Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mack Audio

Beste Maurice,
Ik heb hier geen wetenschappelijke verklaring voor . De vergelijking met de signaalkabel was een voorbeeld waarmee ik wil aangeven dat elke zwakke schakel van invloed is op het geluid. 20 jaar geleden heb ik ook met zeketingen geëxperimenteerd maar toen was ik niet echt onder de indruk. Vandaar dat ik in principe huiverig was.
Na veel over de nieuwe zekeringen te hebben gelezen, ben ik begonnen met de zekering te vervangen van mijn DAC . Dit was zo overtuigend dat ik nu mij hele installatie heb voorzien van deze zekeringen .

HansW

Als ze werkelijk zo goed zijn waarom zitten ze dan niet standaard in hifi componenten?
Dat is dan toch voor de producent/design-engineer een uitermate eenvoudige verbetering...

Met groet

Marvin

24€ Duitse handgemaakte degelijkheid. Valt me nog best mee.

xander32

... iets met kosten vs. baten?

Topics rondom een tweak gaan altijd lekker hier :-D, op iedere fora trouwens.


Citaat van: HansW op januari 21, 2015, 23:49:56
Als ze werkelijk zo goed zijn waarom zitten ze dan niet standaard in hifi componenten?
Dat is dan toch voor de producent/design-engineer een uitermate eenvoudige verbetering...

Mack Audio

Dat ze er niet standaard geplaatst worden door de fabrikant is wel een heel makkelijk inkoppertje .
Simpel een geld kwestie . Glaszeketingen kosten voor deze fabrikanten misschien 3 of 4 cent en audiofiele zekeringen het 1000-voudige!. Daarentegen zitten in sommige apparaten wel 6 zekeringen en dan kan het een kostbaar verhaal worden. Ik raad dan ook aan eerst met een bron apparaat te beginnen ( DAC of cd speler). Dan pas de voorversterker en daarna de eventuele eindversterkers .
Een geluk bij een ongeluk is dat veel marantz apparaten ( zeker de oudere) maar 1 zekering hebben .
Ik weet wel dat de Sa 11s2 er 5 of 6 heeft  en dat bij de PM 11  de zekering onder de bodemplaat zit . Vreemde plek overigens.

renes59

#20
Wat dacht je, op dit forum, welke niet kritisch is, is wel eens discussie tussen de gelovers en ongelovers laat ik eens proberen of ik daar wat van mijn handel kan slijten. Kost niks kan het altijd proberen, kun je niet gewoon je handel op Marktplaats verkopen? Weer een gewiekst mannetje wat het probeert, je bent niet de eerste en waarschijnlijk niet de laatste. Als je bij mij aan de voordeur stond zou ik zeggen: donder op met je bende.

Bijna vergeten: Het zijn zekeringen, gemaakt om onder omstandigheden kapot te gaan. Ik heb in de berichten hier helemaal niets gelezen over de waarde van de zekering, 200mA, 500mA, etc. Zijn het type traag, snel, wat zijn de afmetingen. Beetje vertegenwoordiger zou het daar ook over hebben. Zekeringen zitten erin voor de veiligheid, dat is blijkbaar niet belangrijk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mack Audio

Zeg houd het een Beretje netjes en plaats geen onzinnige opmerkingen als je niet weet waar je over praat.
ik ben een muziek- en Marantz liefhebber die zijn ervaringen wil delen met mensen die ook ervaringen hebben opgedaan met zekeringen. That's it

renes59

#22
Citaat van: Mack Audio op januari 22, 2015, 10:20:56
Zeg houd het een Beretje netjes en plaats geen onzinnige opmerkingen als je niet weet waar je over praat.
ik ben een muziek- en Marantz liefhebber die zijn ervaringen wil delen met mensen die ook ervaringen hebben opgedaan met zekeringen. That's it
Ik vind dat het er wel een Beretje netjes staat en onzinnig al helemaal niet, al wat verkocht?
Ervaringen met zekeringen?, dan moet je toch echt op het zekeringenforum zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mack Audio


Maurice

Ok, nu weer terug naar de inhoud en niet naar de persoon!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Geef je de brui er nu al aan?, je bent pas bij post 6.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Maurice op januari 22, 2015, 10:36:47
Ok, nu weer terug naar de inhoud en niet naar de persoon!
Inhoud?, die is er in dit topic niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

CiteerVolgens de fabrikant het hoogst haalbare!

