Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RHK

Marvin, bedankt voor je uitleg, het maakt het zeker wat duidelijker over de verscheidenheid erin. Hoe komt het dan toch nog dat ik nog enigszins twijfel aan de echtheid? Misschien toch het merkplaatje op de foto van adverteerder, dat er een klein beetje scheef in lijkt te staan?  HLP
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Ik begrijp jouw opmerking i.c.m. de gekozen foto niet; gedurende een korte tijd is de Glenair (15") daadwerkelijk in China geproduceerd, net zoals het exemplaar op jouw foto.

Citaat van: Peppy op maart 21, 2018, 10:14:00


Ook de prestige kasten worden al jaren (na) gemaakt.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: sjoek op maart 20, 2018, 21:48:42
Dat zijn zeker grote jongens :-o
Zou het niet erg vinden als die in mijn woonkamer zouden staan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Je kan ze mooi vinden of niet, als het goed gedaan is klinkt het waarschijnlijk geweldig.
Hij zal aardig wat uurtjes bij de timmerclub hebben zitten timmeren, denk ik zo. 

Marvin

Nou dat scheelt, ik voelde me in ieder geval ook niet negatief aangesproken.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken. 🤪

xander32




Speciaal voor u; twee maal 8 of zelfs 10 inch, tevens als actief variant .


Citaat van: Peppy op maart 23, 2018, 03:04:33
Samenvattend en (voor mij) afsluitend:

Heren Tannoy,    :cry:                      datum.

Word het niet eens tijd, om Uw fantastisch klinkende 10/12 inch dc drivers, eens in een goed ogende-, met extreem hoge waf-,huiskamer vriendelijke behuising te stoppen, zodat wij (liefhebbers), ons naar de winkels kunnen spoeden -zonder hinder van "dat komt er bij mij niet in" roepende ega's-, om dat fantastische nieuwe product te bewonderen, bekwijlen, strelen, luisteren, en ... kopen, omdat bijna iedereen hem op voorraad heeft, tegen een acceptabele verkoop prijs.
Of de behuising dan in Uk, Polen(!!), of china gemaakt wordt, zal ons een worst zijn.

Mvg.  :angel:                         Tannoy......what else!

RHK

Citaat van: marvin op maart 22, 2018, 21:07:33
Nou dat scheelt, ik voelde me in ieder geval ook niet negatief aangesproken.
Maar ik kan alleen voor mezelf spreken. 🤪

Ik ook niet, ik dacht ik gooi eens een balletje op.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

thanatos



Hier hoef ik niet veel meer aan toe te voegen.. erg mooi  8-)


Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

thanatos

Erg warm geluid naar horen zeggen  :-D

Faxe


Vinyl_Fuchs

Citaat van: Faxe op april 24, 2018, 18:17:21


Mooie setup zo  :-)
Zou ook bij mij in de woonkamer mogen staan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

thanatos

Citaat van: Faxe op april 24, 2018, 18:17:21


Mooie setup zo  :-)

De 15 DMT II op Accuphase #smul  8-)

Heerlijke luidsprekers die menig high-end in zijn hemd zet.. Dat icm met Japanse precisie een recept voor echte muziek!

Nog steeds spijt dat ik mijn perfecte paartje 15 DMT II verkocht heb..  violent1 maar mijn huidige jongens spelen minstens zo goed  :-D

thanatos

#269
foto'tje uit het archief  :mrgreen:



Edit :

Mijn Cheviot en Berkely's