Verschillende interlinks

Gestart door erik62, februari 16, 2015, 19:32:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,
Ik ben van believer naar non believer weer terug naar believer gegaan. Ik denk dat sommige onder ons dit herkennen tijdens hun audioquest naar het voor hun perfecte geluid. Wat dat dan ook mag zijn.
Ik ben reeds enkele jaren aan het experimenteren met interlinks en powercords. In eerste instantie had ik zowel de powercords alsook de interlinks van van den hull. Dit vond ik teveel terughoudend geluid. Een ander woord valt me hiervoor niet in. Vervolgens heb ik cores en interlinks van audio quest en diverse typen van siltech aan mijn apparatuur aangesloten. Dit geluid vond ik uiteindelijk weer te zeer " forward" Vervolgens heb ik de siltech als powercables laten zitten en ben gaan experimenteren met accuphase interlinks. Eerst de blauwe exemplaren rca en gebalanceerd. Dit was voor mijn oren al stukken en stukken beter. Ik hoorde meer natuurgetrouw geluid zonder overdrijvingen in het hoog en laag. Het was er allemaal maar niet overdreven of aangezet. Sinds kort speel ik met de bruine ( super refined) bruine xlr kabels van accuphase. DIT zijn de kabels voor mij. Ze spelen noch een fractie opener dan de blauwe exemplaren. De lage tonen klinken nog strakker en het midden en hoog zijn perfect in evenwicht. Ik weet eigenlijk zeker dat ik het gevonden heb. Had ik dat geweten..........dat was VEEL beter voor mijzelf maar ook voor mijn beurs geweest......

renes59

#1
Ik neem aan dat je die gedachte al vaker hebt gehad daarom geloof ik niet dat je de ware kabel al gevonden hebt. Je zegt zelf weer een gelover te zijn geworden. Mijn ervaring is dat "gelovers" niet de rust hebben om te denken dat "dit" het is. :-D De zoektocht naar steeds beter/anders/mooier gaat door, niet erg dat is ook een onderdeel van de audio/muziekhobby.
Ik ben een ongelover en heb al 12 jaar dezelfde kabels aan mijn set hangen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

erik62

Dag,

Hetgeen je daar beweert ga ik niet tegenspreken. Het zou best eens kunnen dat ik na een tijd weer eens wat anders aansluit. Op dit moment echter denk ik dat het niet meer beter zal worden.

Gr.

Erik

xander32

Heerlijk die rust; dat zal iets zeggen over jouw mindset en jouw set. Een tevreden mens notworthy.

Anderzijds; als je al 12 jaar niets anders meer hebt getest, ben je ook niet meer op de hoogte hetgeen er nu te koop is en wat daarvan het effect in jouw set is, toch?



Citaat van: renes59 op februari 18, 2015, 09:12:53
Ik neem aan dat je die gedachte al vaker hebt gehad daarom geloof ik niet dat je de ware kabel al gevonden hebt. Je zegt zelf weer een gelover te zijn geworden. Mijn ervaring is dat "gelovers" niet de rust hebben om te denken dat "dit" het is. :-D De zoektocht naar steeds beter/anders/mooier gaat door, niet erg dat is ook een onderdeel van de audio/muziekhobby.
Ik ben een ongelover en heb al 12 jaar dezelfde kabels aan mijn set hangen.

renes59

#4
Ben bij verschillende kabeltest dagen geweest, in kabels nog nooit verschillen gehoord. Daar geloof ik niet in, heb dan wel geen dropveters. Mijn Interlinks zijn gemaakt van de kabel die ook intern  voor mijn buizenversterkers is gebruikt. Dat kan als je versterkers kameraadbouw zijn. Vraag niet waarom perse die kabel, die lag gewoon op de rol voorradig. Had ze nodig van de lengte van een meter, stekker eraan klaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Duidelijk jouw ervaringen en die wijken behoorlijk af van die van mij 8-).

Ik hoor zeker wel verschillen tussen ic's, al heb ik al een paar jaar niet meer de echte behoefte om te wisselen. Deze discussie doet mij echter wel weer beseffen dat ik op zolder nog een Furutech ic  (FA220) heb liggen welke ik nog nooit na koop heb aangesloten ... Daarnaast ben ik toch ook wel benieuwd wat de Slinky Links (zilveren aders) in mijn set doet. Wanneer ik in April een weekje vakantie heb, toch maar weer eens gaan vergelijken, puur om te ervaren wat de verschillen zijn in mijn huidige set :yes:.

bert50

Zal ik Zaterdag eens de siltech i770 meenemen tussen de cd en versterker.

Verstuurd van mijn SM-N9005 met Tapatalk

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Marvin

Verschil zit hem al in de benaming. Zo noemt Xander het bijvoorbeeld ic's. Rene kabels en noem het bijvoorbeeld vaak touwtjes.
Ieder mag het allemaal noemen en beleven zoals hij dat graag wilt.

xander32

Mooi aanbod :yes:, maar stel dat ik er van ondersteboven raak, blijkt het vervolgens dat ik hem niet kan (lees: wil) betalen. Beter van niet dus :-D.