Exclusieve compromisloos handvervaardigde Hifi-Tuning Supreme 3 US fuses, beter gaat niet!puur 99% zilver met 1% goud (Smeltdraad + Kappen)

Handmade in Germany

ROHS conform

Cryo Treated

Niet de "zogenaamde" opgeleukte en slechts verzilverd koperen zekeringen zoals sommige concurrenten maar.............echt 100% puur zilver/gouden klemvlakken en bedrading in keramiek! Dit is de TOP wat zekeringen betreft en een van de beste investeringen die je kan doen in je set! We raden aan deze in ieder geval in te zetten bij de A/C stroomingang (uitwendig) Ook kunnen ze soms inwendig gebruikt worden om het af te maken. Wel raden we aan dit te laten doen door uw dealer/importeur of erkend technicus om eventuele schade (denk aan restspanningen!) en/of garantieproblemen uit te sluiten. Dit is op eigen risico en hiervoor sluiten we dus elke aansprakelijkheid uit!

Geniet van uw winst (tot 90%!! minder verliezen t.o.v. standaard)
Geweldige claims, maar ik het gaat zo voorbij aan de werking van zekeringen en de relatie tot het geluidssignaal.
Dit is echt een een top product, want het heeft blijkbaar ook nog in de vriezer gelegen.
En dat voor maar €55, terwijl de standaard 10 voor €0,55 kost, dus ja, dan is er ook wel verschil.

Erg jammer dat er edel-metaal wordt verspild aan iets wat een wegwerp-product is.....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

CiteerHifi Tuning Supreme 3 Audio Grade Zekeringen

De beste zekeringen voor al uw audio/video apparatuur

Productomschrijving:

    Rechte smeltdraad uit 99% zilver en 1% goud
    Zwarte keramische drager met speciaal vulmiddel
    Kapjes uit 99% zilver en 1% goud
    Cryogeen behandeld
    Gedemagnetiseerd
    Voorzien van een WA-Quantum chip
    Leverbaar in elke gangbare waarde en maat
    Alleen trage zekeringen uit voorraad leverbaar


Verrassend goed klinkende combinatie van edelmetalen.
Het  klankmatige  effect  van  deze  zekeringen kan het best worden omschreven als muzikaal met  grote  detailrijkdom,  dynamiek  en  snelheid.
Eigenlijk komen de goede eigenschappen van de Ultimate² en de Furutech zekeringen hierin samen.
Van deze zekeringen bestaan zowel de kapjes als de smeltdraad voor 99% uit puur zilver en  voor  1%  uit  goud,  gevat  in  een  zwart  keramisch  buisje.
De zekering is uiteraard cryogeen behandeld. Ze worden geheel met de hand vervaardigd in Duitsland en zijn per stuk verpakt in een luxe doosje.

Eén van de meest onderschatte componenten in uw audio/video installatie zijn wel de in het apparaat aanwezige zekeringen. Door deze, doorgaans zeer goedkope, zekeringen van bedenkelijke kwaliteit loopt om te beginnen alle uit het lichtnet opgenomen stroom. Doorgaans worden er wel dure, tot zeer dure power cords gebruikt. Dat zo'n zekering een bottleneck vormt, behoeft weinig betoog...

Hier kan relatief eenvoudig een grote winst worden behaald, door de zekering(en) te vervangen door specifiek voor audio ontworpen zekeringen.

    Grote verbeteringen voor relatief weinig geld
    Flink gereduceerde verliezen
    Individueel getest
    Alleen uit de hoogwaardigste materialen samengesteld
    Keramische drager met een speciaal vulmiddel
    Cryogeen behandeld
    Gedemagnetiseerd
    Leverbaar in de volgende waardes: 160 mA, 200 mA, 250 mA, 315 mA, 400 mA, 500 mA, 630 mA, 800 mA, 1 A, 1.25 A, 1.6 A, 2 A, 2.5 A, 3.15 A, 4 A, 5 A, 6.3 A, 8 A, 10 A.
Andere webshop....
Gereduceerde verliezen? Deze dingen moeten een bepaalde weerstand hebben, anders fikken ze niet door bij overbelasting?
Individueel getest? En, gingen ze kapot?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik vermoed dat de vele vragen onbeantwoord blijven  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)