Auteur Topic: Vintage Scott revisie?  (gelezen 1880 keer)

Online Frits

• Marantz Loony!
  • HiFi is emotie
Re: Vintage Scott revisie?
« Reactie #15 Gepost op: november 22, 2017, 16:10:21 »
Kwam nog leuke informatie tegen, weliswaar in het Duits, maar dat is voor mij geen probleem.

Voor de liefhebbers (waaronder ik :yes:): http://forum2.magnetofon.de/board13-verst%C3%A4rker-phono-decks/board43-test-und-vorstellungen/11304-scott-where-innovation-is-a-tradition-die-neuen-von-76/
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

Online Frits

• Marantz Loony!
  • HiFi is emotie
« Reactie #16 Gepost op: november 22, 2017, 17:59:23 »
Kunnen verouderde / slechte componenten het hoog versterken? Wat mij ook opvalt is dat er ook heel zachtjes toch geluid uit de speakers komt als het volume op 0 staat.

Offline HAL9000

• Donateur!
  • Geen leven buiten Marantz
  • The internal marantz man.
    • jdr-elec
« Reactie #17 Gepost op: november 23, 2017, 15:31:30 »
Kunnen verouderde / slechte componenten het hoog versterken? Wat mij ook opvalt is dat er ook heel zachtjes toch geluid uit de speakers komt als het volume op 0 staat.
Dat heeft met jouw volume potmeter te maken, die sluit dan niet helemaal af. Vuil kan ook een oorzaak zijn.
Als ik eerlijk moet zijn, ik heb verschillende Scotts gehad, is Amerikaans gebouwd vaak. En ik merk als het apparatuur uit de US komt is, is er altijd wel een soortgelijk probleem met potmeters en schakelaars die niet goed afsluiten of verkeerd versterken.  nonono  violent1
En bij deze modellen zal je een hoop oxidatie transistoren vinden  nonono
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Online Frits

• Marantz Loony!
  • HiFi is emotie
« Reactie #18 Gepost op: november 23, 2017, 15:40:17 »
Ik heb de set net aangesloten op mijn PC met internetradio.

Draait nu op 2 Ace speakers van Hepta. Volume op 1 uur geeft helder geluid zonder tweeter kraken. Klinkt super. Loudness niet meer aan om een mooi geluid te krijgen, Was bij de Audiolab Thesis wel nodig.

Volume knop helemaal dicht geeft nog wel heeeeel zachtjes geluid uit de speakers.

Zouden de beide Audiolab' s Thesis met 4 Ohm weerstand de oorzaak kunnen zijn? Clippen van de Scott?

Online Frits

• Marantz Loony!
  • HiFi is emotie
« Reactie #19 Gepost op: november 23, 2017, 15:43:54 »
Plaatje erbij

Offline SB_Marantz

• Geen leven buiten Marantz
« Reactie #20 Gepost op: november 23, 2017, 16:30:43 »

Zouden de beide Audiolab' s Thesis met 4 Ohm weerstand de oorzaak kunnen zijn? Clippen van de Scott?

Het enige wat ik kan vinden is dit:

http://www.high-endforum.nl/topic/13678-audiolab-thesis/

En zoals je weet zijn speakers geen 16, 8 , 4 Ohm maar fluktueert de impedantie over het frequentiebereik van de speaker tussen de pak hem beet 3 en 30 a 40 Ohm...het is dus een reactieve weerstand.

Of de versterker normaal clipped en ook correct werkt kun je makkelijk op de scope vaststellen .
« Laatst bewerkt op: november 23, 2017, 16:35:39 door SB_Marantz »

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Online Frits

• Marantz Loony!
  • HiFi is emotie
« Reactie #21 Gepost op: december 01, 2017, 15:22:35 »
Kap van de tuner er even afgehaald, omdat de verlichting nogal wat zwakker is dan die van de versterker.

Zag een verbinding die misschien niet zo hoort? Een heel dun draadje tussen 2 solderingen in. Draadje raakt ook de lamellen van de tuning als je aan de knop draait. Heb nu in elk geval gezorgd dat dat niet meer kan. Maar hoort die verbinding er wel? Is volgens mij de voeding van AM en FM lampje, waarvan alleen die van de AM het nu doet.

Overzicht van lampjes er ook maar even bij.

AM lampje
« Laatst bewerkt op: december 01, 2017, 15:24:46 door Frits »