hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Heb nu bubbleupnp draaien op een pc in mn slaapkamer, daarmee stream ik Foobar2000 naar de chromecast in de woonkamer.
Het begin is er, maar als ik van nummer wissel is de hele stream de weg kwijt.
Vanmiddag nog een beetje door rommelen dus.

xander32

Jij ook aan het streamen, ik raak er ontroerd van, moet een traantje weg pinken  :-D.

Citaat van: marvin op maart 14, 2019, 06:28:43
Heb nu bubbleupnp draaien op een pc in mn slaapkamer, daarmee stream ik Foobar2000 naar de chromecast in de woonkamer.
Het begin is er, maar als ik van nummer wissel is de hele stream de weg kwijt.
Vanmiddag nog een beetje door rommelen dus.

Marvin

Draadjes werken handiger.

TurboMarco

Het is even wat werk om door het hele huis draadjes te leggen ,maar het loont wel als je ook nog eens online spelletjes speelt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Heb net al een USB kabel van 15meter besteld, die hang ik aan de pc in de slaapkamer zodat ik mn dac gewoon in de woonkamer kwijt kan.
Scheelt een hoop gedoe.
Krijg de drivers niet meer werkend op de laptop in mn woonkamer.
Irritante updates van Windows hebben het nu geheel verziekt.
Wellicht tijd voor een dac die Windows10 ondersteund, zit ook aan Linux te denken.
Maar dan moet ik mn hele denkwijze omgooien, gok ik.
Opzich altijd wel leuk om te rommelen hoor, maar je moet er wel tijd voor hebben en soms heb je wat geluk nodig.
Dat geluk ontbreekt momenteel, heel die laptop is van slag. Ook de interne geluidskaart hikt.  Grr.

pameijer

Citaat van: marvin op maart 14, 2019, 09:35:36
Heb net al een USB kabel van 15meter besteld, die hang ik aan de pc in de slaapkamer zodat ik mn dac gewoon in de woonkamer kwijt kan.
Scheelt een hoop gedoe.
Krijg de drivers niet meer werkend op de laptop in mn woonkamer.
Irritante updates van Windows hebben het nu geheel verziekt.
Wellicht tijd voor een dac die Windows10 ondersteund, zit ook aan Linux te denken.
Maar dan moet ik mn hele denkwijze omgooien, gok ik.
Opzich altijd wel leuk om te rommelen hoor, maar je moet er wel tijd voor hebben en soms heb je wat geluk nodig.
Dat geluk ontbreekt momenteel, heel die laptop is van slag. Ook de interne geluidskaart hikt.  Grr.

Je bent ook wel een beetje old-fashioned bezig met een grote PC en hele lange draadjes, foobar etc. Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met USB-kabels langer dan 5-7 meter, werkt vaak gewoon niet.  Moet allemaal veel makkelijker kunnen zeker als je al een chromecast hebt.

Hoe ziet je setup er exact uit?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Het idee is simpel, er staat een laptop.
Daarop draait foobar, direct aangesloten op de versterker met een dac. Vrij simpel.
Alleen werkt mn dac niet meer goed, en zo ook de interne geluidskaart.
Nu dacht ik simpel te streamen naar de chromecast, maar dan vanuit de slaapkamer. En dat werkt, maar nog niet helemaal naar behoren. 
Als ik een lange USB kabel aan mn pc hang dan werkt het hetzelfde als voorheen met mn laptop. 
Zeer stabiel dus, aangezien het geen streamen is. 
Linux zou een optie zijn, maar ook een downgrade van Windows is een mogelijkheid.

Marvin

Ik wil per definitie geen gebruik maken van een streamingdienst. 

Marvin

Paar lange cinch kabels is ook nog een optie, mocht de USB niet voldoen.

joep

Mogelijkheden zijn enorm.
Maar alles draait om de Bluesound Node 2i. Die gaat via een coax kabel naar de Marantz SA-11 s3.
Welke dezelfde DAC bezit als de NA-11s3. Vandaar gaat het via een XLR kabel naar de PM-11 s3.

Heb een abonnement op Spotify, Tidal, Deezer, Apple music en nog zo iets waar ik de naam even van ben vergeten.
Via Apple Airplay 2 stuur ik van alles van de MacBook, iPhone en iPad richting Node.
Dat kan muziek zijn wat op de MacBook staat al dan niet op de iCloud tot HD bestanden van YouTube aan toe.
En alles wat daar tussenin zit. Maakt allemaal niet uit. Alles past tot nu toe.
Ook een usb stick in de Node (er zijn al betaalbare met 512GB) is een prima oplossing.

pameijer

Citaat van: marvin op maart 14, 2019, 09:52:20
Ik wil per definitie geen gebruik maken van een streamingdienst.
En waar staat je muziek dan? Op je laptop, op de PC of op een NAS. Of in de cloud, maar technisch gezien stream je dan weer  HLP
En zou je eventueel wel je mobiel of tablet willen gebruiken als bediening?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Ik gebruik uiteraard mobiel en tablet voor de bediening, muziek staat gewoon op een HDD in de pc en op een USB schijf aan de laptop.
En het staat ook op een NAS.

Marvin

Ik heb ook niet direct een vraag over hoe ik iets tot leven krijg hoor, dat lukt uiteindelijk wel. [emoji4]

211

Zolang je maar geniet....

joep

Vergeten naam was Qobuz.