse À vindt ik wil niet meer terug ben helemaal happy met E 600  vooral natuurlijk en 30 watt hij blaast je 406V weg zo is mijn ervaring na de E450


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Dag Bert,

hetgeen je schrijft wordt inderdaad door een ieder bevestigd. Raar eigenlijk dat 30 watt krachtiger overkomt dan 180 watt. Natuurlijk begrijp ik het klasse A principe maar toch......
Voor mij was dit een psychologische barriere daar ik altijd met versterkers gedraaid heb met meer dan 100 watt.
De man waar ik de versterker van koop beweerde exact hetzelfde. Hij had voorheen met een 406V en een 408 gespeeld en volgens zijn eigen bewering was dit NIET te vergelijken.
Zoals ik reeds schreef ben ik erg benieuwd.

Mgr.

Erik

bert50

Alvast veel luisterplezier spijt ga je niet krijgen  dat weet ik zeker


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

Geniet er van  :yes:.

Citaat van: erik62 op april 07, 2015, 12:14:46
Dag,

eigenlijk hebben wij allemaal een vreemde "ziekte ". Upgrade virus heet dit geloof ik.
Ik was eigenlijk erg zeker dat de 406V de laatste versterker was die ik mij zou aanschaffen. Niet dus.
Zodra hij hier aan het spelen is en ik rustig heb kunnen luisteren schrijf ik mijn bevindingen hier neer. :yes:

mgr.

Erik