Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Brutus op juli 07, 2017, 14:24:04
Wat is het dan aan de sound van speakers die het zo Brits maken. Ik heb zelf ook speakers die hun oorsprong vinden in GB maar begrijp niet goed wat er Brits aan is?

Wat is de "Britse sound" idd?
Ik geloof niet direct dat Britse speakers allemaal dezelfde signatuur bezitten, al helemaal niet wanneer ze in China zijn geproduceerd  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*


thanatos

van dat filmpje gaat mijn liefhebbers gevoel toch wel een beetje opspelen  :kwijl:

Ambacht, handgebouwd en met een dik accent  notworthy

TurboMarco

Citaat van: sjoek op juli 07, 2017, 17:08:47
Nooit opgevallen dat het geluid aan de andere kant uit de speaker komt? Daaraan herken je de echte britse speakers altijd alles tegen overgesteld.

:lol: :gp:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... dat betreft dan de Special Limited Brexit Edition.
Maar tot voor kort, klonken Britse speakers heel Europees  :-P.


Citaat van: sjoek op juli 07, 2017, 17:08:47
Nooit opgevallen dat het geluid aan de andere kant uit de speaker komt? Daaraan herken je de echte britse speakers altijd alles tegen overgesteld.

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 08, 2017, 05:59:51
... dat betreft dan de Special Limited Brexit Edition.
Maar tot voor kort, klonken Britse speakers heel Europees  :-P.

Nee hoor was altijd al zo... alleen dat wou de EU verbieden, vandaar de brexit :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op juli 06, 2017, 22:02:30
Veel plezier in Limboland  :yes:. Ben genieuwd of het de Tannies gaan worden.
Nu, het zijn de Tannies geworden: de Tannoy Mercury 7.4. De klaarstaande Audio Physique klonk heel neutraal maar had volgens John te weinig body. De Klipsch vond John te schel klinken. De Tannoy vond John de meest comlete luidspreker; niet schel, niet boemerig, en de stemmen mooi weer gevend.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Mooie keuze :yes:.

Citaat van: Cornelis1921 op juli 09, 2017, 14:15:03
Nu, het zijn de Tannies geworden: de Tannoy Mercury 7.4. De klaarstaande Audio Physique klonk heel neutraal maar had volgens John te weinig body. De Klipsch vond John te schel klinken. De Tannoy vond John de meest comlete luidspreker; niet schel, niet boemerig, en de stemmen mooi weer gevend.

Cornelis1921

John was vooral onder de indruk vanwege het feit dat de Tannoy twee-en-half-weg Mercury 7.4 zoveel rustiger klinkt dan de twee andere speakers die wij gehoord hebben. En wat er al eerder gesuggereerd is: de Tannoy klinkt geenszins typisch "warm Brits", wat dat ook mag zijn..., maar juist heel neutraal, zonder scherp randje. De 'black ash' afwerking is ook tiptop: houtfineer i.p.v. vinyl-folie. De prijs viel ook alleszins mee voor zo'n dijk van een middenklasse luidspreker.
Ik ga mijn buurman Rien adviseren om ook bij Marcel te gaan zoeken naar een voordelige set luidsprekers. Marcel had een paartje Wharfdale's staan (ook vloerstaanders), maar deze waren ook in 'black ash', en dat is niet wat er Riens interieur past. Maar ik moet hierover nog contact leggen met hem. Marcel heeft in ieder geval regelmatig interessante inruil-luidsprekers.
En misschien is Rien ook wel geïnteresseerd in Tannoy..., wie weet. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Keep up the good work  :-).


Citaat van: Cornelis1921 op juli 11, 2017, 02:17:58
John was vooral onder de indruk vanwege het feit dat de Tannoy twee-en-half-weg Mercury 7.4 zoveel rustiger klinkt dan de twee andere speakers die wij gehoord hebben. En wat er al eerder gesuggereerd is: de Tannoy klinkt geenszins typisch "warm Brits", wat dat ook mag zijn..., maar juist heel neutraal, zonder scherp randje. De 'black ash' afwerking is ook tiptop: houtfineer i.p.v. vinyl-folie. De prijs viel ook alleszins mee voor zo'n dijk van een middenklasse luidspreker.
Ik ga mijn buurman Rien adviseren om ook bij Marcel te gaan zoeken naar een voordelige set luidsprekers. Marcel had een paartje Wharfdale's staan (ook vloerstaanders), maar deze waren ook in 'black ash', en dat is niet wat er Riens interieur past. Maar ik moet hierover nog contact leggen met hem. Marcel heeft in ieder geval regelmatig interessante inruil-luidsprekers.
En misschien is Rien ook wel geïnteresseerd in Tannoy..., wie weet. :-)

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juli 11, 2017, 02:17:58
John was vooral onder de indruk vanwege het feit dat de Tannoy twee-en-half-weg Mercury 7.4 zoveel rustiger klinkt dan de twee andere speakers die wij gehoord hebben. En wat er al eerder gesuggereerd is: de Tannoy klinkt geenszins typisch "warm Brits", wat dat ook mag zijn..., maar juist heel neutraal, zonder scherp randje. De 'black ash' afwerking is ook tiptop: houtfineer i.p.v. vinyl-folie. De prijs viel ook alleszins mee voor zo'n dijk van een middenklasse luidspreker.
Ik ga mijn buurman Rien adviseren om ook bij Marcel te gaan zoeken naar een voordelige set luidsprekers. Marcel had een paartje Wharfdale's staan (ook vloerstaanders), maar deze waren ook in 'black ash', en dat is niet wat er Riens interieur past. Maar ik moet hierover nog contact leggen met hem. Marcel heeft in ieder geval regelmatig interessante inruil-luidsprekers.
En misschien is Rien ook wel geïnteresseerd in Tannoy..., wie weet. :-)
Buurman Rien heeft mij te kennen gegeven ook wel geïnteresseerd te zijn in bezoek aan H&C HiFi (Marcel); hij komt t.z.t. daarvoor een afspraak met mij te maken. Vervolg in het topic over mijn set, tenzij Tannies zijn geworden, dan hier.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#191
Fraai  :kwijl:.



DansaN

Citaat van: xander32 op augustus 05, 2017, 20:34:53
Fraai  :kwijl:.
Waar zijn de wijzerplaten op die antieke oude klokken gebleven?

:wink:

Marvin

Deze hoeven geen tijd aan te geven, ze klinken als een klok.

Brutus

Citaat van: xander32 op augustus 05, 2017, 20:34:53
Fraai  :kwijl:.

Ik weet het niet, afgezien van het feit dat ik geen toetsen en pijpen zie krijg ik het gevoel dat ik naar een kerkorgel zit te kijken. Ben dan toch iets meer van de moderne stijl denk ik.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20