hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: jowa op maart 12, 2019, 21:30:13
Mooie aanwinst. :yes:

Leuk om in dit topic terug te lezen hoe het de afgelopen 3-4 jaar ontwikkeld is qua streaming bij de posters.

Zelf gegaan van een opzet met een Synology DS-212+ icm met een Squeezebox Touch naar een HP Microserver met 6TB opslag, waarvan 1TB muziek, en een Auralic Aries Mini icm een Spotify abonnement.

Films gaan tegenwoordig meestal via Netflix, Videoland of aanbod van XS4ALL.
Daarnaast sporadisch een bluray/dvd via de UD-5005.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yep, was zelf 6-7 jaar geleden smartphone-/ tablet-/en streamerloos.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Spotify op Iphone verbonden met Denon DNP 720ae via Airplay. Voor mij wel even wennen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Frits op maart 12, 2019, 22:53:36
Spotify op Iphone verbonden met Denon DNP 720ae via Airplay. Voor mij wel even wennen.
Wireless of via USB?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Draadloos, maar de DNP hangt aan bedraad internet.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Het streamen heeft idd een behoorlijke vlucht genomen. Hier is de set up ook nogal gewijzigd;

Van een laptop waarop LMS stond met daaraan een externe hdd waarop de content stond (cd ripp > flac), met een SBT als streamer (+ Spotify), incl. upgrade voeding, lopende over de dac van een SA15s2 LE, naar de huidige set up van een Syn nas met daarop nog steeds cd ripp naar flac, welke middels een draadje in verbinding staat met de NA11 (+ Spotify).

Daarnaast gebruik ik een BS Node2 als bron voor mij hoofdtelefoonset. Die Node hangt middels wifi in het netwerk en zo aan de nas en speelt ook Spotify.

En de oled hangt tevens via wifi in het netwerk, waarover we Netflix streamen.

Verder nog airplay of bt vanaf de tablet of telefoon richting de eerder genoemde streamers of bt speaker, of bt hoofdtelefoon.


We streamen heel wat af tegenwoordigs  :yes:



Citaat van: jowa op maart 12, 2019, 21:30:13
Mooie aanwinst. :yes:

Leuk om in dit topic terug te lezen hoe het de afgelopen 3-4 jaar ontwikkeld is qua streaming bij de posters.

Zelf gegaan van een opzet met een Synology DS-212+ icm met een Squeezebox Touch naar een HP Microserver met 6TB opslag, waarvan 1TB muziek, en een Auralic Aries Mini icm een Spotify abonnement.

Films gaan tegenwoordig meestal via Netflix, Videoland of aanbod van XS4ALL.
Daarnaast sporadisch een bluray/dvd via de UD-5005.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maarten110

Ik heb een Denon Heos Link van de eerste generatie.

Zowel mijn TV (optisch) als mijn harddisk (USB) met muziek zitten op de Link aangesloten.

De Link is verbonden met mijn PM11-S3 met JKE interlinks (Prefer MK106, RCA) bij gebrek aan digitale aansluitingen op deze versterker.

Ik luister wat internetradio (voornamelijk wat indie-pop/rock stations die lekker wegluisteren), draai mijn eigen collectie in FLAC en MP3 als vrouwlief van huis is en gebruik de setup eigenlijk voornamelijk voor films en series kijken en wat muziek via youtube.

Rob46

Eenvoud is troef. Hier staat één component, de NAIM ATOM die gewoonweg alles kan op het gebied van streaming. Vanaf een NAS muziek streamen in HiRes en FLAC kwaliteit. Streamingsdienst TIDAL is in een fantastische app geïntegreerd. En dat is het.   

bert50

Begonnen met een Logitech en toen de Marantz Na11 nu momenteel de Aurender A10 een pracht speler.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

TurboMarco

Nog steeds pc en chromecast  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: TurboMarco op maart 13, 2019, 10:26:05
Nog steeds pc en chromecast  :-)
En op welke wijze doe je dat?

renes59

Laptop via bluetooth naar een Logitech dingetje.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Hier ook zo'n soort Logitech dingetje i.c.m tablet of foon.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Citaat van: marvin op maart 13, 2019, 16:12:44
En op welke wijze doe je dat?
Zoals ieder ander denk ik .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


TurboMarco

Ziggo  :lol: terwijl spotify premium verzorgd word door kpn .

Ik luister eigenlijk alleen nog maar Youtube en Spotify en heb alles bedraad aangesloten door het hele huis ,bediening gaat gewoon door middel van toetsenbord/muis en mobieltje .
Filmpjes lekker via netfliks  :wink:

Ik stream trouwens ook nog games ,zo kan ik mooi met mijn maten de spellen doorlopen voor het geval het niet wil lukken .

Al het andere is niet aan mij besteed .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)