Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Erg mooi die Prestige lijn hoor


DansaN

Citaat van: Brutus op augustus 06, 2017, 14:09:41
Ik weet het niet, afgezien van het feit dat ik geen toetsen en pijpen zie krijg ik het gevoel dat ik naar een kerkorgel zit te kijken. Ben dan toch iets meer van de moderne stijl denk ik.
:gp:

Sluit ik mij helemaal bij aan.
Zo'n antiek meubelstuk komt er bij mij niet in (al zal het geluid ongetwijfeld indrukwekkend zijn).

DansaN

Citaat van: thanatos op augustus 06, 2017, 18:29:26
Erg mooi die Prestige lijn hoor


Ik geloof niet dat ze hier akoestisch optimaal opgesteld staan :no:

thanatos

De opstelling is prima, alleen de temp van de openbaars zou mij zorgen maken:))


i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

sjoek

Ik geloof ook niet dat dat hier ooit in huis zou komen :no:

Zit wel veel brandhout voor de openhaard aan mocht het een strenge winter worden :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... nee, dan is zo' n state of the art zetpil vormige zwarte of liefst nog witte hoogglans glimbak, toch veel fraaier  8-).

Smaken verschillen, gelukkig maar  :yes:.

Zep



Van binnen zijn ze in ieder geval ultra modern  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

#204
John's zijn nieuwe Tannoys (Mercury 4.7) hebben vanavond hun vuurdoop gehad: Yello - 'Touch' (CD). De sound laat zich omschrijven als zeer genereus, en toch verfijnd: typisch Tannoy. :yes: John is er in ieder geval erg blij mee, al zijn de reviews minder enthousiast (2-3,5 sterren). Zelf vind ik het geluid mooi uitgebalanceerd, erg geschikt voor klassiek en jazz, maar minder geschikt voor het rauwere werk, doch dat werd ook gezegd van mijn Harbeths. :-D  Het is gewoon een kwestie van wennen aan de sound in plaats van inspelen, zegt John. Maar al met al, weer een tevreden Tannoy-gebruiker erbij. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#205
Dat Mercury 7.4 volgens een aantal reviews onvoldoende "punch" in het laag bezitten en een zekere "brashness"in het hoog kennen deert John niet, hij vind sound juist prachtig: "...een vergelijking met een luidspreker die je (zelf) niet gehoord hebt gaat altijd mank...". En hij is allang blij dat hij, dankzij Marcel van H&C, zo voordelig aan dit paar luidsprekers gekomen is, èn deze Tannies waren sowieso vooraf al zijn eerste keuze, ondanks de reviews.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Bijna alles is relatief, ook de review over speakers, ze geven misschien een algemene indruk maar zullen in elke andere ruimte (afhankelijk van grote en akoestiek) anders klinken. Daarbij wat deze ene niet mooi vindt zal een ander wel bekoren  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20


thanatos

Schitterende speaker!

En waar de oude serie steken liet vallen wat betreft kastbouw zit het hier helemaal snor  :mrgreen:

"Internal bracing using modern plywood considerably reduces panel vibration and DMT materials give a damped mechanical coupling of the driver to the bracing structure."

Age

Hier ook al jaren een Tannoy-fan.
Van de mercury-serie nu al een paar jaar de complete Revolution serie staan.
R3 en Rc vooraan, de R2 als back, samen met een setje R1.
Als top (Atmos) speakers een 4 tal kleine mR's.
Dit alles aangestuurd door een SR7010 en de stereo R3's sinds kort door een setje MA-700's. klinkt super nu!!
Misschien niet de top, maar voorlopig goed.




Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000