Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,
Wie kan mij iets meer vertellen over de accuphase e530. Niet de specificaties maar hoe de luisterervaringen met deze klasse A versterker zijn geweest.
Misschien dat ik stout ga doen..........


Alvast bedankt voor info.

Mgr.

Erik

lo

Ik heb deze versterker een aantal jaren geleden gehoord bij een audioshow die oa in het teken stond van accuphase en waar de gear door oa Paul Hattink werd verzorgd. Ik heb helaas een niet al te lange tijd naar deze versterker met accuphase CD speler staan luisteren, ik weet zo niet meer wat voor speakers. Het klonk erg goed in de ruimte waar de set stond opgesteld, erg muzikaal en een mooi stereobeeld. Wat voor mij opvallend was is de kracht die deze versterker weet te ontwikkelen, ook op hogere volumes. Je hebt niet het idee dat je naar slechts 30 watt staat te luisteren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep



Die 30 Watt hadden er ook 130 kunnen zijn. Raar maar waar het is een opmerkelijke A-klasse krachtpatser.

erik62

Dag Lo en Joep,

Hetgeen jullie beweren over vermogen heb ik al heel vaak gelezen. Gek toch eigenlijk met 30 watt. Dit zal denk ik aan de klassee schakeling liggen.
De verkoper woont in noord duitsland dus eventjes luisteren zal er niet inzitten.
Vandaar mijn vraag op het forum.
Bedankt voor jullie commentaar,

Mgr,
Erik

lo

Jammer dat je niet kunt luisteren, je zou @bert50 ook nog kunnen vragen hoe of zijn E-600 bevalt op zijn dynaudio C2's. Dat zijn ook geen kinderachtige speakers met een impedantie van 4 ohm en een IEC powerhandling van 300 watt. Je kunt ook nog even terug lezen bij de set van bert50 wat Joep daar over heeft geschreven nav zijn luisterbezoek onlangs.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bert50

Nogmaals Eric kom luisteren en Leo jij bent natuurlijk ook van harte welkom


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WimPeu

Dit is toch al een oudje? Zijn er verder dingen waar je voor aanschaf op moet letten? Zo' n klasse A is wel altijd vrij warm geworden lijkt me.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

erik62

De versterker is van 2007. De aankoopnota en alle aankoopgegevens zitten erbij. Het zou een model betreffen dat nieuw gekocht is in Berlijn als demo.
Natuurlijk ga ik zodra ik tijd heb en het uitkomt luisteren naar de e600 maar of een 530 nou te vergelijken is met een 600?
Wat ik gelezen heb vinden de meesten de 530 beter klinken dan de 550. Ik weet het niet.
Voor wat betreft slijtage denk ik dat dit gezien zijn leeftijd en het feit dat hij niet heet maar warm wordt wel zal meevallen.
Van een losse a klasse serie eindversterker van accuphase  heb ik tot nu toe nog nooit gelezen dat ze sneller slijten dan aan ab versterker van accuphase.

WilliamB

Ik heb geen ervaring met deze versterker, maar wel met een klasse A .
In het verleden had ik een Luxman klasse A. Deze was maar 50 watt, maar toch ruim voldoende om de meeste luidsprekers aan te sturen.

Veel succes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Succes met je aankoopbeslissing. Introductiedatum betreft: 2002.
http://www.accuphase.com/history.html
Volgens mij moeten jullie accu-boys een subforum oprichten.

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

joep

Wat slijt is de afstandsbediening.  Maar daar heeft ieder merk wel last van.

BrunoD

Ik speel nu bijna twee jaar met een A-45 eindversterker, nog elke keer met evenveel plezier als de eerste keer. Klinkt gewoon als pure power, ik kan het niet beter omschrijven.

Specs garanderen 45W@8Ohm bij volledige belasting van beide kanalen, maar de specsheet geeft dacht ik net iets meer dan het dubbele als effectief gemeten waarde.

Bij de E-530 vind je een gelijkaardige grafiek.

lo

Citaat van: erik62 op maart 31, 2015, 21:18:13
De versterker is van 2007. De aankoopnota en alle aankoopgegevens zitten erbij. Het zou een model betreffen dat nieuw gekocht is in Berlijn als demo.
Natuurlijk ga ik zodra ik tijd heb en het uitkomt luisteren naar de e600 maar of een 530 nou te vergelijken is met een 600?
Wat ik gelezen heb vinden de meesten de 530 beter klinken dan de 550. Ik weet het niet.
Voor wat betreft slijtage denk ik dat dit gezien zijn leeftijd en het feit dat hij niet heet maar warm wordt wel zal meevallen.
Van een losse a klasse serie eindversterker van accuphase  heb ik tot nu toe nog nooit gelezen dat ze sneller slijten dan aan ab versterker van accuphase.

Je zegt dat de versterker van 2007 is. Volgens de website van accuphase is de E-530 geïntroduceerd in februari 2002 en de opvolger, de E-550, in november 2005 zie: http://www.accuphase.com/history.html. Wel belangrijk denk ik om dit even goed uit te zoeken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: lo op maart 31, 2015, 23:48:01
Je zegt dat de versterker van 2007 is. Volgens de website van accuphase is de E-530 geïntroduceerd in februari 2002 en de opvolger, de E-550, in november 2005 zie: http://www.accuphase.com/history.html. Wel belangrijk denk ik om dit even goed uit te zoeken.
Dat zeg ik net, zeker niet gelezen. :wink:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

erik62

Bedankt. Ik heb inderdaad nog niet gekeken bij de historie van accuphase.
De verkoper had een rekening erbij en het kan natuurlijk zijn dat hij hem in 2007 heeft gekocht als demo model.
Ik ga in ieder geval met het seriennr. PIA ( importeur) en de zaak in Berlijn eens  bellen.


Erik