Citaat van: bert50 op februari 19, 2015, 21:31:56
Zal ik Zaterdag eens de siltech i770 meenemen tussen de cd en versterker.

Verstuurd van mijn SM-N9005 met Tapatalk

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op februari 18, 2015, 09:12:53
Ik neem aan dat je die gedachte al vaker hebt gehad daarom geloof ik niet dat je de ware kabel al gevonden hebt. Je zegt zelf weer een gelover te zijn geworden. Mijn ervaring is dat "gelovers" niet de rust hebben om te denken dat "dit" het is. :-D De zoektocht naar steeds beter/anders/mooier gaat door, niet erg dat is ook een onderdeel van de audio/muziekhobby.
Ik ben een ongelover en heb al 12 jaar dezelfde kabels aan mijn set hangen.
Hier ook sinds 2003 geen andere kabels meer in gebruik gehad*, en de huidige kabels bevallen mij nog prima. Heb nog geen EURO 125,00 aan de huidige kabels uitgegeven. Maar ik noem mijzelf dan ook geen audiofiele luisteraar, en ik ben zeker geen belieber. :-D :wink:

Dat lieg ik, want ik heb in 2010 de luidsprekerkabels opgewaardeerd van 2,5mm2 naar 4mm2 voor de prijs van ca. EURO 25,00 (incl. P&P) (allekabels.nl).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

 :yes:


Dat terwijl dit topic eigenlijk over interlinks gaat :wink:.
En het gaat wat mij betref idd. over beleving; muziek is beleving voor mij, mijn set staat daar in dienst van, incl. alle "verbindingen, touwtjes, kabels".


Citaat van: marvin op februari 19, 2015, 22:30:54
Verschil zit hem al in de benaming. Zo noemt Xander het bijvoorbeeld ic's. Rene kabels en noem het bijvoorbeeld vaak touwtjes.
Ieder mag het allemaal noemen en beleven zoals hij dat graag wilt.

erik62

Dag,
Hetgeen Xander schrijft is voor mij OOK van toepassing. Net zoals ik mijn versterker, cd speler, luidsprekers en platenspeler " weeg" , doe ik dit ook met interlinks en powercords. Voor mij is dit een net zo belangrijk onderdeel van de beleving.
Ik zit nu op oorlogsverklaring te luisteren naar the eagles en geniet........
Daar gaat het uiteindelijk toch om. Als iemand net zo geniet door bijv. Zijn kabels nooit te wisselen of iets anders uit te proberen is dat alleen maar goed. Ik heb kennelijk die rust niet . Tot nu....( denk ik :yes:)

Gr.

Erik

renes59

#12
Heb 12 jaar dezelfde kabels aan mijn set, dat wil niet zeggen dat ik geen andere heb getest. Ik heb de goedkoopste van de Gamma en Karwei, Monster 950i, een goedkope Oelbach, dropveter en de kameraadbouw kabels getest, ik hoor geen verschil. Daarom de kameraadbouw kabels aan de set, deze zijn het soepelst en op de goede lengte, de pluggen kun je vastdraaien.Het gevoel tussen de oren doet veel daarom ook kameraadbouw kabels.
Dunne met zwarte pluggen zijn de kameraadbouw, de blauwe zijn Oelbach van 2 meter naar de phono vv.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

erik62

Dag,

Of iemand het verschil hoort tussen interlinks is natuurlijk persoonlijk. Ik speel nu al weer een tijd met de bruine accuphase xlr en heb vandaag mijn siltech sq 80 er weer eens aangehangen.
Het lijkt me echt sterk dat iemand het verschil tussen deze twee niet hoort. De siltech is " onrustiger" en benadrukt het hoog en laag sterker.
De xlr van accuphase klinkt natuurlijker, rustiger en neutraler. Je moet natuurlijk er wel voor gaan zitten om het verschil op te merken. Maar ik denk dat we dit op dit forum toch allemaal doen.........
Gr.
Erik

Zoldar

Citaat van: renes59 op februari 20, 2015, 19:48:38
Heb 12 jaar dezelfde kabels aan mijn set, dat wil niet zeggen dat ik geen andere heb getest. Ik heb de goedkoopste van de Gamma en Karwei, Monster 950i, een goedkope Oelbach, dropveter en de kameraadbouw kabels getest, ik hoor geen verschil. Daarom de kameraadbouw kabels aan de set, deze zijn het soepelst en op de goede lengte, de pluggen kun je vastdraaien.Het gevoel tussen de oren doet veel daarom ook kameraadbouw kabels.
Dunne met zwarte pluggen zijn de kameraadbouw, de blauwe zijn Oelbach van 2 meter naar de phono vv.


Ik denk dat ik ook niet veel verschil zou horen uit dat beperkte rijtje en tot dezelfde conlcusoe zou zijn gekomen. Er zijn interlinks die bekend staan om scherpte en dynamiek zoals furutech/siltech en die wat softer zijn zoals de van de hull the first. Probeer dat eens uit.
En dan nog ga ik hier zeggen dat jij daar iets van verschil in zou moeten ervaren. Maar ik hoorde daar wel wat in.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden