hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Heb het nu voor elkaar met VLC.
Werkt goed, klinkt goed.
Andere app, even wennen.
Voorlopig draai ik het wel zo, hoeft die laptop ook niet continue stof te happen.
Wat een mogelijkheden hebben we tegenwoordig hè!?

pameijer

Citaat van: marvin op maart 14, 2019, 13:23:31
Ik heb ook niet direct een vraag over hoe ik iets tot leven krijg hoor, dat lukt uiteindelijk wel. [emoji4]
Ik heb ook 3 kinderen  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

[emoji23][emoji23][emoji2957]

Maus

Citaat van: marvin op maart 14, 2019, 13:21:13
Ik gebruik uiteraard mobiel en tablet voor de bediening, muziek staat gewoon op een HDD in de pc en op een USB schijf aan de laptop.
En het staat ook op een NAS.

Wat gebruik je voor software? Heb hier ook oren naar maar ik krijg het niet echt voor elkaar met een Synology nas.

Marvin

Weet vooralsnog niet eens wat een Synology is, maar geef me even de tijd. 

Marvin



Klinkt stom, maar als je dit volgt kom je al een heel eind neem ik aan.

Maus

Ja het ding draait al en er komt een heleboel meer bij kijken om hem goed aan de gang te krijgen. Er draaien 2 camera's aan en ik kan hem van buiten bedienen, via m'n telefoon.

Alleen de juiste software voor muziek streamen naar een telefoon/tablet heb ik nog niet gevonden, die daar ook op draait.

Marvin

Ga er vanuit dat je iets met Android hebt liggen?
Dan zou ik deze eens proberen in te stellen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.xbmc.kodi&hl=nl

agr64

Stream sinds afgelopen najaar ook. Had voor weinig een NA7004 gekocht voornamelijk voor DAB+ en als DAC. Echter toch maar een goedkope hardeschijf aan m'n router gehangen met in eerste instantie de vakantie mp3 's collectie erop en later nog wat eigen cd  naar flac geript.

Het is vooral gewoon handig als je ff'n snel wat wil luisteren. Verder veel Netflix via een chroomcast ultra rechtstreeks in de versterker.  Deze laatste niet om de 4k maar de utp aansluiting.

Spotify kan ik geen vrienden mee worden om diverse reden instabiele app, klinkt voor mij gewoon niet ook op hoogste resolutie, moet betalen als je spotify connect wilt gebruiken ....

xander32

... je bent niet de enige die minder tevreden is over Spotify, echter ben ik er zelf volop tevreden over.

Wij krijgen 'gratis' de Premium versie van KPN en daar kan ik goed naar luisteren. Zowel via de speakers als via de hoofdtelefoon. Ja, hetgeen ik op de nas heb staan klinkt echt beter in de zin van veel meer verfijning. Maar Spotify Premium heeft wel een lekker, vloeiend en kleurrijk sausje. De app (Spotify Connect), werkt feilloos.


Citaat van: agr64 op maart 16, 2019, 12:17:57
Stream sinds afgelopen najaar ook. Had voor weinig een NA7004 gekocht voornamelijk voor DAB+ en als DAC. Echter toch maar een goedkope hardeschijf aan m'n router gehangen met in eerste instantie de vakantie mp3 's collectie erop en later nog wat eigen cd  naar flac geript.

Het is vooral gewoon handig als je ff'n snel wat wil luisteren. Verder veel Netflix via een chroomcast ultra rechtstreeks in de versterker.  Deze laatste niet om de 4k maar de utp aansluiting.

Spotify kan ik geen vrienden mee worden om diverse reden instabiele app, klinkt voor mij gewoon niet ook op hoogste resolutie, moet betalen als je spotify connect wilt gebruiken ....

TurboMarco

#160
Ik blijf in ieder geval bij Spotify premium :yes: ,niet vanwege dat het gratis is hoor .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Voor streamen heb je natuurlijk een goed internetverbinding nodig.
Net even getest (bedraad), zit wel goed  :-D :-D :-D
Download: 491,8 Mbps
Upload:      594,4 Mbps

TurboMarco

Vol aan de glasvezel  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)