Versleutelde toegang onmogelijk

Gestart door hanslinux, januari 29, 2015, 11:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanslinux

Waarom is het forum niet bereikbaar met een versleutelde verbinding?
( https://www.marantzforum.nl/ )

Maurice

Citaat van: hanslinux op januari 29, 2015, 11:10:50
Waarom is het forum niet bereikbaar met een versleutelde verbinding?
( https://www.marantzforum.nl/ )
Omdat de hostingskosten weer ophoogt met €66 per jaar (voor een ssl licentie) en ik nu er zelf ook al geld op toeleg om het forum in deze hoedanigheid in leven te houden.

Aan de andere kant kun je je ook afvragen welke extra veiligheid een ssl versleuteling biedt voor een medium als dit.
Voordeel is dat je zeker kunt weten dat je daadwerkelijk met het forum verbinding hebt (dmv groen slotje) en dat het onmogelijk is om tijdens het inloggen je loginnaam en password te sniffen (via een man-in-the-middle aanval). Wachtwoorden etc zijn versleuteld opgeslagen in de database, dus bij een hack van het forum worden die al niet buitgemaakt. Daar doet een ssl certificaat ook niets mee. Maar welk risico loop je als je wachtwoord voor dit forum daadwerkelijk wordt gehackt?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RHK

Maurice, ik denk dat je al behoorlijk wat tijd stopt in het beheer van dit forum, dat kan het niet de bedoeling zijn dat je nog geld erop toelegt. Dan zouden wij forumgenoten collectief het tekort moeten bij storten? Misschien is dat maar een paar Euro pp?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Maurice

Citaat van: RHK op januari 30, 2015, 19:15:54
Maurice, ik denk dat je al behoorlijk wat tijd stopt in het beheer van dit forum, dat kan het niet de bedoeling zijn dat je nog geld erop toelegt. Dan zouden wij forumgenoten collectief het tekort moeten bij storten? Misschien is dat maar een paar Euro pp?
Het forum onderhouden is voor mij ook een hobby waar ik voldoening uit haal. Ik vind het erg gaaf om te zien dat veel mensen elkaar vinden en zo vriendschappen sluiten.
Dat ik hier geld op toeleg maakt mij ook niet uit, voor we het donatiesysteem hadden betaalde ik alle kosten uit eigen portemonnee. Maar dankzij de donateurs kon ik wel naar betere (lees ook duurdere) hosting toe.
Ik heb een tijdje al uitgezocht wat de mogelijkheden waren omtrent ssl, maar dat verschilt ook echt weer per hoster. Helaas heeft deze hoster daar niet de goedkoopste oplossing voor, maar zijn er wel weer een hoop andere voordelen aan deze hoster (stabiliteit, prijs/kwaliteit, snelheid bij problemen, zijn enorm bezig met duurzaamheid en actieve voorvechters van digitale vrijheid).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Frits Denon

Grote waardering voor jouw inzet Maurice! notworthy
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maurice

Citaat van: Frits op januari 30, 2015, 21:01:26
Grote waardering voor jouw inzet Maurice! notworthy
Ho ho, het forum kan niet bestaan zonder de tomeloze en moeilijke inspanning van de moderators!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RHK

 hello pompom dan i.i.g  grote complimenten voor jullie, forum wordt uitstekend beheerd.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op januari 30, 2015, 21:16:17
Ho ho, het forum kan niet bestaan zonder de tomeloze en moeilijke inspanning van de moderators!
:gp: hello notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Maurice je mag best een topic openen met de stand van de betaling aftellend naar nul voor dit jaar.




Maurice

Citaat van: bas focal marantz op januari 31, 2015, 01:39:04
Maurice je mag best een topic openen met de stand van de betaling aftellend naar nul voor dit jaar.
Dat is vrij lastig te doen, moet namelijk volledig handmatig worden bijgehouden en de donaties komen ook het gehele jaar door binnen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude