Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ja die DMT's zijn wel fraaie bakken. 

xander32

Heb je die Cheviot en Berkely's nog in jouw bezit?


Citaat van: thanatos op april 24, 2018, 21:32:54
foto'tje uit het archief  :mrgreen:



Edit :

Mijn Cheviot en Berkely's




thanatos

Nee helaas niet. Te weinig ruimte in huis  :-) afgelopen november is onze 2e zoon geboren en sindsdien thuis nog minder ruimte..

Ik deel wel een bedrijfspand. Maar daar leent de ruimte zich niet voor een mooie opstelling.

xander32

Het moge iig duidelijk zijn dat jij een echte Tannoy-man bent 👍🏻

Citaat van: thanatos op april 25, 2018, 07:19:27
Nee helaas niet. Te weinig ruimte in huis  :-) afgelopen november is onze 2e zoon geboren en sindsdien thuis nog minder ruimte..

Ik deel wel een bedrijfspand. Maar daar leent de ruimte zich niet voor een mooie opstelling.

Faxe

Ook mooi Autograph Mini's






thanatos

Citaat van: AkTeVox op mei 30, 2018, 18:36:05
Tannoy model GRF 15 dual-c

https://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/tannoy-type-model-grf-15-428318387.html

Dat is geen GRF.. Die komen bij een handelaar in Rozenburg vandaan.. echt een bij elkaar geraapt verhaal.. papier zilver en goud caps.. etc.. dan weet je t al. Met een boog omheen..

Mijn Tannoy staan ook te koop (ja ik weet het  :-D) mogelijk voor een nieuw project.. maar dan geen Tannoy..

Richi

Wat een leuk topic! Zelf heb ik jaren met een set Tannoy TD-8 gespeeld, met heel veel plezier.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

renes59

Deze Tannoy's klinken geweldig mooi. Top 3 mooiste wat ik mij kan herinneren.

Met zo'n versterker erachter.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Maar jij hebt dit nog niet gehoord. [emoji39][emoji23][emoji12]


xander32

Eng, eng om het zo geordend bij jou te zien. Plantjes, gieter, ...

:-D

Maar hoe dan ook; een brute set zo om te zien :yes:.

Citaat van: marvin op juni 11, 2018, 00:33:03
Maar jij hebt dit nog niet gehoord. [emoji39][emoji23][emoji12]



xander32

Dat maakt mij nieuwsgierig naar de andere twee uit de top 3   :yes:.

Citaat van: renes59 op juni 10, 2018, 23:18:25
Deze Tannoy's klinken geweldig mooi. Top 3 mooiste wat ik mij kan herinneren.

Met zo'n versterker erachter.


renes59

Deze, Klipschhorn. Ooit bij Eringa gehoord in Groningen. Moeten in de hoek staan want ze gebruiken de wanden van de ruimte. Het was een stuk pianomuziek.

En deze, B&W Nautilus. In Emmen bij Musifoon met Naim versterking.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

... dat zijn dan ook wel heel bijzondere sets. Heel verschillend ook  :yes:. Cool  :mrgreen:

Citaat van: renes59 op juni 11, 2018, 08:48:20
Deze, Klipschhorn. Ooit bij Eringa gehoord in Groningen. Moeten in de hoek staan want ze gebruiken de wanden van de ruimte. Het was een stuk pianomuziek.

En deze, B&W Nautilus. In Emmen bij Musifoon met Naim versterking.