Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Ik denk dat je aan je hoofd krabt van ongeloof als je die oude Tannoy's hoort. En denkt: he, 35 jaar oud?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Citaat van: renes59 op maart 05, 2019, 22:51:41
Ik denk dat je aan je hoofd krabt van ongeloof als je die oude Tannoy's hoort. En denkt: he, 35 jaar oud?
Ik denk het niet, ik weet het zeker.
Die krengen hier zijn uit 1986.

xander32

Het zal niet voor niets zijn dat de wat meer ervaren Tannoy speakers zo gewild zijn en de relatief hoge prijzen die daaraan vast hangen. Maar Tannoy heeft ook niet stil gestaan, heeft hun drivers en kasten steeds verder doorontwikkeld. Maar in basis lijken de huidige ls uit de Prestige lijn nog als twee druppels op die eerder genoemden en de reden daarvoor moge duidelijk zijn  :yes:.

Zelf heb ik nog steeds geen 15 inch Tannoy mogen beluisteren, dat staat nog steeds op mijn wishlist. Ik ben erg benieuwd hoe zo'n grote dc klinkt. Dat moet haast wel lekker vol en kleurrijk zijn.


xander32


xander32

Leuke opstelling  :yes:



https://youtu.be/y6P3RCf2wW4



... excuses voor de zaaddodende muziek 🥴

Brutus

Hahaha.......jij gooit er gelijk maar een paar ton tegen aan  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


themaestro

#337
Eentje voor de Tannoy bezitters hier. Al een tijdje zit ik te kijken naar een set XT8F Maar nu loop ik tegen een 2e hands setje DC6T Signature aan. De XT's  bijna nieuwe ( demo model ) voor  € 950,- en de oudere DC's ( 10 jaar ) voor € 450,-.
Wat zou jullie keus zijn en waarom? Wat zijn de hoorbare verschillen? Ze krijgen beide goede reviews. De DC's lijken mij, in verhouding gezien, wat duur.
Zijn instappers natuurlijk maar het is toch maar effe Tannoy.  :yes:
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

De keuze zou ik vooral van de grote van de ruimte af laten hangen, d.w.z. indien je ze kan plaatsen zou ik voor de XT8F gaan; twee maal 8" zal (nog) gemakkelijker spelen dan twee stuks a 6". Of en in hoeverre ze betreft karakteristiek van elkaar verschillen weet ik niet. 

Citaat van: themaestro op september 02, 2019, 22:18:48
Eentje voor de Tannoy bezitters hier. Al een tijdje zit ik te kijken naar een set XT8F Maar nu loop ik tegen een 2e hands setje DC6T Signature aan. De XT's  bijna nieuwe ( demo model ) voor  € 950,- en de oudere DC's ( 10 jaar ) voor € 450,-.
Wat zou jullie keus zijn en waarom? Wat zijn de hoorbare verschillen? Ze krijgen beide goede reviews. De DC's lijken mij, in verhouding gezien, wat duur.
Zijn instappers natuurlijk maar het is toch maar effe Tannoy.  :yes:

themaestro

#339
Citaat van: xander32 op september 03, 2019, 06:41:17
De keuze zou ik vooral van de grote van de ruimte af laten hangen, d.w.z. indien je ze kan plaatsen zou ik voor de XT8F gaan; twee maal 8" zal (nog) gemakkelijker spelen dan twee stuks a 6". Of en in hoeverre ze betreft karakteristiek van elkaar verschillen weet ik niet.
Dankjewel voor het advies. Ik kan niet wachten mijn MA Gold 100 verkocht te hebben.
Hoe sta je erin als ik Focal 816 W noem?? Dit in vergelijk tot de XT8F.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Marvin

Hele andere luidsprekers met een totaal afwijkend geluid tov Tannoy.
Ik zou ook voor de grotere drivers gaan, de oudere dus.

xander32

De Focal 816W is niet meer dan een leuke ls met een redelijk midden dankzij de W unit, maar een fel/scherp hoog door de metaldome tweeter.

Citaat van: themaestro op september 03, 2019, 12:31:55
Dankjewel voor het advies. Ik kan niet wachten mijn MA Gold 100 verkocht te hebben.
Hoe sta je erin als ik Focal 816 W noem?? Dit in vergelijk tot de XT8F.

themaestro

Dank u heren, dan ga ik me focussen op de XT8F.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

Good choice 👍🏻

Op voorhand ben ik benieuwd naar jouw bevindingen  :yes:

Citaat van: themaestro op september 03, 2019, 13:40:29
Dank u heren, dan ga ik me focussen op de XT8F.

Rob46

Dat zijn mooie en kwalitatief prima speakers!