Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#165
Hier idem; een beperkte sweetspot, maar binnen die sweetspot een breed en scherp afgetekend stereobeeld/muziekbeeld. Door de bundeling ervaar je idd. minder hinder van bepaalde reflecties.


Citaat van: thanatos op april 04, 2017, 14:44:35
Ze zijn juist heel erg puntbron bij goede opstelling.

Ik ervaar juist elders dan op mijn luisterstek geen breed stereobeeld. Bij speakers met dome tweeters ervaar ik dit ook veel meer.

Door de waveguide is het afstraal gedrag juist beperkt wat weer tot minder invloed leid van kast, achterwand etc.

pdufrenne

Citaat van: marvin op april 04, 2017, 18:51:01
Ik denk dat hij bedoeld dat het een ver dragend hoog en mid heeft,  niet zozeer dat je in de slaapkamer van de buren nog een breed stereobeeld waarneemt.

Dat is het.
De bas draagt ook lekker ver trouwens :wink:

Een compleet stereobeeld heb je inderdaad maar op een beperkte positie in het midden.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Marvin

Denk dat dat een eigenschap is die we allen wel kunnen beamen.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op april 04, 2017, 18:51:01
Ik denk dat hij bedoeld dat het een ver dragend hoog en mid heeft,  niet zozeer dat je in de slaapkamer van de buren nog een breed stereobeeld waarneemt.
Typisch 'near field' he?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin



Ze zijn wel heel erg mooi afgewerkt.

thanatos


Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Mijn maatje John gaat waarschijnlijk volgende week zaterdag bij Marcel twee Tannoy vloerstaanders kopen. De QAcoustic en de Klipsch staan dan ook klaar, maar John gaat het liefst voor de sound die hij kent van mijn Harbeth, dus enigszins warm Brits. We hebben met Marcel reeds een afspraak gemaakt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Nog twee nachtjes slapen en dan gaan John en ik naar Marcels hifiboetiek in Oostrum, Limburg.  Marcel he9eft dan  dus een  paar Klipsch, een paar QAcoustics, en Tannoy's opvolger  van de Mercury  V4 klaargezet. De rest van de set is een verrassing. We hopen om 11:45 bij Marcel aan te komen. John weet  waarvoor hij eigenlijk komt: de Tannoys. Dus we hopen ook tijd over te houden voor het Natuur Historisch Museum Maastricht, en...  natuurlijk  ieder een lekkere tas koffie met een stukske echte Limburger vlaai. :kwijl:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Veel plezier in Limboland  :yes:. Ben genieuwd of het de Tannies gaan worden.

Citaat van: Cornelis1921 op juli 06, 2017, 21:59:36
Nog twee nachtjes slapen en dan gaan John en ik naar Marcels hifiboetiek in Oostrum, Limburg.  Marcel he9eft dan  dus een  paar Klipsch, een paar QAcoustics, en Tannoy's opvolger  van de Mercury  V4 klaargezet. De rest van de set is een verrassing. We hopen om 11:45 bij Marcel aan te komen. John weet  waarvoor hij eigenlijk komt: de Tannoys. Dus we hopen ook tijd over te houden voor het Natuur Historisch Museum Maastricht, en...  natuurlijk  ieder een lekkere tas koffie met een stukske echte Limburger vlaai. :kwijl:

TurboMarco

CiteerJohn weet  waarvoor hij eigenlijk komt:

Ik vind dat geen goed handelen want met voorbedachte rade .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#176
Ach, ze gaan er naar drie luisteren, dat is niet voor niets en als daarbij de Mercury dan minder presteert dan een andere, zal dat duidelijk hoorbaar zijn. Dan kan ik het mij niet voorstellen dat je dan voor de 'mindere' gaat.

En zo'n sessie is zeker waardevol, maar kent wel een beperking; niet op eigen apparatuur en niet in eigen ruimte.

Citaat van: TurboMarco op juli 07, 2017, 01:09:31
Ik vind dat geen goed handelen want met voorbedachte rade .

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op juli 07, 2017, 01:09:31
Ik vind dat geen goed handelen want met voorbedachte rade .
Natuurlijk is John bevooroordeeld: hij wil net zo'n Britse sound als die van mijn Harbeths, want dat vind hij namelijk mooi, en daar refereert hij ook aan. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Wat is het dan aan de sound van speakers die het zo Brits maken. Ik heb zelf ook speakers die hun oorsprong vinden in GB maar begrijp niet goed wat er Brits aan is?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op juli 07, 2017, 14:24:04
Wat is het dan aan de sound van speakers die het zo Brits maken. Ik heb zelf ook speakers die hun oorsprong vinden in GB maar begrijp niet goed wat er Brits aan is?

Nooit opgevallen dat het geluid aan de andere kant uit de speaker komt? Daaraan herken je de echte britse speakers altijd alles tegen overgesteld.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.