Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: PTT op januari 31, 2019, 08:39:43
(Citaat)
Wij gaan wel eens los, als iemand een stukie koperdraad heeft gekocht van een paar honderd euro, maar dit gaat mij nu te ver. Een hout kastje met een speakertje en 2e hands 9000 E.  Al zou ik zwemen in het geld, dan nog zou ik niet zo lelijke oubollige kast in huis willen hebben maar goed smaken verschillen. En maar goed ook  :-D

Ik bezuinig liever op het "laatste kistje",  :angel:

:gp:

xander32

Fyne Audio

Een nieuwe speler aan het hifi front, maar zeker niet onervaren; schijnbaar is er een deel van de Tannoy crew voor zichzelf begonnen. En de eerste tekenen zijn verre van slecht. Een naam om in de gaten te houden  :yes:.

In hun ontwerpen zie ik ook stukjes Tannoy terug (o.a. de dc unit, de speaker base).


https://www.fyneaudio.com






i2Paq

Ik ben van plan deze week of volgende week te gaan luisteren naar de F502.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

xander32

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen  :yes:.

Citaat van: i2Paq op februari 26, 2019, 11:33:14
Ik ben van plan deze week of volgende week te gaan luisteren naar de F502.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

i2Paq

Citaat van: xander32 op februari 26, 2019, 19:44:30
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen  :yes:.

Ja, ik ook!

Ik ga naar de dealer in Amsterdam.

Dealers zijn wel dun bezaaid nog.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Citaat van: xander32 op februari 26, 2019, 19:44:30
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen  :yes:.

Gisteren de Fyne Audio F502 aan een Hegel beluisterd.

Een set luidsprekers met het uiterlijk als dertien in een dozijn. Of te wel; niet inspirerend.

De weergave in het midden en hoog is zeer goed te noemen, het laag is moah, aanwezig maar niet meer dan dat.

In zijn geheel viel het mij nogal tegen maar dit kan komen door een mismatch met de Hegel.

Het totaalplaatje was erg mat en in vergelijk met mijn Berkeley was het een no-brainer.

Nu ga ik ze nog bij een andere dealer beluisteren en misschien is daar de match anders maar ik betwijfel het.

Beetje teleurgesteld ben ik wel.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: i2Paq op maart 01, 2019, 18:55:41
Gisteren de Fyne Audio F502 aan een Hegel beluisterd.

Een set luidsprekers met het uiterlijk als dertien in een dozijn. Of te wel; niet inspirerend.

De weergave in het midden en hoog is zeer goed te noemen, het laag is moah, aanwezig maar niet meer dan dat.

In zijn geheel viel het mij nogal tegen maar dit kan komen door een mismatch met de Hegel.

Het totaalplaatje was erg mat en in vergelijk met mijn Berkeley was het een no-brainer.

Nu ga ik ze nog bij een andere dealer beluisteren en misschien is daar de match anders maar ik betwijfel het.

Beetje teleurgesteld ben ik wel.
Daarom is vergelijken zo wezenlijk.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Jammer 😞. Maar is een vergelijk met jouw eigen ls wel fair? Diens drivers kosten al meer dan deze complete speakers.


Citaat van: i2Paq op maart 01, 2019, 18:55:41
Gisteren de Fyne Audio F502 aan een Hegel beluisterd.

Een set luidsprekers met het uiterlijk als dertien in een dozijn. Of te wel; niet inspirerend.

De weergave in het midden en hoog is zeer goed te noemen, het laag is moah, aanwezig maar niet meer dan dat.

In zijn geheel viel het mij nogal tegen maar dit kan komen door een mismatch met de Hegel.

Het totaalplaatje was erg mat en in vergelijk met mijn Berkeley was het een no-brainer.

Nu ga ik ze nog bij een andere dealer beluisteren en misschien is daar de match anders maar ik betwijfel het.

Beetje teleurgesteld ben ik wel.

i2Paq

Citaat van: xander32 op maart 01, 2019, 19:53:22
Jammer 😞. Maar is een vergelijk met jouw eigen ls wel fair? Diens drivers kosten al meer dan deze complete speakers.

Ja en nee, tenslotte is er een verwachting als men refereert aan het feit dat de mensen achter Fyne Audio hun jarenlange ervaring bij Tannoy nu gebruiken om Fyne Audio luidsprekers te maken.

Het klopt dat mijn Berkeley, zeker in de staat waarin ze nu verkeren, minstens 1600,- waard zijn. Of ik ze voor die prijs verkoop is een tweede.

Luisterend naar mijn Berkeley benaderen de F502 deze bij lange na niet.

Het laag is gewoon flinterdun en slecht bij enkele nummers "aanwezig" waarbij die nummers hier gewoon laag tot in het afgrond laten horen.

Ik zie dat grotere zijn aangekondigd en ik ben benieuwd hoe die presteren.

Zelf denk ik dat de Berkeley voorlopig gewoon blijven, maar misschien nog wel veel langer.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

xander32

Ja, er zijn nu ook F702 te koop; https://www.fyneaudio.com/product/f702/
Die heeft 2 x 8" waarvan 1x DC in een flinke kast.


Citaat van: i2Paq op maart 02, 2019, 11:36:10
Ja en nee, tenslotte is er een verwachting als men refereert aan het feit dat de mensen achter Fyne Audio hun jarenlange ervaring bij Tannoy nu gebruiken om Fyne Audio luidsprekers te maken.

Het klopt dat mijn Berkeley, zeker in de staat waarin ze nu verkeren, minstens 1600,- waard zijn. Of ik ze voor die prijs verkoop is een tweede.

Luisterend naar mijn Berkeley benaderen de F502 deze bij lange na niet.

Het laag is gewoon flinterdun en slecht bij enkele nummers "aanwezig" waarbij die nummers hier gewoon laag tot in het afgrond laten horen.

Ik zie dat grotere zijn aangekondigd en ik ben benieuwd hoe die presteren.

Zelf denk ik dat de Berkeley voorlopig gewoon blijven, maar misschien nog wel veel langer.

pameijer

Er zijn meer mensen die van Tannoy houden: https://www.cnet.com/news/this-1970s-audio-system-sounds-better-than-what-youre-listening-to-today/

De afgelopen 50 jaren zijn dus qua ontwikkelingen volledig nutteloos gebleken.  :yes:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op maart 05, 2019, 00:42:48
Er zijn meer mensen die van Tannoy houden: https://www.cnet.com/news/this-1970s-audio-system-sounds-better-than-what-youre-listening-to-today/

De afgelopen 50 jaren zijn dus qua ontwikkelingen volledig nutteloos gebleken.  :yes:


:gp:
Dat wisten de vintage-liefhebbers natuurlijk al langer. Mooi: Tannoy Arden in combinatie met een vette ARC Audio Research vv en ev. versterking.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Mooi spul dat Tannoy.

Met buizenversterking.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

... ik verwacht dat de meer recente Tannies een upgrade zijn door de toegenomen (fijn-)dynamiek, snelheid en resolutie t.o.v. de '70 versies. Het warme, volle, kleurijke is nog steeds voorhanden.


Citaat van: pameijer op maart 05, 2019, 00:42:48
Er zijn meer mensen die van Tannoy houden: https://www.cnet.com/news/this-1970s-audio-system-sounds-better-than-what-youre-listening-to-today/

De afgelopen 50 jaren zijn dus qua ontwikkelingen volledig nutteloos gebleken.  :yes: