Glaszeketingen vervangen door audiofiele zekeringen

Gestart door Mack Audio, januari 21, 2015, 14:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Ah.......ik denk dat Xander hiermee de spijker helemaal op zijn kop slaat.
Als je weet dat je tot in het extreemste er alles aan doet om je geluid te verbeteren beleef je dit ook. Of dit daadwerkelijk zo is blijft natuurlijk de vraag.
Ik heb al eens beweerd dat een pm 11 van Marantz niet anders klinkt dan een accuphase e408 tenminste als je blind vergelijkt. Als je weet dat deze accu speelt ga je " verschillen " horen. Ik heb deze weg zelf afgelegd en weet waarover ik praat.
Zo is het met powercords, interlinks en tweaks denk ik.
Het enige echte grote verschil heb ik telkenmale gehoord met het veranderen van luidsprekers.
Stonden deze een paar weken ging ik weer aan de gang met luidspreker kabels die nog beter " matchte " bij mijn nieuwe aanwinsten. Vervolgens ging ik weer aan de slag met interlinks, powercords etc.
Voor een " liefhebber" als ons zal het wel nooit lukken om voor 100 procent tevreden te zijn en dat is onderdeel van onze hobby denk ik.
Mgr.
Erik


Cornelis1921

Citaat van: erik62 op maart 05, 2015, 16:31:33
Ah.......ik denk dat Xander hiermee de spijker helemaal op zijn kop slaat.
Als je weet dat je tot in het extreemste er alles aan doet om je geluid te verbeteren beleef je dit ook. Of dit daadwerkelijk zo is blijft natuurlijk de vraag.
Ik heb al eens beweerd dat een pm 11 van Marantz niet anders klinkt dan een accuphase e408 tenminste als je blind vergelijkt. Als je weet dat deze accu speelt ga je " verschillen " horen. Ik heb deze weg zelf afgelegd en weet waarover ik praat.
Zo is het met powercords, interlinks en tweaks denk ik.
Het enige echte grote verschil heb ik telkenmale gehoord met het veranderen van luidsprekers.
Stonden deze een paar weken ging ik weer aan de gang met luidspreker kabels die nog beter " matchte " bij mijn nieuwe aanwinsten. Vervolgens ging ik weer aan de slag met interlinks, powercords etc.
Voor een " liefhebber" als ons zal het wel nooit lukken om voor 100 procent tevreden te zijn en dat is onderdeel van onze hobby denk ik.
Mgr.
Erik
Erik, doe jij met zo'n conclusie niet bepaalde andere "liefhebbers" tekort? :? Want ook ik heb zo mijn ontevredenheden! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

Dag,

Neen, ik wil echt niemand tekort doen met hetgeen ik geschreven heb. Integendeel. Als je tussen de regels door leest dan zie je dat ik ook dingen" hoor " die er in feite niet kunnen zijn. Het gegeven dat je telkenmale dingen waarneemt bij andere kabels, interlinks, powercords etc. is voor mij een groot stuk van de hobby.
Ik wilde niemand schofferen of beledigen. Hetgeen ik schreef is enkel op mijn eigen van toepassing. Een ander kan dit misschien anders zien en ik wil ook niet oordelen of meningen veroordelen.
Het is maar een hobby en meer niet. Voor mij is hij belangrijk want ik kan erg goed genieten en ontspannen hierbij. En eigenlijk gaat het DAAR om......DENK ik.......
Gr.

Erik

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Ik heb dit lijntje een beetje gevolgd en moet bekennen dat ik voorheen mij ook bezig hield met het wisselen van de zekeringen in mijn apparatuur.

Door dit lijntje ben ik er weer op getriggerd en heb er weer een aantal gevonden maar nu heb ik eigenlijk de volgende vraag.

Voordat ik mijn Marantzen open ga schroeven, is er ook middels een schema te achterhalen welke zekeringen er in de SR7005 en in de UD5007 gemonteerd zitten? En kan iemand mij dan voorzien van zo'n schema van beide apparaten??

Jullie begrijpen dat ik dit weer op wil gaan pakken want baat het niet, het schaad ook niet. en lees mijn onderschrift maar goed want dat scheelt echt een hele hoop discussie. :no:

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

xander32

... hier heb ik zo lang op moeten wachten, na al die jaren ein-de-lijk een bijdrage welke iig. door één medeforumlid kan worden gewaardeerd pompom.


:-D


Citaat van: erik62 op maart 05, 2015, 16:31:33
Ah.......ik denk dat Xander hiermee de spijker helemaal op zijn kop slaat.
Als je weet dat je tot in het extreemste er alles aan doet om je geluid te verbeteren beleef je dit ook. Of dit daadwerkelijk zo is blijft natuurlijk de vraag.
Ik heb al eens beweerd dat een pm 11 van Marantz niet anders klinkt dan een accuphase e408 tenminste als je blind vergelijkt. Als je weet dat deze accu speelt ga je " verschillen " horen. Ik heb deze weg zelf afgelegd en weet waarover ik praat.
Zo is het met powercords, interlinks en tweaks denk ik.
Het enige echte grote verschil heb ik telkenmale gehoord met het veranderen van luidsprekers.
Stonden deze een paar weken ging ik weer aan de gang met luidspreker kabels die nog beter " matchte " bij mijn nieuwe aanwinsten. Vervolgens ging ik weer aan de slag met interlinks, powercords etc.
Voor een " liefhebber" als ons zal het wel nooit lukken om voor 100 procent tevreden te zijn en dat is onderdeel van onze hobby denk ik.
Mgr.
Erik

Maurice

Citaat van: kodokan1955 op maart 01, 2015, 15:21:47
Hallo Bert

ja het verschil is duidelijk te horen , mijn Accuphase  e-211 heeft maar 1 zekering.

Sommige forumleden hechten belang aan een wetenschappelijke uitleg ? waarom !

Grts
Ik heb dingen gehoord die ik wetenschappelijk niet verklaard heb gezien, ik heb "wetenschappelijke verklaringen" gezien die totaal niet kloppen, zoals op de sites met de zekeringen. Met het eerste geen enkele moeite, de laatste vind ik zelfs misleiding vanuit de leverancier, los of er daadwerkelijk effect is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

kodokan1955

Citaat van: Maurice op maart 06, 2015, 09:24:35
Ik heb dingen gehoord die ik wetenschappelijk niet verklaard heb gezien, ik heb "wetenschappelijke verklaringen" gezien die totaal niet kloppen, zoals op de sites met de zekeringen. Met het eerste geen enkele moeite, de laatste vind ik zelfs misleiding vanuit de leverancier, los of er daadwerkelijk effect is.

Hallo Maurice

Dus als de audiofile zekering wetenschappelijk verklaard was ben je eerder geneigd om hem aan te kopen, of sneller te aanvaarden dat het een verbetering kan geven.
Je kan ook uitleg vragen aan de leverancier of fabrikant , of hem zelf testen om je twijfel bij te schaven of niet.


gtrs

Maurice

Citaat van: kodokan1955 op maart 09, 2015, 09:33:02
Hallo Maurice

Dus als de audiofile zekering wetenschappelijk verklaard was ben je eerder geneigd om hem aan te kopen, of sneller te aanvaarden dat het een verbetering kan geven.
Je kan ook uitleg vragen aan de leverancier of fabrikant , of hem zelf testen om je twijfel bij te schaven of niet.


gtrs
Nee, het gaat mij om de pseudo-wetenschappelijke uitleg die de leveranciers geven die mij bij voorbaat al zeer sceptisch maken. Zij proberen (in die paar gevallen die ik gelezen heb) te verantwoorden waarom het zou werken met argumenten die niet in relatie staan tot de stroomkring en audioweergave.
Komt op mij over als "voor auto's is voor het juiste vermogen een goede luchttoevoer nodig, vandaar dat wij speciale luchtverfrissers hebben ontwikkeld die op basis van quantumtechniek de lucht om de auto heen zuiveren en makkelijker inneembaar maken voor het luchtfilter".
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

kodokan1955

Citaat van: Maurice op maart 09, 2015, 09:41:11
Nee, het gaat mij om de pseudo-wetenschappelijke uitleg die de leveranciers geven die mij bij voorbaat al zeer sceptisch maken. Zij proberen (in die paar gevallen die ik gelezen heb) te verantwoorden waarom het zou werken met argumenten die niet in relatie staan tot de stroomkring en audioweergave.
Komt op mij over als "voor auto's is voor het juiste vermogen een goede luchttoevoer nodig, vandaar dat wij speciale luchtverfrissers hebben ontwikkeld die op basis van quantumtechniek de lucht om de auto heen zuiveren en makkelijker inneembaar maken voor het luchtfilter".
Hallo Maurice

Ja dit is U mening maar lezen en horen zeggen is niet hetzelfde.met een kleine investering kwam je misschien achter de waarheid of een demo bij een leverancier.
Ga je ooit naar hifi shows om wat ideeën of ervaringen op te doen kan soms leerrijk zijn.

Grts

Maurice

Citaat van: kodokan1955 op maart 09, 2015, 10:25:27
Hallo Maurice

Ja dit is U mening maar lezen en horen zeggen is niet hetzelfde.met een kleine investering kwam je misschien achter de waarheid of een demo bij een leverancier.
Ga je ooit naar hifi shows om wat ideeën of ervaringen op te doen kan soms leerrijk zijn.

Grts
Dit is inderdaad mijn mening en dat zorgt ervoor dat ik op geen enkele wijze ga investeren om te kijken of ik het wel of niet hoor. Wat ik al eerder aangaf, met misleidende argumenten krijg je mij niet overtuigd, nog geïnteresseerd. Op demo's en hifi-shows heb ik al een hoop gehoord, oa dat de standhouders van peperdure sets zelf niet hoorden dat de boel stond te vervormen. Ik ga er niet meer naar toe, ben ook redelijk tevreden met mijn set. In tegenstelling tot wat je misschien zult denken, sta ik best open voor "nieuwe dingen". Ik hoor (of heb gehoord)verschillen in kabels, goede demping onder spelers, verschillen in d/a converters en zelfs african wood blokjes.
Wat je met "de waarheid" bedoelt weet ik niet.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op maart 09, 2015, 10:35:23
  Ik hoor (of heb gehoord)verschillen in kabels, goede demping onder spelers, verschillen in d/a converters en zelfs african wood blokjes.

Heb jij wellicht "last" van "Gouden Oortjes" Maurice? ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citeeren zelfs african wood blokjes
Ik hoorde geen verschil  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op maart 09, 2015, 11:39:25
Heb jij wellicht "last" van "Gouden Oortjes" Maurice? ;-) :-D
Of van placebo, ik heb geen idee.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

richard-38

En je zekering zit nog wel in een houder gedrukt?...  Ja, wat zal meer meetellen . Kijk nou eens naar de draden je gebruikt in je apparatuur en connectoren en soldeer en koper, zal die zekering helpen? Net als subatomaire onzin, die ofc is bedoeld voor invriezen van embryo's en lab bedoelingen. Dan heb ik het over de echt reine ofc, de normale ofc scheelt qua geleiding max 1% met standaard koper . Die superofc is gewoon een perfecte bijverdienste van de producent, onee de deeltje botsen nu minder. :) , en kabel moet twee weken inwerken.... 
Het is misbruik maken van de kennisloosheid....   Ik zie wel dat het gebruik van zilver snel toeneemt, niet in de industrie maar misschien zit er een reden achter.....   Iets met buigen.....