hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Hallo ik vroeg mij af naar aanleiding van de topics met betrekking tot streamen hoe iedereen die streamt muziek streamt.
en waarom?

Wanneer ik zelf muziek stream doe ik dit via mijn popcorn hour c200 die via tulp is verbonden aan de pm7004. daarbij gebruik ik tevens mijn telefoon of tablet met een handige ap waar ik via album afbeelding, op genre, artiest of gewoon zoeken op trefwoord heel gemakkelijk kan kiezen wat ik luisteren wil. Ik doe het op deze manier omdat ik de popcorn al in mijn bezit heb en ik persoonlijk vind dat ik te weinig stream om daarvoor nog eens apart een na7004 aan te schaffen. Mischien als ik er nog eens 1 voor een leuk prijsje tegenkom dat ik bij bedenk. Of mischien nog eens een dac tussen de pc200 en de pm7004. wie weet.

Verder stream ik nog wel eens youtube flmpjes via mijn de chromecast in mijn tv over de pm7004.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Pc met Foobar met de monkeymote app op de iPad en iPhone, al is dat theoretisch geen streamen.

sjoek

Ik bedoelde ook streamen in de breedste zin van het woord :-P . En je hebt de pc direct op versterker aangesloten? Of via een dac?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

joep

Ben e.e.a. aan het uitproberen.

Nu Macbook Pro - Apple airport - AppleTV - Accuphase dp500 - Accuphase e350.

Was KPN TVbox - Accuphase dp500 - Accuphase e350.

Wie weet wat het morgen zal zijn?


sjoek

Citaat van: joep op februari 17, 2015, 11:12:49

Wie weet wat het morgen zal zijn?



altijd leuk om andere dingen uit te proberen en kijken wat het oplevert :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Citaat van: sjoek op februari 17, 2015, 10:44:33
Ik bedoelde ook streamen in de breedste zin van het woord :-P . En je hebt de pc direct op versterker aangesloten? Of via een dac?

Gewoon een degelijke geluidskaart.
5.1 analoog op de versterker.

xander32

Streamen doe ik of direct vanaf de SBT (internetradio/Spotify Premium), of flac via een houtje touwtje constructie; vanaf een externe hdd, welke aan mijn laptop hangt, waarop LMS staat, naar de SBT (renderer). De SBT maakt voorts gebruik van de dac van de SA15.

In de nabije toekomst ga ik waarschijnlijk naar een NAS welke bedraad aan de SBT hangt (of diens vervanger).

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Citaat van: xander32 op februari 18, 2015, 06:56:21
In de nabije toekomst ga ik waarschijnlijk naar een NAS welke bedraad aan de SBT hangt (of diens vervanger).

Wat zou een goede vervanger kunnen zijn? NA-11, ......, ......, ....., ...., .......?

Zoldar

Een sony vaio laptop met jriver media. Deze wordt vanaf de bank bestuurd door een handige app. Door albumcover bladeren, klik en luisteren. De laptop laat alleen de cover art zien ban het spelende album.
Verbonden met een furutech usb kabel aan de Mytek stereo192 dsd dac. Die is weer verbonden met furutec xlr aan de graaf gm50.

Deze set streamed alle nu beschikbare formaten. CD, high res tot 192khz en sacd/DSD. Al mijn favo muziek staat op de laptop zelf. Maar ik heb nog ruim 1tb aan minder beluisterd materiaal op een nas staan van synology. Ik heb triple backups.

Opstarten gaat als volgt. Laptop aan zetten, deze start meteen op in jriver en gaat spelen, dac aan en graaf aan. Simpel.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Zou een optie kunnen zijn t.z.t, echter gaat dat ding onderwijl ookal weer een jaar of vier mee. Wachten op de s2 :roll: of een NA14s1? Of een ander merk? Denk dat die apparaten de komende jaren alleen maar verder in prijs dalen. Was destijds ook met de cdp's.


Citaat van: joep op februari 18, 2015, 09:31:56
Wat zou een goede vervanger kunnen zijn? NA-11, ......, ......, ....., ...., .......?

Maus



Ik heb een Seagate blackarmor 110 NAS die ik na veel proberen eindelijk kon zien vanaf m'n laptop, in 'Deze computer'. Met de meegeleverde appjes kan ik hem niet zien op tablet of smartphone. Heb er uuuuuren aan gespendeerd zonder resultaat. De website en boekjes helpen niet echt op het gebied van instellingen van de nas zelf.

Ik wil simpelweg een mp3/flac bestand op de nas kunnen zetten, en dit dan af kunnen spelen op de tablet. Maar blijkbaar lukt dat niet met iedere nas..

sjoek

Citaat van: Maus op februari 18, 2015, 15:31:20


Ik heb een Seagate blackarmor 110 NAS die ik na veel proberen eindelijk kon zien vanaf m'n laptop, in 'Deze computer'. Met de meegeleverde appjes kan ik hem niet zien op tablet of smartphone. Heb er uuuuuren aan gespendeerd zonder resultaat. De website en boekjes helpen niet echt op het gebied van instellingen van de nas zelf.

Ik wil simpelweg een mp3/flac bestand op de nas kunnen zetten, en dit dan af kunnen spelen op de tablet. Maar blijkbaar lukt dat niet met iedere nas..

al eens es file explorer geprobeert?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Citaat van: xander32 op februari 18, 2015, 14:56:49
Zou een optie kunnen zijn t.z.t, echter gaat dat ding onderwijl ookal weer een jaar of vier mee. Wachten op de s2 :roll: of een NA14s1? Of een ander merk? Denk dat die apparaten de komende jaren alleen maar verder in prijs dalen. Was destijds ook met de cdp's.

dat idee heb ik idd ook. En denk dat het aanbod ook steeds groter word.
Maar zou de geluidsqualiteit veel verschillen met een na11 dan je huidige setup?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

#14
Of je er geluidstechnisch veel mee op gaat schieten; dat kan nog wel eens tegenvallen. Maar het smoelt iig.wel een stukkie beter en i.p.v. een BOTWS-SBT-SA15-opstelling, ga ik dan over naar 1 unit. Dat spreekt mij ook wel weer aan.


Citaat van: sjoek op februari 18, 2015, 17:06:52
dat idee heb ik idd ook. En denk dat het aanbod ook steeds groter word.
Maar zou de geluidsqualiteit veel verschillen met een na11 dan je huidige setup?