Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Vind die Klipsch wel erg stoer.

Die trompet van B&W weleens op een beurs gehoord, en daar kan je dus weinig uit opmaken. 

renes59

#286
Die Klipsch was de eerste kennismaking met audiospullen van de, voor mij, buitencategorie. De eerste gedachte van toen was: Ooh, dus zo kan het ook en dit is er. Het was boven bij Eringa, hoe hoger in het gebouw hoe beter het spul. De zaak is er niet meer maar in de jaren 80 en 90 een begrip in Groningen.
Jaren later bij Musifoon die B&W's gehoord, daar was ik wel van onder de indruk, ik denk tot nu toe het mooiste wat ik gehoord heb. Meerdere Naim eindversterkers per luidspreker, ik geloof zelfs per unit een versterker dus 4 per luidspreker. B&W en Naim, ik geloof niet dat er veel mensen zijn die meer kijk op deze spullen hebben dan de eigenaar van Musifoon. Heeft dan ook ongeveer 45 jaren ervaring met audiospullen.

Ben wel eens aan het kijken naar Tannoy Super Red Monitoren en Little Red Monitoren. Het spul is meer dan 30 jaar oud maar je betaald nog steeds de hoofdprijs. Tannoy TD8, 10 of 12 is ook wel wat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thanatos

De Super Red monitoren zijn erg gaaf nog steeds. Ik heb de 12" versies gehad. Waren wat terughoudend in het laag.

Als je het uiterlijk kan behappen kijk naar de 15 DMT II die gaan nog een stap verder en zijn een heel stuk jonger.


PTT

And Now for Something Completely Different.

Nu met McIntosh MA6400 en Marantz CD 94 MKII, optimaal geplaatst en met 38 cm stands
McIntosh MA6600 - Marantz CD 94 mkII - Dynaudio Contour 1.3 MKII - Accuphase T-107 - Magnum Dynalab ST-2 - Panasonic TX-P42GT50 - Panasonic DMP-BDT500 - v/d Hul, Supra en Perkune veters

thanatos


PTT

McIntosh MA6600 - Marantz CD 94 mkII - Dynaudio Contour 1.3 MKII - Accuphase T-107 - Magnum Dynalab ST-2 - Panasonic TX-P42GT50 - Panasonic DMP-BDT500 - v/d Hul, Supra en Perkune veters

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Een wat moderner kastje zou niet misstaan bij deze luidsprekers met een karakteristiek moderne afwerking.
Maar als het om puur om geluid gaat zit je hiermee ook wel goed ja. [emoji39]

thanatos

Het zijn studio monitoren, niet voor thuis gebruik ontworpen (design). Maar omdat het mastering/main monitoren zijn uitermate geschikt voor hifi doeleind.

Kun je je over het design heenzetten echt een van de beste hifi aankopen die je kunt doen. Of je bouwt er nieuwe kasten voor  :-D

0.5% vervorming volgens opgave.. 8-)

Marvin

Ik ken ze.... [emoji12]
Ik zou ze alleen wat meer smoel geven door ze meer in het interieur op te laten gaan, dit zijn nu juist Tannoy's  die geen eikenhouten kast in de achtergrond dulden. [emoji23]

PTT

Zijn heel wat meesterwerkjes op geproduceerd, die thuis in de kast staan.
Uitermate geschikt om te horen hoe de opnames bedoeld zijn, afmetingen en paper conus lossen het bas probleem op wat je vaak hebt met Master Monitoren voor thuisgebruik.
Deze zijn in 2000 uit Belgie gehaald, komen volgens mij uit de Jet Studio.
McIntosh MA6600 - Marantz CD 94 mkII - Dynaudio Contour 1.3 MKII - Accuphase T-107 - Magnum Dynalab ST-2 - Panasonic TX-P42GT50 - Panasonic DMP-BDT500 - v/d Hul, Supra en Perkune veters

PTT

Is een oude Lundia, tevens krabpaal voor de kat. Staan vrij (1 m.) voor ruw stenen wand. Foto was een grapje voor een vriend, tevens groot Falco liefhebber
McIntosh MA6600 - Marantz CD 94 mkII - Dynaudio Contour 1.3 MKII - Accuphase T-107 - Magnum Dynalab ST-2 - Panasonic TX-P42GT50 - Panasonic DMP-BDT500 - v/d Hul, Supra en Perkune veters

Marvin

Het zijn ook echt geweldige kasten.!!

Een maatje van me heeft de 12" als front en de 8" als center en surround.
Dat gaat best lekker zegmaar.

PTT

Zelfde speakers maar dan Domestic en audiofiele crossovers, alleen voor de Amerikaanse en Canadese markt.
Tannoy Churchill. +/- 9000 Euro 2e hands in Europa.
McIntosh MA6600 - Marantz CD 94 mkII - Dynaudio Contour 1.3 MKII - Accuphase T-107 - Magnum Dynalab ST-2 - Panasonic TX-P42GT50 - Panasonic DMP-BDT500 - v/d Hul, Supra en Perkune veters