NA11-S1 hangt...

Gestart door Ron_Marantz, januari 22, 2015, 13:26:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron_Marantz

Ik heb ervaren dat wanneer ik muziek afluister met de NA11-S1 en stream (bekabeld utp) met mijn DS1513+ NAS, dat het soms weleens voorkomt dat mijn NA11-S1 hangt, althans... kan hem nog steeds wel bedienen, maar telkens bij een nieuw nummer staat de afbeelding op play, 100% maar dan doet hij niks meer. Ik kan de input weliswaar nog wel selecteren naar bijvoorbeeld internet radio, maar dat is het dan.

De enige oplossing tot nu toe is een reset door de stroom ervan af te halen.

De streamer heeft de laatste update gehad.

Ik had hetzelfde met mijn NA7004 destijds, waar zou het aan kunnen liggen? Hick-up wellicht met mijn NAS?
Marantz | B&W

Faxe

Heb zelf tot dusverre 1 vastlopen gehad tijdens het streamen vanaf mijn Synology Nas. Heb toen de stekker er uit getrokken en daarna was het probleem verholpen.

De Sinology die je hebt moet volgens mij ruimschoots snel genoeg zijn om de data goed af te kunnen leveren bij de Streamer. Kan zijn dat er verder misschien iets niet helemaal lekker zit in je netwerk. Misschien als test de NAS naast de streamen zetten en het netwerk zo simpel mogelijk houden. Je kunt ook proberen of het probleem zich ook voordoet als je de muziek vanaf een USB stick afspeelt.

Ron_Marantz

Mijn oude post maar even weer nieuw leven gegeven...

Ik heb nog steeds last van hickups en ik irriteer mij er steeds meer aan. Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat?

Op dit moment is mijn internetconfig zo geregeld:

modem -> router -> gigabit switch -> 10m cat5e kabel (via loze leiding) -> ethernet wandconnectie -> gigabit switch -> 5m cat5e kabel -> NA11

Ja ik zou nog even een rechtstreekse aansluiting op mijn router moeten uittesten.
Marantz | B&W

xander32

Hetgeen je omschrijft heeft mijn NA11 af en toe ook. Even de stroom eraf lost het dan op. Mijn vermoeden is dat het een instelling betreft in de router, welke de NA11 in verbinding moet brengen met de NAS, aangestuurd via de Marantz app vanaf de iPad welke met de NA11 via het wifi is verbonden.

pdufrenne

Misschien een open deur, maar heb je de NAS al een statisch (vast) IP-Adres gegeven?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

xander32

Wat mij betreft zeker geen open deur;

Moet de nas een vast ip-adres hebben, zo ja waarom?
Welke voor- en nadelen heeft een vast ip-adres?
Hoe kan ik zien of deze een vast ip-adres heeft?
Hoe kan ik een vast ip-adres instellen?

Je merkt 't al; ik heb er de ballen verstand van  :-).

Faxe

Gebruik de NA-11 voor internet radio en als dac. Hierbij kan ik af en toe geen muziek afspelen als ik hem als dac gebruik. Even resetten en hij werkt weer naar behoren.

Maus

Citaat van: xander32 op november 07, 2017, 20:47:09
Wat mij betreft zeker geen open deur;

Moet de nas een vast ip-adres hebben, zo ja waarom?
Welke voor- en nadelen heeft een vast ip-adres?
Hoe kan ik zien of deze een vast ip-adres heeft?
Hoe kan ik een vast ip-adres instellen?

Je merkt 't al; ik heb er de ballen verstand van  :-).


In de NAS inloggen en dan bij configuratiescherm, netwerk, IPv6 (bij mij) DNS op 'handmatig' zetten.
Tevens dit even op google indrukken dan kom je ook een eind.

Faxe

Kan me niet voorstellen dat het probleem waar dit topic over gaat beinvloed wordt door het hebben van een statisch ip adres van de nas die je gebruikt.

xander32

 :no:

Voor een ict noob niet te doen.

Citaat van: Maus op november 07, 2017, 21:51:20
In de NAS inloggen en dan bij configuratiescherm, netwerk, IPv6 (bij mij) DNS op 'handmatig' zetten.
Tevens dit even op google indrukken dan kom je ook een eind.

Faxe

Nog even nagekeken. Mijn nas heeft een statisch ip adres en heeft af en toe hickups.

bert50

Ik zeg een Aurender al 2 maanden geen enkel probleem want je heb je geen netwerk meer nodig blijft een een mooie speler de Na11


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Ron_Marantz

Waarom inderdaad een vast IP adres? Volgens mij wisselen de IP adressen niet zo gauw in mijn setup.

De NAS zelf is altijd (ook van buitenaf) goed te benaderen, maar de toegang vanaf de NA11 is soms ruk. Dan ziet hij de Diskstation, maar zodra je verder gaat en een nummer/album kiest zie je 0% dan loopt hij op en gaat hij niet meer verder. Hetzelfde geldt dus ook bij internet radio, je ziet de radiostations, maar je hoort niks omdat hij op 0% blijft staan. Of je luistert eindelijk naar je radiostation, dan valt de verbinding weg...

De stekker los en weer erin, doet dat wonderen... al is dat niet wat ik verwacht van zo'n apparaat.

Tja, zo'n Aurender... ik heb net nieuwe 805 speakers gekocht, laat ik dat maar niet doen. Zit dan eerder te denken aan een Bluesound Node 2.
Marantz | B&W

Faxe

#13
Probleem met de NA11 is naar mijn idee geen netwerkprobleem. Software in het apparaat loopt zo nu en dan vast wat opgelost kan worden met een reset. Mijn NA11 wordt afgezien van radio via internet ook niet via het netwerk gebruikt maar via de USB ingang. Gebruik hem dan ook vooral als dac.

In het algemeen ben ik er van overtuigd dat iedere streamer vroeg of laat door software/netwerk verbindingen etc te maken krijgt met problemen. Het is wat dat betreft een computer waar ook zo nu en dan problemen mee zijn. Wil je dat niet moet je een cd speler of platenspeler of cassettedeck gebruiken om naar muziek te luisteren. Vind zelf het oplossen van dit soort problemen leuk maar dat zal niet voor iedereen geleden.

Ron_Marantz

Dan snap ik niet dat Ken er niet voor zorgt dat de NA11 stabieler gaat worden via software updates. De laatste stampt volgens mij uit eind 2016. En voor een apparaat als deze qua prijs, vind ik het schandalig.

Ja computers zijn ook objecten waar je veelal problemen mee krijgt, of je gebruikt een Apple... dan valt alles mee  :-D

Toch wil ik het een dezer dagen gaan proberen om in mijn situatie de NA11 tijdelijk rechtstreeks op mijn router aan te sluiten en dan te analyseren of deze stabieler zal zijn. Ik heb er echter nog geen tijd voor gehad.
Marantz | B&W