Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

x2

Heb ze nog niet in het echt gezien.. maar ik verzeker je dat je voor de helft van het geld zelf Tannoy kan maken met een hoger afwerkings niveau dan van uit de fabriek.

TurboMarco

Ik vind de looks vd Tannoy Cheviot wel wat hebben ook al oogt het wat cheap .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Citaat van: Peppy op maart 06, 2018, 13:40:29
Vind ze niet om aan te zien, en passen niet meer in deze tijd.

Dat is een mening. Niet de mijne. Ik heb 2x Tannoy's gehad en heb er goede ervaringen mee.
Over uiterlijke kenmerken valt eigenlijk niet te twisten. Dat heeft met interieur en smaak te maken.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

#228
Citaat van: Peppy op maart 06, 2018, 16:59:42
Uiteraard is het een mening; feit is dat tannoy met z'n ls op een (te) klein publiek gokt in eu.
Las op alpha audio in een reactie op de vraag, waarom er geen tannoy boxen gerecenceerd worden als reply;
"Tannoy speelt in nl geen enkele rol van betekenis meer", doodzonde; als tannoy liefhebber vind ik dat erg jammer.
:gp: :cry: Beste speakers, heb ze ook gehad, voordat ik aan de monitor ging: de Precision 3
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Het zal me trouwens ook de derrière roesten hoe een luidspreker er uit ziet ,vind het belangrijk hoe het klinkt en luister er naar i.p.v er naar te kijken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op maart 06, 2018, 17:42:31
Het zal me trouwens ook de derrière roesten hoe een luidspreker er uit ziet ,vind het belangrijk hoe het klinkt en luister er naar i.p.v er naar te kijken .
Edit, Marco. :wink: :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Ook als je er 7 mille voor af mag tikken?

Citaat van: TurboMarco op maart 06, 2018, 17:42:31
Het zal me trouwens ook de derrière roesten hoe een luidspreker er uit ziet ,vind het belangrijk hoe het klinkt en luister er naar i.p.v er naar te kijken .

thanatos

Citaat van: Peppy op maart 06, 2018, 18:59:56
Over meningen gesproken :kwijl: :kwijl:
Begrijp best dat de tannoy lovers (ben er zelf ook een), een beetje gepikeerd zijn; maakt niets uit.
Een ieder luistert (en kijkt) met genoegen naar z'n eigen spulletjes; vind het alleen jammer dat een ls merk zo afglijd.

Ik vind juist dat Tannoy met de Prestige lijn hele mooie spullen maakt. Mooi ook om te zien dat er nu een serie lager ook weer productie is met de komst van de Legacy serie. Die drivers lijken mij erg mooi.

Duur ja.. maar dat was het vroeger ook. Reken maar terug met inflatie etc.

Het verschil met nu is dat men een veel hoger besteedbaar inkomen heeft en een veel grotere focus op ander luxe goederen. Daarnaast is er interesse verandering tov de gouden hifi periode. Immers in de meeste gezinnen/huishoudens mag de man des huizes niks meer plaatsen wat niet in het interieur past..

En dan last but not least.. er zijn nu heel betaalbare alternatieven die de aanschaf van €20K+ speaker overbodig maken voor de meeste mensen.. Denk aan toppers als ELAC Debut serie of stapje hoger de KEF LS50. Of geef €3200,- uit aan een Devialet Phantom en je haalt echt wat in huis.. (niet mijn smaak kwa design maar prestatie is toch goed te noemen).

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 06, 2018, 20:01:41
Ook als je er 7 mille voor af mag tikken?
Als hij 7 mille waardig klinkt is dat toch gerechtvaardigd .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Peppy op maart 06, 2018, 18:59:56
Over meningen gesproken :kwijl: :kwijl:
Begrijp best dat de tannoy lovers (ben er zelf ook een), een beetje gepikeerd zijn; maakt niets uit.
Een ieder luistert (en kijkt) met genoegen naar z'n eigen spulletjes; vind het alleen jammer dat een ls merk zo afglijd.
Ik vond vloerstaanders altijd chiquer dan monitoren, maar ik koos toch op de duur voor een monitor, omdat die gewoonweg qua plaatsing een stuk eenvoudiger zijn dan een vloerstaander, en dat kan ook lezen in de diverse draadjes hierover.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Maak me drukker om die super irritante webpagina die ze momenteel hebben.

xander32

Wanneer klinkt een ls 7 mille waardig 🤔.

En wel relaxed wanneer het uiterlijk er in het geheel niet toe doet. Maar het moge duidelijk zijn dat jij daarin de uitzondering bent  :yes:.

Citaat van: TurboMarco op maart 06, 2018, 22:30:12
Als hij 7 mille waardig klinkt is dat toch gerechtvaardigd .

TurboMarco

Citaat van: xander32 op maart 07, 2018, 06:28:30
Wanneer klinkt een ls 7 mille waardig 🤔.

En wel relaxed wanneer het uiterlijk er in het geheel niet toe doet. Maar het moge duidelijk zijn dat jij daarin de uitzondering bent  :yes:.
De vraag wanneer een speaker 7 mille waardig klinkt slaat natuurlijk als een tang op een varken ,en dat ik een grote uitzondering op de regel ben moge duidelijk zijn ,dat kan iedereen die mijn luidsprekers in het echt gezien hebben wel beamen .


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thanatos

Door het hoorn gedrag van de DC driver is het afstraal gedrag vrij smal en gericht. Hierdoor 'ziet' het geluid weinig tot geen baffle en heeft daarom ook weinig invloed.

Staande golven in de kast is een kwestie van een goed ontwerp. Zelfs de meest moderne referentie speakers zijn weer terug op vierkant (KEF oa). Andrew Jones geeft mooi aan dat ze door juiste bereken modellen/simulaties te gebruiken heel goed die staande golven kunnen beperken tot buiten het spectrum waar ze invloed geven.

Ik vind de Legacy serie juist een goede zet. Er is veel (stijgende) vraag naar vintage. De oude Ardens/cheviot etc zijn allemaal 38jaar of ouder.. leuk voor de hobbyist maar degeneratie van de drivers en betrouwbaarheid is wel iets om mee te nemen.