hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Zoldar op februari 20, 2015, 17:56:24
:-D  kocht een dune hd 3d base van mp. Bleek er ook nog een 2tb hdd in te zitten voor nop. Nice

...en?.....Nog leuke home movie's?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Ja, maar alles zonder 5.1 en low res beeld, pffffff. Meteen geformateerd dat ding.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

sjoek

Citaat van: WimPeu op februari 20, 2015, 17:03:13
Muziek staat allemaal op de Meridian Media Drive 600 met 2 maal 3 T opslag. Van daaruit over het netwerk rechtstreeks in de 861 processor. Bediening iOS.

http://www.audio-images.co.uk/Products/Hot_Products/Meridian_Sooloos/Meridian_Media_Drive_600/

Films, Concert registraties en foto's staan op mijn Qnap Nas met 20 T opslag. Player is de Dune HD Base. Bediening iOS.

HB HB HB HB

dat is echt zeer veel opslag :-o ik heb voor audio genoeg aan 500gb..... maja ik heb het meeste ook gewoon op lp en cd.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WimPeu

#33
Citaat van: sjoek op februari 20, 2015, 20:39:34
dat is echt zeer veel opslag :-o ik heb voor audio genoeg aan 500gb..... maja ik heb het meeste ook gewoon op lp en cd.

Het lijkt meer dan het werkelijk is die 2 maal 3T voor muziek. Een schijf is als back-up. De muziek staat er dus dubbel op. Ik heb er ongeveer 1 T aan muziek op staan en het gaat niet heel hard meer met nieuwe muziek. 1 a 2 CD's per week. Kan dus nog jaren en jaren vooruit met deze opslag. In de tekst spreken ze over maximaal 2T schijven maar tegenwoordig kunnen er zelfs 2 4T schijven in. Dat vond ik wat te gortig.  :-D

Within Media Drive 600 is a pair of frontloading hard drive bays, each capable
of carrying pairs of identical drives with
capacity of up to 2TB each. The drives
are confiured as a RAID 1 array with
automatic mirrored backup: thus the
storage offered by the system in its
standard confiuration is up to 2TB. These
allow the unit to store approximately 5,000
CD albums in FLAC format


The storage provided by the Media Drive
600 can be and remotely monitored by
Meridian to ensure maximum performance;
if a potential problem is found with either of
the drives, such as a drive nearing the end
of its life, the Meridian retailer or installer
can be alerted to allow them to take
remedial action (such as drive replacement)
before any problem with operation is
experienced by the user.
In common with the Media Core 600,
the Media Drive 600 features automatic
replacement drive recognition. In the case
of drive failure, the unit is simply powered
down and at this point a new blank drive
can be fited. Once powered up again,
the new drive is recognised automatically
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

#34
Moon MiND streamer met losse power supply en een QNAP NAS op zolder, alles bedraad aangesloten en een uitstekende Moon app op de IPad, oh ja en nog een Wyred4Sound DAC ertussen

thanatos

Ik stream met een goede DAC en mijn Apple Mini. Diverse software opties, snel en betrouwbaar. Zeer tevreden en mijn hoofdbron van audio tegenwoordig.

sjoek

Citaat van: WimPeu op februari 20, 2015, 21:35:57
Het lijkt meer dan het werkelijk is die 2 maal 3T voor muziek. Een schijf is als back-up. De muziek staat er dus dubbel op. Ik heb er ongeveer 1 T aan muziek op staan en het gaat niet heel hard meer met nieuwe muziek. 1 a 2 CD's per week. Kan dus nog jaren en jaren vooruit met deze opslag. In de tekst spreken ze over maximaal 2T schijven maar tegenwoordig kunnen er zelfs 2 4T schijven in. Dat vond ik wat te gortig.  :-D

Within Media Drive 600 is a pair of frontloading hard drive bays, each capable
of carrying pairs of identical drives with
capacity of up to 2TB each. The drives
are confiured as a RAID 1 array with
automatic mirrored backup: thus the
storage offered by the system in its
standard confiuration is up to 2TB. These
allow the unit to store approximately 5,000
CD albums in FLAC format


The storage provided by the Media Drive
600 can be and remotely monitored by
Meridian to ensure maximum performance;
if a potential problem is found with either of
the drives, such as a drive nearing the end
of its life, the Meridian retailer or installer
can be alerted to allow them to take
remedial action (such as drive replacement)
before any problem with operation is
experienced by the user.
In common with the Media Core 600,
the Media Drive 600 features automatic
replacement drive recognition. In the case
of drive failure, the unit is simply powered
down and at this point a new blank drive
can be fited. Once powered up again,
the new drive is recognised automatically


dan kan je inderdaad nog wel een mooie tijd vooruit. Alleen bij de live concerten gaat het wel hard denk ik of niet.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiotic

Server -> Squeezebox -> NA11S1 (via Coax) voor PCM en internetradio en stream. Fijnste oplossing vanwege de zeer goed uitontwikkelde server- en besturingssoftware van de squeezebox. Na een speciale update kan deze ook 192/24 aan.
Server -> MacMini/Audirvana -> NA11S1 (via USB) voor DSD
Spotify direct op NA11S1

Op de een of andere manier werkt streamen van server via ethernet niet (zou dat aan het file format liggen? ALAC)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

sjoek

Citaat van: Audiotic op februari 21, 2015, 21:33:40


Op de een of andere manier werkt streamen van server via ethernet niet (zou dat aan het file format liggen? ALAC)

dat zou best eens kunnen zelf geen ervaring mee met genoemde apparatuur. Maar heb hier en daar wel vaker gehoord dat dit voor problemen zorgt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

the limp man

Muziek:

Nas > Sonos Magna Ultimo > dac

Films:
Nas > rasberry PI


AndreC

Hier is het heel ingewikkeld. :schater:

Muziek staat op de NAS en de SR7007 speelt het af. :angel:
De Dali's geven de klanken.  violent1
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

WilliamB

Citaat van: AndreC op maart 07, 2015, 10:44:10
Hier is het heel ingewikkeld. :schater:

Muziek staat op de NAS en de SR7007 speelt het af. :angel:
De Dali's geven de klanken.  violent1
Een beetje het zelfde hier,
Muziek en films staan op de NAS, en ik kan deze beluisteren in de huiskamer en ht ruimte.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Simpel alhier. Geen NAS, de cd'tjes blijven mij trouw. Streamen met een Bluesound Node, middels goede ethernetkabel naar de router en met een optische kabel naar de Metrum DAC. Ik maak gebruik van de diensten van Tidal.

cz79

Heb je al eens en geripte cd vergeleken met een echte cd?

Audiotic

Ja, via zelfde DAC: de digi output van de speler naar de DAC versus de digi output van de Squeezebox naar dezelfde DAC en dan een rip van (in dit geval Mike Oldfield Live) CD versus de CD zelf. Ik hoor het eigenlijk niet. Kennelijk is de output van de speler (UD9004) perfect :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek