Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.




Cornelis1921

De Tannies van mijn mattie John (Mercury 7.4) klinken aanmerkelijk beter dan de reviews doen vermoeden. Ze klinker erg open en het laag mooi en onvervormd door. Vooral met klassieke en akoestische muziek klinken ze erg fraai. Dat ze onvoldoende "punch" in het laag en een zekere "brashness" in het hoog zouden hebben, heb  ik niet zoveel van gemerkt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Dat ziet er zeker goed uit :kwijl:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

JohnWx

Tannoy = Tijdloos Xander

Nieuwwoord TTX  :-D

Tijdje gelden een paar kleintjes gehad de kleine D100 en D300 maar speelt zo prettig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

 :yes:

Citaat van: John Wx op februari 04, 2018, 11:02:00
Tannoy = Tijdloos Xander

...

Tijdje gelden een paar kleintjes gehad de kleine D100 en D300 maar speelt zo prettig

Frits Denon

Mooi spul. :yes:

Heb inmiddels een paar keer naar de grote jongens mogen luisteren. Indrukwekkend. Helaas buiten mijn bereik. :|
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Brutus

Nice hoor Xander....nu nog Hare Maje overtuigen dat deze kleur toch echt beter bij het interieur staat en zij de vrije hand krijgt in de volgende aan te schaffen keuken  :-D :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Wat is er mis met de kleur van de huidige 😡 😠 😤

:-D


Het zal veel meer zijn mijn bank proberen te overtuigen  :wink:.

Citaat van: Brutus op februari 07, 2018, 00:38:49
Nice hoor Xander....nu nog Hare Maje overtuigen dat deze kleur toch echt beter bij het interieur staat en zij de vrije hand krijgt in de volgende aan te schaffen keuken  :-D :-D :wink:

Brutus

Rijke kerel zoals jij draait z'n hand toch niet om voor zo'n setje speakers  :-D :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... en toch; ik zag zojuist op Marktplaats twee demo setjes Tannoy Cheviot te koop staan, in een lichte hout fineer, op Soundcare superspikes; dan ogen ze behoorlijk armzalig, als een goedkoop bouwpakket, ietwat  "Ikea-achtig".

Overigens niets mis met Ikea, want daar is m.i. de prijs kwaliteit in verhouding, maar wanneer je 7 mille voor een paartje "Legacy" speakers moet af tikken, mag je wat meer kritisch zijn 🤔.